Gå til innhold

Vikarlærer i gym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

-Fløy en liten blåfugl

-nappe hale; alle får en hale (det finnes ofte bånd i gymsalen, slike som man bruker for å skille lagene). En eller to får i oppdrag å nappe halene av, og de som blir tatt, skal være me då ta halene fra de andre.

-strek-sisten (sisten, men ungene skal bare løpe på de opplinja strekene i gymsalen)

- kanonball

- rumpefotball; sitte på rumpa og sparke ballen

- landhockey

+ det som "linko" nevnte...

Annonse

Gjest efoll

Hei!

jeg vil bare be deg om en ting: ikke la barna velge lag selv! Det er mitt største traume fra barneskolen at jeg alltid ble valgt sist når det skulle deles inn i lag til ballspill. Jeg var (og er!) er kløne med ball, og det var rett og slett grusomt i gymtimene!

Ikke er jeg lat heller, på videregående fikk jeg god karakter i gym, for da var ting lagt opp til mer valgfrihet.

Legg opp til mye lek, og om det er mulig, la ungene velge noen aktiviteter.

Og pleas: ikke la de mest populære velge sine venner ut i lagene. En bønn fra meg!

Hei!

jeg vil bare be deg om en ting: ikke la barna velge lag selv! Det er mitt største traume fra barneskolen at jeg alltid ble valgt sist når det skulle deles inn i lag til ballspill. Jeg var (og er!) er kløne med ball, og det var rett og slett grusomt i gymtimene!

Ikke er jeg lat heller, på videregående fikk jeg god karakter i gym, for da var ting lagt opp til mer valgfrihet.

Og pleas: ikke la de mest populære velge sine venner ut i lagene. En bønn fra meg!

Henger meg på denne oppfordringen.

Mitt dårlige forhold til mange typer trening kommer av nettopp traumatiske gymtimer i årevis. Å alltid være den som blir valgt sist eller nest sist inn på laget HVER gang det skal være ballspill eller annen lag-idrett/lek gjør noe med en. Og utelukkende i negativ retning.

Hei!

Det med lagdelingen er jeg såååå enig i!

Jeg husker godt hvordan det var å stå igjen - alle de andre var valgt. "Ok - vi får ta org vi da" sukk.

Hva manglet det på de lærerne som lot sånn skje? Ikke en gang, men gang etter gang etter...

Hoi, jeg sporet visst av!

Gjest efoll

Henger meg på denne oppfordringen.

Mitt dårlige forhold til mange typer trening kommer av nettopp traumatiske gymtimer i årevis. Å alltid være den som blir valgt sist eller nest sist inn på laget HVER gang det skal være ballspill eller annen lag-idrett/lek gjør noe med en. Og utelukkende i negativ retning.

Ja, skulle tro lærerne var mindre intelligente.

Håper dette ikke skjer i skolen i dag.

Gjest efoll

Jeg husker godt hvordan det var å stå igjen - alle de andre var valgt. "Ok - vi får ta org vi da" sukk.

Hva manglet det på de lærerne som lot sånn skje? Ikke en gang, men gang etter gang etter...

Ja, er det ikke utrolig at dette var (ikke er, håper jeg) helt vanlig?

Jeg håper virkelig at dagens lærere har litt mer innsikt i hvordan slikt virker på barn.

Jeg har i ettertid møtt min gamle gymlærer flere ganger, og har vært på nippet til å diskutere dette med han, tror nesten jeg gjør det neste gang jeg ser han :)

Annonse

Gjest Tatjana

Jeg og! Jeg og! Nei, la oss håpe at dagens lærere finner andre, bedre metoder for å dele lag.

Hos oss het det: "Dere får ta Tatjane og XX." (Vi var to som ikke var noen racere i ballspill.) Hver gang, i alle år. Skulle tro lærerne etter hvert hadde skjønt det...

Gjest Tatjana

Jeg og! Jeg og! Nei, la oss håpe at dagens lærere finner andre, bedre metoder for å dele lag.

Hos oss het det: "Dere får ta Tatjane og XX." (Vi var to som ikke var noen racere i ballspill.) Hver gang, i alle år. Skulle tro lærerne etter hvert hadde skjønt det...

Jeg ser at jeg må øve meg på å lese korrektur, når jeg ikke angang kan taste mitt eget nick uten stavefeil. *flau*

Jeg ser at jeg må øve meg på å lese korrektur, når jeg ikke angang kan taste mitt eget nick uten stavefeil. *flau*

*S*

Men jeg lurer på om ikke lærerne våre innerst inne frydet og godtet seg litt over dette. Har tenkt endel på dette, og tror nok at det stemmer.

I så tilfelle har noen valgt seg feil yrke...

Gjest Pås

Ja, skulle tro lærerne var mindre intelligente.

Håper dette ikke skjer i skolen i dag.

Jo, det gjør det! Jeg tok det opp på et foreldremøte, de andre foreldrene var sjokka, de visste ikke om det, men læreren så ikke problemet før han fikk det inn med teskjeer!!

Selv er jeg trener for et jentelag i ballspill, og der skjer det ALDRI, selv om jentene går der frivillig! Det er SÅ mange måter å lage to like lag på, og at de to "kuleste/flinkeste" skal velge sine lag, er no stort tull!

mener

Gjest efoll

Jo, det gjør det! Jeg tok det opp på et foreldremøte, de andre foreldrene var sjokka, de visste ikke om det, men læreren så ikke problemet før han fikk det inn med teskjeer!!

Selv er jeg trener for et jentelag i ballspill, og der skjer det ALDRI, selv om jentene går der frivillig! Det er SÅ mange måter å lage to like lag på, og at de to "kuleste/flinkeste" skal velge sine lag, er no stort tull!

mener

Er det virkelig mulig at dette fortsatt skjer??!

Jeg er skremt og skuffet. Dette skal i hvert fall jeg følge med på når dattern min begynner å ha skikkelig gym på skolen!

Gjest efoll

Datteren min som er 1 klassing sier allerede at hun hater fotball. Jeg gjentar igjen: la barna ha flere aktiviteter de kan velge mellom, f.eks 1 som går på ballspill, 1 som er noe helt annet. Da kan jo det være hoppe tau /strikk, sisten, klatre i trær, gå tur, stafett av noe slag (med to lag), orientering i nærmiljøet m/poster, dans (kanskje vanskelig ute, men), hauk-og-due.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...