Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Oi - jeg skrev feil! Det er mor det skal på tre ukers sydentur med! Far (og jeg) skal ikke på ferie i år, nettopp fordi det blir for dyrt å reise med hele sulamitten - slik ståa er i år.

:)

Ok - det var jo litt annerledes :)

Vel, jeg synes det blir feil å reise bare med ditt barn under argumentet om at dere ikke hadde råd til å ta med alle.

Da kan vel du og ditt barn reise alene dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille

Et lite spørsmål bare.

Er det sånn at han har noen fra før av og du har én fra før av - men at dere ikke har noen felles barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja. Mitt barn får ingen tur, fordi h*n ikke har samvær med sin far og fordi vi ikke har råd til å dra på tur - nettopp fordi det blir for dyrt med hele gjengen. Jeg synes det er litt bitter, jeg, da. Alternativt må jeg ta mitt eget barn og felles barn med på tur uten verken far eller stesøsken. Ville det også vært galt? Er det bare mine barn som ikke fortjener å få en tur i ferien?

*dukker for pepper*

Da hadde jeg droppet tur i år, spart penger til neste år og dratt på tur da med mine, dine og våre barn. Opprett en feriekonto og sett av litt hver måned, og la ungene være med på å spare de også...

Har man ikke råd til å gjøre det likt, får man heller la være, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg skjønner egentlig hva du mener. Men jeg er nok enig med de andre her om at holdningen din er litt... rufsete.

Men du, hadde det ikke gått an å få til en 3 dagers campingtur mens hans barn var hos mor, for så å ta "hovedturen" når dere alle er samlet?

Ja, jeg tar gjerne med hele sulamitten på tur om vi får råd. Det er nå slik vi har gjort det før, når vi har fått sjans å dra på ordentlig tur. Så får vi heller lukke øyne og øre for knuffingen og kranglingen, og prøve å kose oss likevel!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen med utopiene

Nåja. Mitt barn får ingen tur, fordi h*n ikke har samvær med sin far og fordi vi ikke har råd til å dra på tur - nettopp fordi det blir for dyrt med hele gjengen. Jeg synes det er litt bitter, jeg, da. Alternativt må jeg ta mitt eget barn og felles barn med på tur uten verken far eller stesøsken. Ville det også vært galt? Er det bare mine barn som ikke fortjener å få en tur i ferien?

*dukker for pepper*

Hvorfor er du så opptatt av dette med turen? Man kan jo gjøre litt ut av ferien selv om man ikke drar til syden. Jeg vet ikke hvor i Norge du bor, men det er da alltids fornøyelsesparker, museer, strand, skog og andre steder det går an å besøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Nåja. Mitt barn får ingen tur, fordi h*n ikke har samvær med sin far og fordi vi ikke har råd til å dra på tur - nettopp fordi det blir for dyrt med hele gjengen. Jeg synes det er litt bitter, jeg, da. Alternativt må jeg ta mitt eget barn og felles barn med på tur uten verken far eller stesøsken. Ville det også vært galt? Er det bare mine barn som ikke fortjener å få en tur i ferien?

*dukker for pepper*

Det er jo synd at ditt barn ikke har kontakt med sin far.

Likevel er det ikke riktig å straffe dine stebarn av den grunn.

De er en del av den pakken du fikk på kjøpet når du ble sammen med mannen din.

Har du kontakt med dine eks-svigerforeldre eller andre slektninger på den siden, slik at barnet ditt kan reise til dem og få være "spesiell" på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest evil stepmom

Da hadde jeg droppet tur i år, spart penger til neste år og dratt på tur da med mine, dine og våre barn. Opprett en feriekonto og sett av litt hver måned, og la ungene være med på å spare de også...

Har man ikke råd til å gjøre det likt, får man heller la være, synes jeg.

Men det blir jo ikke akkurat likt, når stesøsknene kommer brune og glade fra tre ukers sydentur og skryter til de/den som sitter fastlåst i sin egen hage...

Ja, det er klart vi drar ikke på tur uten alle ungene - selv om jeg synes det frister.

*muhaha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jo, selvsagt er hun det - hun syns sine unger passer bedre på ferie enn hans....

Hva jeg synes og ikke synes skal jeg vel helst få bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Du er IKKE urimelig!

Se det - det måtte en stemor til for å skjønne at jeg ikke er ond fordi om jeg ønsker meg en liten ferie uten stebarna mine. ;-)

Hvordan pleier dere å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir jo ikke akkurat likt, når stesøsknene kommer brune og glade fra tre ukers sydentur og skryter til de/den som sitter fastlåst i sin egen hage...

Ja, det er klart vi drar ikke på tur uten alle ungene - selv om jeg synes det frister.

*muhaha*

Skjønner følelsen, men det er ikke lett å gjøre sånt helt rettferdig.

Dere får finne på noe som er stas for dem hjemme også. Hvis de er i rette alderen, er det nesten like moro å dra på kanotur med telt som å reise til syden! -og mye, mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Hvorfor er du så opptatt av dette med turen? Man kan jo gjøre litt ut av ferien selv om man ikke drar til syden. Jeg vet ikke hvor i Norge du bor, men det er da alltids fornøyelsesparker, museer, strand, skog og andre steder det går an å besøke.

Hva kan jeg si? Jeg liker pent vær og fjerne strøk...

Det trenger selvsagt ikke være syden - men det er ER da vitterlig et poeng å komme seg ut av sitt eget boligfelt. Det er vel derfor folk flest reiser på ferie fremfor å slå opp telt i hagen sin!

Det er ikke så mye å finne på her vi bor, dessverre - men vi får være kreative!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Et lite spørsmål bare.

Er det sånn at han har noen fra før av og du har én fra før av - men at dere ikke har noen felles barn?

Vi har ett felles barn. I magen...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Det er jo synd at ditt barn ikke har kontakt med sin far.

Likevel er det ikke riktig å straffe dine stebarn av den grunn.

De er en del av den pakken du fikk på kjøpet når du ble sammen med mannen din.

Har du kontakt med dine eks-svigerforeldre eller andre slektninger på den siden, slik at barnet ditt kan reise til dem og få være "spesiell" på den måten?

Ingen kontakt med eks-svigerfamilien. De bor på andre siden av jordkloden. Har heller ingen besteforeldre.

Uff, det hørtes helt tragisk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Også stemor

Far tok ut en ferieuke mens moren til barnet hadde ferie med deres felles sønn.Vi reiste da bort og hadde ferie med våre felles barn.Noe jeg hadde behov for og det er ikke noe jeg skammer meg over.Så hadde vi felles ferie sammen de andre ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Ok - det var jo litt annerledes :)

Vel, jeg synes det blir feil å reise bare med ditt barn under argumentet om at dere ikke hadde råd til å ta med alle.

Da kan vel du og ditt barn reise alene dere også?

Ja, tanken har slått meg. Det hadde jeg hatt veldig lyst til, faktisk!

Men da blir det jo stakkars far som blir sittende uten ferietur...

Hehe. Til lags åt alle osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen med utopiene

Hva kan jeg si? Jeg liker pent vær og fjerne strøk...

Det trenger selvsagt ikke være syden - men det er ER da vitterlig et poeng å komme seg ut av sitt eget boligfelt. Det er vel derfor folk flest reiser på ferie fremfor å slå opp telt i hagen sin!

Det er ikke så mye å finne på her vi bor, dessverre - men vi får være kreative!

:-)

Det finnes alltid masse man kan gjøre om man bare bruker fantasien :)

Jeg hadde selv en stemor, for en periode (!), som hadde litt av den holdningen du viser i ditt første innlegg. Alt det morsomme ble alltid gjort de helgene hennes sønn var hos dem, og jeg var hos min mor. Jeg trenger kasnkje ikke å si at jeg hatet henne lidenskapelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ingen kontakt med eks-svigerfamilien. De bor på andre siden av jordkloden. Har heller ingen besteforeldre.

Uff, det hørtes helt tragisk ut!

"Uff, det hørtes helt tragisk ut!"

Ja, det var synd. Det må jeg si! Da har jeg ikke flere råd å komme med angående barnet ditt :(

Jeg bare bestiller en fremtidig drøm for h*n: En gang å få reise til andre siden av jorden og besøke dem... (Hadde ikke Tore Strømøy stått så lavt i kurs på dol, så kunne vi bedt ham koste den reisa!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Far tok ut en ferieuke mens moren til barnet hadde ferie med deres felles sønn.Vi reiste da bort og hadde ferie med våre felles barn.Noe jeg hadde behov for og det er ikke noe jeg skammer meg over.Så hadde vi felles ferie sammen de andre ukene.

Vil det si at dere reiste to ganger, eller at dere bare var hjemme da dine stebarn hadde ferie med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Det finnes alltid masse man kan gjøre om man bare bruker fantasien :)

Jeg hadde selv en stemor, for en periode (!), som hadde litt av den holdningen du viser i ditt første innlegg. Alt det morsomme ble alltid gjort de helgene hennes sønn var hos dem, og jeg var hos min mor. Jeg trenger kasnkje ikke å si at jeg hatet henne lidenskapelig...

Her er det helt omvendt. Alt det morsomme blir gjort de helgene stebarna mine er her!

Så min samvittighet er ren ;-)

Skjønner godt at du hatet, ja. Har en venninne som enda ligger i krig med sin stemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

"Uff, det hørtes helt tragisk ut!"

Ja, det var synd. Det må jeg si! Da har jeg ikke flere råd å komme med angående barnet ditt :(

Jeg bare bestiller en fremtidig drøm for h*n: En gang å få reise til andre siden av jorden og besøke dem... (Hadde ikke Tore Strømøy stått så lavt i kurs på dol, så kunne vi bedt ham koste den reisa!)

*fnis*

Eventuelt kan jeg prøve å skaffe et sett nye besteforeldre! Vi skulle hatt noe sånt; rent-a-grand, eller et kontaktbyrå for barnløse eldre og eldreløse barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...