Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

Takk skal du ha. Det virker nesten som om du er den eneste som evner å se dette fra mine (mitt fødte og mitt ufødte) barns ståsted! Det er rart med det, men en stemors stebarn synes alltid å skulle stå først i køen her på DOL.

Visst skal man sørge for at stebarna føler seg som en del av familien og så videre - men man må jo ikke glemme å få de "nye" barna til å føle seg vel så viktige!

Det er og blir vanskelig med disse nye familiene med mine/dine/våre. Så du har rett - ideellt sett bør du styre unna menn som allerede har barn!

:-)

De nye barna skal ikke føle seg "vel så viktige". Alle barn er like mye verdt, enten det er dine, mine eller våre.

Ungene kan ikke noe for at foreldrene deres ikke lever sammen lenger, og om så moren tar dem med på Jorden Rundt-reise, så kan ikke det kompensere for det signalet far sender ut dersom han reiser på en flott ferie med halv- og stesøsken, mens særkullsbarna hans får ferie av et helt annet og mer beskjedent kaliber. Det handler om barns rettferdighetssans, det handler om alle såre følelser som i større og mindre grad er til stede hos barn som har gjennomlevd en skilsmisse - og det handler om å bygge et godt forhold ALLE barna i familien mellom.

En mor kan på ingen måte kompensere for en far som forskjellbehandler (eller omvendt) Dette har jeg førstehåndskunnskap om, mine egne barn er dessverre i nestbest-kategorien i forhold til faren sin.

Men som enkelte har sagt her: Det er ingen som kan hindre deg i å reise på ferie med kun dine barn, og du vil også ha et mye mindre forklaringsproblem i forhold til stebarna dine.

Til slutt: Jeg forstår tankegangen din, men som voksne må vi bare akseptere at vi må sette våre egne behov litt til side mens barna er små. Og det er de jo ikke for evig tid :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest evil stepmom

De nye barna skal ikke føle seg "vel så viktige". Alle barn er like mye verdt, enten det er dine, mine eller våre.

Ungene kan ikke noe for at foreldrene deres ikke lever sammen lenger, og om så moren tar dem med på Jorden Rundt-reise, så kan ikke det kompensere for det signalet far sender ut dersom han reiser på en flott ferie med halv- og stesøsken, mens særkullsbarna hans får ferie av et helt annet og mer beskjedent kaliber. Det handler om barns rettferdighetssans, det handler om alle såre følelser som i større og mindre grad er til stede hos barn som har gjennomlevd en skilsmisse - og det handler om å bygge et godt forhold ALLE barna i familien mellom.

En mor kan på ingen måte kompensere for en far som forskjellbehandler (eller omvendt) Dette har jeg førstehåndskunnskap om, mine egne barn er dessverre i nestbest-kategorien i forhold til faren sin.

Men som enkelte har sagt her: Det er ingen som kan hindre deg i å reise på ferie med kun dine barn, og du vil også ha et mye mindre forklaringsproblem i forhold til stebarna dine.

Til slutt: Jeg forstår tankegangen din, men som voksne må vi bare akseptere at vi må sette våre egne behov litt til side mens barna er små. Og det er de jo ikke for evig tid :o)

"De nye barna skal ikke føle seg "vel så viktige". Alle barn er like mye verdt, enten det er dine, mine eller våre."

Vel så viktige = like viktige. Du trodde vel virkelig ikke at jeg mente at de "nye" barna var viktig_ere_?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amparro

Min bror har en gutt fra før og har to gutter med kona si (som han er gift med nå). Den eldste gutten blir bedt med på alle ferieturer og de ferierer mye! Både vinterferie, påske og sommer + helger utenom det. Han blir alltid spurt om å være med.

Moren reiser ikke noe særlig på ferier og derfor er det flott at han har mulighet til å være med faren. Ny kone har ikke noe i mot dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg er ikke ferdig med mannfolk da. Jeg har mannen min:)

Men om det nå skulle ha gått så galt, hadde jeg rett og slett ikke hatt overskudd til å blande en ny mann som hadde forstyrret vårt liv med de 3 barna jeg har. Det hadde ikke blitt mye tid til overs til noe kjæresteri:)

Dessuten er 2 av barna våre såpass store nå at det ville ha blitt svært rart for dem å få en ny mann inn i huset.

Og jeg tror ikke barna mine ville ha gjort det enkelt for en ny mann heller. Det hadde nok blitt litt sånn: Kom ikke her og bestem over meg:)

*Og jeg tror ikke barna mine ville ha gjort det enkelt for en ny mann heller. Det hadde nok blitt litt sånn: Kom ikke her og bestem over meg:)

*

Sånn gjorde mine barn også - men den tiden er vi forbi - stort sett :)

Og du får jo tid til å være kjøreste når barna må være hos faren sin innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Takk skal du ha. Det virker nesten som om du er den eneste som evner å se dette fra mine (mitt fødte og mitt ufødte) barns ståsted! Det er rart med det, men en stemors stebarn synes alltid å skulle stå først i køen her på DOL.

Visst skal man sørge for at stebarna føler seg som en del av familien og så videre - men man må jo ikke glemme å få de "nye" barna til å føle seg vel så viktige!

Det er og blir vanskelig med disse nye familiene med mine/dine/våre. Så du har rett - ideellt sett bør du styre unna menn som allerede har barn!

:-)

først i køen, vel så viktige... Synes du snur problemstillingen på hodet.

Poenget er at de bør behandles likt, av dere! Hva det enkelte barn får/ikke får av tid/reise sammen med andre er en helt annen sak.

Men det er tydelig at du har bestemt deg, og at andres meninger ikke spiller noen rolle - uansett.

PS! Det at så mange reagerer negativt på dine synspunkt _kan_ jo bety at dine meninger/følelser er litt - spesielle? Tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

først i køen, vel så viktige... Synes du snur problemstillingen på hodet.

Poenget er at de bør behandles likt, av dere! Hva det enkelte barn får/ikke får av tid/reise sammen med andre er en helt annen sak.

Men det er tydelig at du har bestemt deg, og at andres meninger ikke spiller noen rolle - uansett.

PS! Det at så mange reagerer negativt på dine synspunkt _kan_ jo bety at dine meninger/følelser er litt - spesielle? Tenkt på det?

Nå må du følge med i timen, da. Jeg har jo sagt helt fra børjan av at vi til dags dato ikke har reist på tur uten stebarna mine, og at vi nok heller ikke kommer til å gjøre det.

Er du bare ute etter noen å hakke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

først i køen, vel så viktige... Synes du snur problemstillingen på hodet.

Poenget er at de bør behandles likt, av dere! Hva det enkelte barn får/ikke får av tid/reise sammen med andre er en helt annen sak.

Men det er tydelig at du har bestemt deg, og at andres meninger ikke spiller noen rolle - uansett.

PS! Det at så mange reagerer negativt på dine synspunkt _kan_ jo bety at dine meninger/følelser er litt - spesielle? Tenkt på det?

"Poenget er at de bør behandles likt, av dere!"

Er det virkelig så enkelt?

I praksis betyr jo dette at man aldri kan gjøre noe hyggelig sammen mens stebarna er hos moren, siden de da ikke "blir behandlet likt", og får være med på moroa.

Det er det vel ingen som egentlig mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Nå må du følge med i timen, da. Jeg har jo sagt helt fra børjan av at vi til dags dato ikke har reist på tur uten stebarna mine, og at vi nok heller ikke kommer til å gjøre det.

Er du bare ute etter noen å hakke på?

Jeg kommenterer kun dine utsagn/meningsytringer, ikke hva dere har/ikke har gjort.

Igjen, så er det kanskje ikke _våre_ meninger som er så spesielle. Har knapt sett noen så i skyttergrava som deg, tåler du så lite får du la være å legge ut poster her. Ingen har vært stygge med deg, bare argumentert mot dine synspunkter.

Hakke på deg? Aner ikke hvem du er og bryr meg lite. Men når dine argumenter ikke holder mål i det hele tatt må det være lov å påpeke det.

Over og ut for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Poenget er at de bør behandles likt, av dere!"

Er det virkelig så enkelt?

I praksis betyr jo dette at man aldri kan gjøre noe hyggelig sammen mens stebarna er hos moren, siden de da ikke "blir behandlet likt", og får være med på moroa.

Det er det vel ingen som egentlig mener.

Dette handlet vel om ferien - ikke mange har vel råd til så mange av den typen -Noe helt annet er å gå på kino eller gjøre andre ting mens noen barn er hos en anne forelder -man setter jo ikke livet sitt på "vent" heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du følge med i timen, da. Jeg har jo sagt helt fra børjan av at vi til dags dato ikke har reist på tur uten stebarna mine, og at vi nok heller ikke kommer til å gjøre det.

Er du bare ute etter noen å hakke på?

hva skriver du dette innlegget for i det hele tatt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg kommenterer kun dine utsagn/meningsytringer, ikke hva dere har/ikke har gjort.

Igjen, så er det kanskje ikke _våre_ meninger som er så spesielle. Har knapt sett noen så i skyttergrava som deg, tåler du så lite får du la være å legge ut poster her. Ingen har vært stygge med deg, bare argumentert mot dine synspunkter.

Hakke på deg? Aner ikke hvem du er og bryr meg lite. Men når dine argumenter ikke holder mål i det hele tatt må det være lov å påpeke det.

Over og ut for min del.

Jeg har egentlig ikke bedt om _deres_ meninger. Jeg lurte på hva som var vanlig praksis.

Forøvrig tar jeg med meg alle (saklige) svar. Og jeg tar med meg stebarna på ALLE ferier, noe jeg føler at jeg nok en gang må få poengtere overfor DOLitiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

hva skriver du dette innlegget for i det hele tatt da?

For å høre hva som var vanlig praksis. Det kommer nokså klart frem av hovedinnlegget.

Eller tenkte du at jeg skrev innlegget for å la DOL få avgjøre hvem av ungene våre som skulle få bli med på tur?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke bedt om _deres_ meninger. Jeg lurte på hva som var vanlig praksis.

Forøvrig tar jeg med meg alle (saklige) svar. Og jeg tar med meg stebarna på ALLE ferier, noe jeg føler at jeg nok en gang må få poengtere overfor DOLitiet.

JO du har bedt om våre meninger.

så du avlsutter nå med at dette aldri har hendt - og kommer aldri til å hende - og ingen skal mene noe om det -altså er det ikke noen sak.....

*må jo nesten le*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å høre hva som var vanlig praksis. Det kommer nokså klart frem av hovedinnlegget.

Eller tenkte du at jeg skrev innlegget for å la DOL få avgjøre hvem av ungene våre som skulle få bli med på tur?

:P

Men vanlig praksis er jo at alle er med - og det liker du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Men vanlig praksis er jo at alle er med - og det liker du ikke.

Hvem sier at jeg ikke liker det? Det er jo faktisk sånn vi har gjort det, vi også?

Må dere ikke lime horn i panna mi, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

JO du har bedt om våre meninger.

så du avlsutter nå med at dette aldri har hendt - og kommer aldri til å hende - og ingen skal mene noe om det -altså er det ikke noen sak.....

*må jo nesten le*

Nei, det er ingen "sak". Don't flatter yourself. Dette er et forum, hvor man lufter tanker og problemstillinger. Verken mer eller mindre. Det er klart at i det lange løp spiller det ingen rolle hva DOLerne mener om mitt eller andres angående her inne!

Jeg tviler forøvrig på at jeg har hørt fra alle stemødre som _ikke_ har samme praksis som det du mener er rett. Og jeg forstår godt at de ikke tør eller orker å legge seg for hugg!

Jeg står fremdeles ved at jeg ØNSKER meg en og annen ferie uten stebarna, men at det antakelig ville føltes unaturlig å faktisk gjort det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier at jeg ikke liker det? Det er jo faktisk sånn vi har gjort det, vi også?

Må dere ikke lime horn i panna mi, da!

Jeg tror slett ikke du er ond, og det er ikke noe å si på at det kan bli gnisninger i denne typen konstellasjoner.

Men det er også viktig at du ser saken fra alle implisertes sider, og også har forståelse for at mannen eventuelt synes det kan være godt å feriere uten stebarn av og til, på samme måte som du synes det samme.

Jeg tror at noe av det nyttigste man kan få ut av slike spalter som dette, er innspill som gjør at man evner å se en sak fra flere sider.

Selv problemløsningen må dere jo ta selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen "sak". Don't flatter yourself. Dette er et forum, hvor man lufter tanker og problemstillinger. Verken mer eller mindre. Det er klart at i det lange løp spiller det ingen rolle hva DOLerne mener om mitt eller andres angående her inne!

Jeg tviler forøvrig på at jeg har hørt fra alle stemødre som _ikke_ har samme praksis som det du mener er rett. Og jeg forstår godt at de ikke tør eller orker å legge seg for hugg!

Jeg står fremdeles ved at jeg ØNSKER meg en og annen ferie uten stebarna, men at det antakelig ville føltes unaturlig å faktisk gjort det slik.

jeg skjønner godt tanken med å ØNSKE seg dem vekk, det er klart man kan lufte denslags på DOL. en er tross alt mye mer knyttet til sine egne unger og er stebarna litt store når man inngår forholdet også - så kan jo tilogmed DE hate stemor eller stefar.

Men det er jo en helt annen sak.

Når man er voksen så gjør men ikke forskjell på dem, selv om man ønsker den snørrungen dit pepper'n gror når han sier "du er'ke morra mi, så det kan ikke du bestemme". da har den bilologiske foreldren en oppgave....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg tror slett ikke du er ond, og det er ikke noe å si på at det kan bli gnisninger i denne typen konstellasjoner.

Men det er også viktig at du ser saken fra alle implisertes sider, og også har forståelse for at mannen eventuelt synes det kan være godt å feriere uten stebarn av og til, på samme måte som du synes det samme.

Jeg tror at noe av det nyttigste man kan få ut av slike spalter som dette, er innspill som gjør at man evner å se en sak fra flere sider.

Selv problemløsningen må dere jo ta selv.

Helt klart. Og som sagt, jeg setter pris på alle saklige svar!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

jeg skjønner godt tanken med å ØNSKE seg dem vekk, det er klart man kan lufte denslags på DOL. en er tross alt mye mer knyttet til sine egne unger og er stebarna litt store når man inngår forholdet også - så kan jo tilogmed DE hate stemor eller stefar.

Men det er jo en helt annen sak.

Når man er voksen så gjør men ikke forskjell på dem, selv om man ønsker den snørrungen dit pepper'n gror når han sier "du er'ke morra mi, så det kan ikke du bestemme". da har den bilologiske foreldren en oppgave....

Men nå ønsker jeg dem ikke dit pepper'n gror, da. Selv om jeg har fått høre den der "du er ikke mammaen min" - i forbindelse med at jeg ga den ene et kyss på kinnet! Tok meg ikke nær av det, jeg, for jeg skjønner at de blir forvirret. (Vanligvis får jeg lov å kysse på kinnet og ha på fanget så mye jeg vil).

Vi finner nok ut av dette med ferien, ja. For eksempel kan far ta med alle ungene på telttur i sommer, så kan jeg sitte hjemme i hagen og stryke på magen.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...