Gå til innhold

Barnevakta svikta i siste liten...

Anbefalte innlegg

Hvordan ville du reagert hvis du i god tid før en tannlegetime spør om noen kan være barnevakt, og får positivt svar. Vedkommende sjekker turnuslista, og finner ut at hun ikke har arbeid, skriver så oppdraget fra meg opp på kalenderen, og alt er i boks. Du puster letta ut, for da slipper du å ringe til tannlegen for å avbestille og få ny time.

Tannlegetimedagen kommer, du stegler ut 3 unger før kl. 8 (alle er trøtte og småsure...), og du finner ut at barnevakten, nei hun har tatt på seg ekstravakt, og er ikke hjemme likevel. Det hele ender med at du må ringe og avbestille timen, må betale 200,- for at du avbestilte mindre enn 24 timer før timen, og må få ny time om en måned.

Hvordan ville dere reagert da?

Må legge til at dette har skjedd "noen ganger" tidligere, og jeg er drittlei av dette. Kan jeg kreve at barnevakta (svigermor) betaler de 200,-? For å statuere et eksempel?

Jeg forventer ikke at min tannlegetime skal gå foran hennes arbeid, men jeg forventer beskjed om at det ikke passer likevel! Om jeg så hadde fått beskjed om det i dag, hadde jeg ikke følt meg så snytt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229062-barnevakta-svikta-i-siste-liten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville funnet en annen barnevakt. Når svigermor så spør hvorfor ikke hun kan passe eller tilbyr seg det så kan du svare at du trenger en barnevakt som sier ifra dersom hun ikke kan stille som avtalt.

Jeg ville ikke funnet på å kreve at svigermor skulle betale avbestillingen for tannlegetimen, men du kan jo godt la henne få vite at det ble vanskelig for deg at hun ikke sa ifra.

Annonse

Gjest AveM

Jeg ville ikke krevd penger av henne, men sørget for at hun fikk vite om ekstrakostnadene dine pga hennes avtalebrudd.

Til en annen gang ville jeg prøvd å få tak i en barnevakt man kan stole på. Det er jo litt underlig at hun ikke engang gir deg beskjed. Snakk om å ha lite respekt for avtaler og andres tid..

Jeg hadde blitt fly forbannet.

Jeg ville ikke stolt på vedkommende som barnevakt igjen.

Minner meg om et jobbkurs jeg en gang skulle på. Sjefen hadde meldt meg på, bestilt hotellrom og alt var ordnet. Fosterfaren min skulle være barnevakt. Ble spurt i god tid. Da helga kom hadde han andre planer, og kunne ikke passe ungene likevel. Og siden jeg ikke hadde flust av potensielle barnevakter på lur, så gikk det kurset i vasken. Sjefen min var ikke så fornøyd kan man si... Og det var sannelig ikke jeg heller!!

Jeg hadde aldri fakturert en barnevakt for manglende oppmøte nei ;-)

Hvis du har brukt svigermor som barnevakt før, og det ikke fungerer, er det kanskje på tide å finne en annen?

Jeg har forresten hatt med meg barna mine til både frisør og tannlege, og det har fungert greit. Men det kommer selvfølgelig an på barna samt hvor lenge man forventer å sitte i stolen.

jubalong70

Huff, den var lei - særlig i og med at det var svigermor som svikta.

Hva sier hun til sitt forsvar da? Jeg tror jeg hadde sluttet å bruke henne som barnevakt. Eller jeg hadde sørget for å ringe henne en dag eller to i forveien for å forsikre meg om at hun faktisk husker avtalen.

Jeg tror ikke det noe sjakktrekk å be henne betale tannlegetimen. I så fall bør det initiativet komme fra mannen din.

Sukk, jeg blir mer og mer glad i svigermora mi!!!

Gjest Flystripa

Herregud for ei skitkjerring! Folk som ikke er til å stole på, er ingenting verdt for meg. Dette handler om liten respekt for andre, når avtaler ikke overholdes.

Skaff en annen barnevakt (jeg kan stille opp, men det blir kanskje tungvindt? ;o) )

Jeg hadde latt vedkommende få vite om hvor trasig det ble at hun ikke stilte opp etter avtalen.

Annonse

Jøss, høres ut som min svigermor.

Vi ble enige om å slutte be henne om å være barnevakt, og heller la henne spørre hvis hun ønsket å ha barna litt. For da kan hun ha de når hun er i god form, og akkurat når det passer henne. Det var tanken iallefall.

Men hun har ikke spørt etter de en eneste gang. Men derimot så klager hun veldig over at vi ikke ber henne om å passe lenger. Og når sambo forklarer at hun kan jo bare spørre når det passer. Da syter hun sånn, fordi at hun ikke får LOV til å være barnevakt lenger.

Noen som skjønte dette ?

Hun vil at vi spørr om barnevakt, for at da kan hun avlyse helst rett før. Og nå er hun skikkelig fornærmet for at vi har sluttet å spørre.

Nei, det er jammen ikke lett å forstå disse "kjerringene".

Syns det var ganske dumt av henne å ikke gi beskjed iallefall før. Slik at du kunne ordne noe annet.

Jeg ville ha prøvd å finne en annen barnevakt, som er mer til å stole på.

ta med barna til tannlegen. La de ha med lego eller noe annet mens de venter. Dette kommer selvfølgelig an på hvor gamle barna er?

Vurderte det, de er 6, 4 og snart 2... De to eldste kunne klart å sitte på venterommet, men minstemann.... ;-(

Har snakka med henne nå, og fra i går i 16-tida, til i dag var det fullstendig glemt... Jeg kikka på kalenderen som henger ved telefonen deres, og der stod det at hun skulle passe barnebarna i dag...

Gjest LOTUS78

Vurderte det, de er 6, 4 og snart 2... De to eldste kunne klart å sitte på venterommet, men minstemann.... ;-(

Har snakka med henne nå, og fra i går i 16-tida, til i dag var det fullstendig glemt... Jeg kikka på kalenderen som henger ved telefonen deres, og der stod det at hun skulle passe barnebarna i dag...

Jeg skulle ha blitt forbanna på denne personen, for et voksent menneske skal kunne forstå hvilke problemer dette skapte for deg. Og uansett, er en avtale en avtale, og skal den brytes må det være noe viktig som kom i veien. Dette var sikkert viktig for henne, men da må man si i fra om det.

Gjest LOTUS78

der outet jeg meg, da har jeg prøvd det også

Gjest LOTUS78

jeg leste ikke hele svaret ditt, men å glemme slik på så kort tid, er helt utrolig. Er hun senildement, det går jo nesten ikke an.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...