Gå til innhold

Må man være arbeidsledig for å få

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan få overgangsstønad hvis du tjener lite nok. I utgangspunktet er overgangsstønaden på 9358 kroner i måneden, men for hver krone du tjener utover ca. 2500 (fortsatt i måneden), reduseres stønaden med 40 øre.

Så hvis du har en normal jobb, med en ok inntekt, blir det ikke noe særlig igjen, og da kan det være viktig å huske på at du har maks tre år med stønad; hva om du vil studere om ett år, eller kanskje mister jobben?

Annonse

Gjest AveM

Du må kun stå oppført som arbeidsledig hos Aetat om du har lavere enn 50 % stilling.

Overgangsstønad kan du få. Den beregnes etter din inntekt. Det samme gjelder bostøtte. Du kan også få stønad til barnetilsyn og en ekstra barnetrygd.

Gjest sandex

Gjør du vel ikke! Det er inneteksavhengig. Jeg jobber 80% og har en liten overgangsstønad i tillegg.

Jeg forstod det slik at hun jobbet fullt.. og da får hun vel ikke noe.. men redusert stilling kan vel selvfølgelig føre til at man får redusert overgangsstønad :)

Uttrykte meg litt feil

Jeg forstod det slik at hun jobbet fullt.. og da får hun vel ikke noe.. men redusert stilling kan vel selvfølgelig føre til at man får redusert overgangsstønad :)

Uttrykte meg litt feil

Det er ikke stillingsprosenten som er avgjørende, men inntekten.

Man kan jobbe full tid og få overgangsstønad hvis man har en lavtlønnet jobb.

Mens jeg jobbet 80%, og fikk ingenting, fordi inntekten var for høy.

Gjest sandex

Det er ikke stillingsprosenten som er avgjørende, men inntekten.

Man kan jobbe full tid og få overgangsstønad hvis man har en lavtlønnet jobb.

Mens jeg jobbet 80%, og fikk ingenting, fordi inntekten var for høy.

Fins det noen som er så lavtlønte for tiden da?! :)

Annonse

Såpass høyt?! Ja, men da kunne jo jeg fått det også :)

Jeg satte opp en ligning og regnet det ut nøyaktig:

310740 kroner i året.

Men det er ikke mange kronene man får hvis man tjener rett under grensen, da. Og man bruker som sagt av tiden man har rett til støtte.

Gjest Ikke nicktrick

Uttrykte meg litt feil

Jeg fikk overgangsstønad selv om jeg var i full jobb. Hadde rundt 19500 i grunnlønn pr mnd og fikk rett i underkant av 2000 pr mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...