Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

mumitrollet

Skjønte du ikke at det er viktig for ungene hans å være sammen med han i ferien? -

Mine unger kommer ikke på ferie til meg bare når jeg har råd til sydentur - og det samme gjelder hos faren sin. de kommer til hver av oss fordi vi vil være sammen med dem. Fordi det blir lite av det ellers i året.

Unger som ikke er født enda blir ikke sjalu på at stesøsken reiser til syden med mora si. Det er din oppgave å fortelle at moren til hans unger har bedre råd og at sånn er verden, ikke alle har råd til alt.

Det godtar unger!

Unger husker helt andre ting enn penger fra en ferie, de husker marken som ble tredd på en krok, natten dere satt og hørte på stillheten, sånne ting.....det er SAMVÆRET som er så utrolig viktig.

Plutselig så er de ute av redet og da kan dere dra på sydenturer, bare du og gubben.

Det er voksne som måler alt i penger - unger trenger tiden og nærværet.

Meget godt skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest LOTUS78

Jeg synes ikke det er tull. Hadde jeg vært samværsbarn i en familie, hadde jeg funnet det blodig urettferdig at mine halvsøsken fikk dra til syden med vår felles far. Uansett om jeg hadde vært der sjøl med min mor en annen gang.

Jeg synes det viktige her er å ikke skape misunnelse blant ungene.

Å ikke skape misunnelse?

her er det et barn som ikke får noe ferietur, fordi familien ikke har råd til å ta med alle barna. Jeg synest det er viktig med samvær med far, men det må da kunne gå an å ta med barnet på ferie mens de andre er i syden. Det er begrenset hvor lang ferie folk har, så en uke hadde vært greit også er de sammen resten av ferien med dine, mine og våre barn.

Her fokuseres det bare på de barna som ikke bor fast hos far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skjønte du ikke at det er viktig for ungene hans å være sammen med han i ferien?"

Vet du, at nå gjør du deg veldig vanskelig!

Jeg har påpekt og understrekt i det vide og det brede at samværet med faren uansett vil være det samme. De kommer til oss hver sommerferie, om vi spiller yatzi og hører regnet tromme på vinduene eller om vi kjører berg-og-dalbane i Danmark. Kvantiteten forblir den samme - uansett økonomien det året!

Fy søren, så fæl du kan være!

ja jeg er grusom - men så får vi være glad for at jeg ikke er en stemor - tenk så grusom jeg da hadde vært! :)

ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Hva var det du ikke skjønte? De bor ikke sammen med faren sin og har kanskje et spesielt behov for litt ekstra tid sammen med ham.

Om det betyr at du og dine barn får en litt mindre flott ferie (fordi alle skal være med), så kan vel ikke det bety all verden?

Hvorfor skal dine barn alltid være med, og ikke hans?

Mulig du synes jeg er en hurpe, men jeg spiller egentlig bare djevelens advokat for å få deg til å tenke på saken fra andre synspunkter enn ditt egen\t.

"Om det betyr at du og dine barn får en litt mindre flott ferie (fordi alle skal være med), så kan vel ikke det bety all verden?"

Så vi skal alltid få annenrangs ferie mens hans barn får både i pose og sekk? Hvorfor er det mer rettferdig?

"Hvorfor skal dine barn alltid være med, og ikke hans?"

Vi har til dags dato aldri dratt på ferie uten hans barn. Det har vært enten alle eller ingen. Bortsett fra det første året; da var det kun far og hans barn som reiste, mens jeg og mitt barn ble hjemme.

Men jeg skulle faktisk _ønske_ at vi kunne benyttet oss av anlednigen til å ta en tur nå mens hans unger er på tre ukers sydentur med mor. Det kunne vi kanskje greid, pengemessig. Ikke at vi kommer til å gjøre det, i alle fall ikke i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Om det betyr at du og dine barn får en litt mindre flott ferie (fordi alle skal være med), så kan vel ikke det bety all verden?"

Så vi skal alltid få annenrangs ferie mens hans barn får både i pose og sekk? Hvorfor er det mer rettferdig?

"Hvorfor skal dine barn alltid være med, og ikke hans?"

Vi har til dags dato aldri dratt på ferie uten hans barn. Det har vært enten alle eller ingen. Bortsett fra det første året; da var det kun far og hans barn som reiste, mens jeg og mitt barn ble hjemme.

Men jeg skulle faktisk _ønske_ at vi kunne benyttet oss av anlednigen til å ta en tur nå mens hans unger er på tre ukers sydentur med mor. Det kunne vi kanskje greid, pengemessig. Ikke at vi kommer til å gjøre det, i alle fall ikke i år.

Du skriver: Så vi skal alltid få annenrangs ferie mens hans barn får både i pose og sekk? Hvorfor er det mer rettferdig?

ja, dere har jo ikke råd til det samme som moren til hans unger. Det er jo ikke urettferdig det!?!"?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg hadde nok ikke akseptert at far reiste på tur med bare sine barn uten at det også vanket en tur på de fastboende her i huset? Så rund er jeg ikke"

Etter å ha lest litt, så har jeg forstått at dere ikke har noe felles barn enda, men at du har et fra tidligere som ikke har kontakt med sin far.

Da stiller det seg ganske annerledes.

Da synes jeg han kan være såpass rund/storsinnet at han tar med seg ditt barn også.

da er det bare hun de ikke har råd til? høres merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest evil stepmom

jeg tor du snakker sant..........:)

Det setter jeg umåtelig pris på! :-)

(skjønner ikke hva det er som er så utrolig med denne problemstillingen, jeg, da. Det kryr jo av vår type familie i verden, så jeg kan da ikke være alene om å gruble på disse tingene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

"Skjønte du ikke at det er viktig for ungene hans å være sammen med han i ferien?"

Vet du, at nå gjør du deg veldig vanskelig!

Jeg har påpekt og understrekt i det vide og det brede at samværet med faren uansett vil være det samme. De kommer til oss hver sommerferie, om vi spiller yatzi og hører regnet tromme på vinduene eller om vi kjører berg-og-dalbane i Danmark. Kvantiteten forblir den samme - uansett økonomien det året!

Fy søren, så fæl du kan være!

Det høres for meg ut som du ikke vil ha noen råd, du vil bare ha støtte for ditt synspunkt. De som har andre meninger er "fæle".

Jeg er usikker på hvorfor du postet innlegget ditt i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

"Jeg hadde nok ikke akseptert at far reiste på tur med bare sine barn uten at det også vanket en tur på de fastboende her i huset? Så rund er jeg ikke"

Etter å ha lest litt, så har jeg forstått at dere ikke har noe felles barn enda, men at du har et fra tidligere som ikke har kontakt med sin far.

Da stiller det seg ganske annerledes.

Da synes jeg han kan være såpass rund/storsinnet at han tar med seg ditt barn også.

Jada, vi reiser med alle eller ingen. Ingen barn har blitt ekskludert enda, selv ikke mitt.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg oppfatter dette som et spørsmål av generell art, med tanke på fremtiden. Siden hun selv sier at det ikke blir noen tur iår.

Det er jo lenge til neste sommer. Før den tid har de god tid til å holde familieråd og klekke ut kreative løsninger som alle er fornøyd med.

Kanskje er de ikke så lystne på å reise så langt med en baby heller.

Jeg synes ikke noe om at slike problemstillinger skal gjøres til prinsippspørsmål. Det vil sikkert også komme en dag da hans barn har egne planer og ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg synes ikke det er tull. Hadde jeg vært samværsbarn i en familie, hadde jeg funnet det blodig urettferdig at mine halvsøsken fikk dra til syden med vår felles far. Uansett om jeg hadde vært der sjøl med min mor en annen gang.

Jeg synes det viktige her er å ikke skape misunnelse blant ungene.

Neida, for her er det tross alt bare ett barn (mitt - som også er minst) som blir misunnelig, så da er det jo rettferdig...

*oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

"Om det betyr at du og dine barn får en litt mindre flott ferie (fordi alle skal være med), så kan vel ikke det bety all verden?"

Så vi skal alltid få annenrangs ferie mens hans barn får både i pose og sekk? Hvorfor er det mer rettferdig?

"Hvorfor skal dine barn alltid være med, og ikke hans?"

Vi har til dags dato aldri dratt på ferie uten hans barn. Det har vært enten alle eller ingen. Bortsett fra det første året; da var det kun far og hans barn som reiste, mens jeg og mitt barn ble hjemme.

Men jeg skulle faktisk _ønske_ at vi kunne benyttet oss av anlednigen til å ta en tur nå mens hans unger er på tre ukers sydentur med mor. Det kunne vi kanskje greid, pengemessig. Ikke at vi kommer til å gjøre det, i alle fall ikke i år.

Jeg synest at du skal prate med mannen din om dette. Her får du så mye pepper at jeg blir lei meg på dine og ikke minst dine barns veine. Jeg gjentar meg selv for tredje gang, men jeg synest ikke det er urimelig at dere reiser på ferie mens de andre barna er i syden. Det er vondt for et barn og aldri ha noe ferieopplevelser å fortelle om. Men de andre barna kan være hos dere resten av ferien. 3 uker hos pappa er ikke lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lenge til neste sommer. Før den tid har de god tid til å holde familieråd og klekke ut kreative løsninger som alle er fornøyd med.

Kanskje er de ikke så lystne på å reise så langt med en baby heller.

Jeg synes ikke noe om at slike problemstillinger skal gjøres til prinsippspørsmål. Det vil sikkert også komme en dag da hans barn har egne planer og ønsker.

Kanskje dette innlegget var et ledd i en slik planlegging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mumitrollet

Nåja. Mitt barn får ingen tur, fordi h*n ikke har samvær med sin far og fordi vi ikke har råd til å dra på tur - nettopp fordi det blir for dyrt med hele gjengen. Jeg synes det er litt bitter, jeg, da. Alternativt må jeg ta mitt eget barn og felles barn med på tur uten verken far eller stesøsken. Ville det også vært galt? Er det bare mine barn som ikke fortjener å få en tur i ferien?

*dukker for pepper*

Skal hans barn lide for at ditt barn ikke har samvær emd sin far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det setter jeg umåtelig pris på! :-)

(skjønner ikke hva det er som er så utrolig med denne problemstillingen, jeg, da. Det kryr jo av vår type familie i verden, så jeg kan da ikke være alene om å gruble på disse tingene)

Du glemmer hvem som er medlemmer i din familie - signalene dine sier meg at din familie er din mann, deg, deres ufødte barn og det barnet du har fra før, og at DE har dere råd til....

Det du glemmer er at dere faktisk består av flere! Dine manns barn hører også med i økonomien og familien- like mye som ditt særkullsbarn.

jeg har full forståelse for at man kan ønske unger man evnt. ikke liker pokkerivold - men det må man altså finne ut av før man stifter en slik familie.

Om moren til barna hans er styrtrik, og dere er fattige -så er det bare slik det er. Du kan jo ikke akkurat klandre moren til din manns barn at hun har råd til mer enn dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke skape misunnelse?

her er det et barn som ikke får noe ferietur, fordi familien ikke har råd til å ta med alle barna. Jeg synest det er viktig med samvær med far, men det må da kunne gå an å ta med barnet på ferie mens de andre er i syden. Det er begrenset hvor lang ferie folk har, så en uke hadde vært greit også er de sammen resten av ferien med dine, mine og våre barn.

Her fokuseres det bare på de barna som ikke bor fast hos far.

Ja, det har jo kommet fram litt mer info etterhvert i denne tråde.

Sålenge det felles barnet ikke er født ennå, er det jo greit å ta med det ene barnet som er igjen (stesøskenet) på ferietur. Det felles barnet vil jo ikke skjønne så mye av dette feriemaset før om en 3-4 år heller.

Men jeg synes fremdeles at alle barna i familien bør behandles likt av sin felles far/stefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, for her er det tross alt bare ett barn (mitt - som også er minst) som blir misunnelig, så da er det jo rettferdig...

*oppgitt*

Det er jo din oppgave å fortelle barnet ditt at slik er verden da vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Ja, jeg er glad han setter samværet med ungene sine høyt! :)

Jeg tror nok at min (h*n er yngst) vil synes det er litt trist at vi i år ikke får noen tur (pga økonomien tillater ikke en tur for hele skokken), mens stesøskenet skal på tre ukers sydentur med mammaen sin. Men hun overlever nok. ;-)

Kan dere ikke dra på en tur som er tilpasset økonomien, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Det høres for meg ut som du ikke vil ha noen råd, du vil bare ha støtte for ditt synspunkt. De som har andre meninger er "fæle".

Jeg er usikker på hvorfor du postet innlegget ditt i det hele tatt?

Det er bare flisa jeg har kalt fæl. Hvis du har lest hele tråden, har du sikkert fått med deg at jeg har konkludert - tidlig - med at det blir alle eller ingen. Men det betyr ikke at jeg ikke fortsatt skulle _ønske_ at vi kunne ta en tur uten stebarna, hvis ting lå til rette for det (ved at de er bortreist med mor).

At jeg setter pris på den støtten jeg får kan da ikke være så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

da er det bare hun de ikke har råd til? høres merkelig ut.

Ja du sier noe der.

For meg høres det ut som en drøm å få være mutters alene en tid:)

Jeg tenker at det er litt synd på denne gutten som ikke har noen far og at jeg synes han kunne være storsinnet nok til å ta han med. Men hun kan ikke forlange det. Han har rett på en tur med sine egne barn om han vil det. Det er jo godt mulig at han fungerer mer som en far for denne gutten til daglig enn han gjør for sine egne barn og at hans egne barn trenger denne alentiden med sin pappa.

Jeg har ikke lest hele tråden og vet ikke hvordan økonomien fungerer, men jeg hvis hun vil være med så må hun bidra økonomisk selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...