Gå til innhold

Barnevakta svikta i siste liten...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Persille

Jeg ville funnet en annen barnevakt. Når svigermor så spør hvorfor ikke hun kan passe eller tilbyr seg det så kan du svare at du trenger en barnevakt som sier ifra dersom hun ikke kan stille som avtalt.

Jeg ville ikke funnet på å kreve at svigermor skulle betale avbestillingen for tannlegetimen, men du kan jo godt la henne få vite at det ble vanskelig for deg at hun ikke sa ifra.

*signerer*

Gjest sol etter regn

Jøss, høres ut som min svigermor.

Vi ble enige om å slutte be henne om å være barnevakt, og heller la henne spørre hvis hun ønsket å ha barna litt. For da kan hun ha de når hun er i god form, og akkurat når det passer henne. Det var tanken iallefall.

Men hun har ikke spørt etter de en eneste gang. Men derimot så klager hun veldig over at vi ikke ber henne om å passe lenger. Og når sambo forklarer at hun kan jo bare spørre når det passer. Da syter hun sånn, fordi at hun ikke får LOV til å være barnevakt lenger.

Noen som skjønte dette ?

Hun vil at vi spørr om barnevakt, for at da kan hun avlyse helst rett før. Og nå er hun skikkelig fornærmet for at vi har sluttet å spørre.

Nei, det er jammen ikke lett å forstå disse "kjerringene".

Syns det var ganske dumt av henne å ikke gi beskjed iallefall før. Slik at du kunne ordne noe annet.

Jeg ville ha prøvd å finne en annen barnevakt, som er mer til å stole på.

Hva med å si det til henne (siden hun er fornærmet likevel), at dere svært gjerne vil at hun skal passe ungene, men at det har vært så mange ganger hun har avlyst på kort varsel at dere måtte se dere om etter andre løsninger. At det er derfor dere heller vil at hun skal ringe når hun kan. Smør tjukt på om hvor mye dere og barna setter pris på henne og savner henne.

Problemet er vel at "sånne" gjerne bare hører alt annet enn det siste... Men ærlighet varer ofte lengst.. så har dere iallefall kvittet dere med DET irritasjonsmomentet.. :)

Hva med å si det til henne (siden hun er fornærmet likevel), at dere svært gjerne vil at hun skal passe ungene, men at det har vært så mange ganger hun har avlyst på kort varsel at dere måtte se dere om etter andre løsninger. At det er derfor dere heller vil at hun skal ringe når hun kan. Smør tjukt på om hvor mye dere og barna setter pris på henne og savner henne.

Problemet er vel at "sånne" gjerne bare hører alt annet enn det siste... Men ærlighet varer ofte lengst.. så har dere iallefall kvittet dere med DET irritasjonsmomentet.. :)

Det er akkurat det som er så utrolig. Vi har fortalt henne hvorfor vi ikke ber henne lenger. Samtidig som sambo sa at hun kunne bare spørre når som helst å passe de. Fordi da kunne hun gjøre det når det passet henne. Samtidig som han smørte litt på. Men det hjelper ikke.

Men bare så det er sagt, dama er ikke god. Så jeg blir ikke overrasket lenger.. Tror jeg.. Man vet aldri hva kommer rundt hjørnet ;)

Huff, den var lei - særlig i og med at det var svigermor som svikta.

Hva sier hun til sitt forsvar da? Jeg tror jeg hadde sluttet å bruke henne som barnevakt. Eller jeg hadde sørget for å ringe henne en dag eller to i forveien for å forsikre meg om at hun faktisk husker avtalen.

Jeg tror ikke det noe sjakktrekk å be henne betale tannlegetimen. I så fall bør det initiativet komme fra mannen din.

Sukk, jeg blir mer og mer glad i svigermora mi!!!

Vi driver og knytter kontakt med ei jente i grenda, som svært gjerne vil være barnevakt, og som jeg mener er til å stole på!;-)

Svigers er på tur "ut" som barnevakt, ja! Men hvis de spør om ungene kan få være med dem på noe/overnatte der, på deres initiativ, er selvfølgelig det helt greit!;-) (Så lenge vi blir spurt, før ungene er informert,da...)

Og jeg krever selvsagt ikke betaling, ble bare så forb... oppgitt i går kl, 08.05, og fuglen var fløyet...

Jøss, høres ut som min svigermor.

Vi ble enige om å slutte be henne om å være barnevakt, og heller la henne spørre hvis hun ønsket å ha barna litt. For da kan hun ha de når hun er i god form, og akkurat når det passer henne. Det var tanken iallefall.

Men hun har ikke spørt etter de en eneste gang. Men derimot så klager hun veldig over at vi ikke ber henne om å passe lenger. Og når sambo forklarer at hun kan jo bare spørre når det passer. Da syter hun sånn, fordi at hun ikke får LOV til å være barnevakt lenger.

Noen som skjønte dette ?

Hun vil at vi spørr om barnevakt, for at da kan hun avlyse helst rett før. Og nå er hun skikkelig fornærmet for at vi har sluttet å spørre.

Nei, det er jammen ikke lett å forstå disse "kjerringene".

Syns det var ganske dumt av henne å ikke gi beskjed iallefall før. Slik at du kunne ordne noe annet.

Jeg ville ha prøvd å finne en annen barnevakt, som er mer til å stole på.

Den martyrrollen er det vanskelig å gjøre noe med.

Eneste mulighet er kanskje at dere spør henne i god tid, men ikke planlegger noe annet enn at dere to voksne skal ha det hyggelig sammen uten barn. Blir det virkelig noe av, og hun forlanger å få vite hva dere skal, kan dere jo finne på noe i farten (kino, kafébesøk eller et noe annet som dere kan ta på sparket). Avlyser hun, er det ingen katastrofe.

Forøvrig synes jeg det er skremmende å lese om alle de merkelige bestemødrene her. Spesielt virker det som om man blir sprø av å være farmor. Jeg kan teoretisk bli både mormor og farmor, så jeg håper det ikke er noen naturlov.

Annonse

jubalong70

Vi driver og knytter kontakt med ei jente i grenda, som svært gjerne vil være barnevakt, og som jeg mener er til å stole på!;-)

Svigers er på tur "ut" som barnevakt, ja! Men hvis de spør om ungene kan få være med dem på noe/overnatte der, på deres initiativ, er selvfølgelig det helt greit!;-) (Så lenge vi blir spurt, før ungene er informert,da...)

Og jeg krever selvsagt ikke betaling, ble bare så forb... oppgitt i går kl, 08.05, og fuglen var fløyet...

Jeg skjønner kjempegodt du ble forbannet. Det hadde jeg blitt også. Hadde litt det samme problemet med ei dagmamma vi prøvde. Hun ringte gjerne på morgenen og sa hun hadde time til lege på sykehuset! (Som om man får time der på dagen til vanlig poliklinisk undersøkelse.)

Hun varte ikke lenge som dagmamma her i huset. Vi fikk heldigvis verdens beste dagmamma etterpå! (Liten digresjon, men...)

Synes du skal prøve ut jenta i grenda.

Den martyrrollen er det vanskelig å gjøre noe med.

Eneste mulighet er kanskje at dere spør henne i god tid, men ikke planlegger noe annet enn at dere to voksne skal ha det hyggelig sammen uten barn. Blir det virkelig noe av, og hun forlanger å få vite hva dere skal, kan dere jo finne på noe i farten (kino, kafébesøk eller et noe annet som dere kan ta på sparket). Avlyser hun, er det ingen katastrofe.

Forøvrig synes jeg det er skremmende å lese om alle de merkelige bestemødrene her. Spesielt virker det som om man blir sprø av å være farmor. Jeg kan teoretisk bli både mormor og farmor, så jeg håper det ikke er noen naturlov.

Ja, syns det er skremmende selv :)

Særlig når det er totalt uvandt at mennesker oppfører seg slik.Så jeg har vanskelig å forstå sånn oppførsel.

Men en ting er helt sikkert, jeg skal gjøre mitt aller beste for å slippe min sønn løs når han blir eldre (og jentene også) og la han gjøre sine egne livserfaringer. På godt og vondt.

Slik er min mor med både meg og min bror. Heldigvis. Så det har jeg tenkt å videreføre til våre barn.

Og hvis de velger seg en livsparter som jeg ikke liker. Ja da får man gjøre det beste ut av det og ikke blande seg inn i demses valg. Det er de som skal være lykkelige i sitt forhold. Og hvis de ikke er det så er det opp til de å gjøre noe med det.

hmmm...

• 2 uker senere...

Jeg hadde aldri fakturert en barnevakt for manglende oppmøte nei ;-)

Hvis du har brukt svigermor som barnevakt før, og det ikke fungerer, er det kanskje på tide å finne en annen?

Jeg har forresten hatt med meg barna mine til både frisør og tannlege, og det har fungert greit. Men det kommer selvfølgelig an på barna samt hvor lenge man forventer å sitte i stolen.

- og alderen på ungene, kanskje?

Minsten her er nå nesten 2 år, og han klaterer høyt og lavt! Nytter ikke å be 6-åringen om å "passe" ham, for det rår han ikke med! 6 åringen og 4-åringen kunne nok greit sittet og venta, men 2-åringen tar jeg ikke med meg, og forlater på et venterom, nei.

- og alderen på ungene, kanskje?

Minsten her er nå nesten 2 år, og han klaterer høyt og lavt! Nytter ikke å be 6-åringen om å "passe" ham, for det rår han ikke med! 6 åringen og 4-åringen kunne nok greit sittet og venta, men 2-åringen tar jeg ikke med meg, og forlater på et venterom, nei.

Jeg har hatt minstemann med meg inn til tannlegen et par ganger. Da er han med helt inn, og jeg har hatt med en vogn som han sitter i (fastspent). Han har vært veldig fascinert av å se på alt utstyret. Men det er ikke sikkert den løsningen fungerer for andre.

Jeg har hatt minstemann med meg inn til tannlegen et par ganger. Da er han med helt inn, og jeg har hatt med en vogn som han sitter i (fastspent). Han har vært veldig fascinert av å se på alt utstyret. Men det er ikke sikkert den løsningen fungerer for andre.

Nei, ikke iom. at tannlegekontoret ligger i 3. etasje, uten heis! En håpløs løsning uansett, men...

Jeg har hatt ham med til frisøren, og da var han 4 måneder. Det gikk greit, da sovna han i bilstolen (sånn bære-sak). Men jeg kjenner ham så godt at å ta ham med til tannlegen, og ha ham inne på kontoret, oh no! Ikke på venteværelset, heller! Han er OVERALT! De to eldste hadde vært kurante å ha med, men altså ikke denne krabaten på snart 2 år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...