Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

Jeg var ute etter en med barn fra før (jeg kan ikke få flere selv), men jeg er sannelig glad til for at han jeg fant er barnløs! :o)

Ja, hvis han likevel tåler slikt mas og styr som følger med unger rundt seg, er jeg enig i at det er en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest LOTUS78

Jeg prøver å få med meg hele bildet her. Tråden er så lang og jeg har ikke lest alt enda.

Det spiller egentlig ingen rolle om mor skal ta en ferie med barna sine.

Far har likefullt rett til en ferie med sine barn han også.

Hvis jeg har forstått det riktig, så er det slik at han har mer kontakt med sin stesønn enn sine egne barn og at det derfor kan hende han føler behov for alenetid med sine kjødelige barn.

Ikke noe rart i det.

Og når jeg leser at stesønnen vanligvis får være med på turene blir jeg enda mer overbevist om at faren skal ta denne turen alene med barna sine.

Jeg synes imidlertid ikke at stesønnen skal utestenges hver gang, men siden han tross alt har mest kontakt med han, gjør det ikke noe om hans egne barn nå for en gangs skyld for lov til å ha pappaen sin alene en stund.

Kanskje er de sjalu på denne gutten som får mer tid med deres pappa enn dem selv og at de har behov for å føle at han bare prioriterer dem litt også.

Far skal være hjemme med sin nye kone(evil stepmom) og hennes barn og snart feles barn.

Mor til de barna han har fra før, skal på ferie med sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en stedatter

Jeg har vokst opp som stedatter i en familie, og uten en tilstedeværende far, så jeg hadde heller ikke noen som kunne ta meg med på ferie. Vi reiste ALDRI på ferie uten hans barn (de som ville være med). Og det falt meg aldri inn at det var urettferdig at de reiste på ferie med sin mor i tillegg, for selvfølgelig gjorde de det.

Min holdning er at hans særbarn hører like mye til familien som ditt særbarn, selv om ditt barn bor hos dere og ikke hans. Og har dere ikke råd til å reise på dyr ferue med alle ungene, så får dere heller velge en billiere variant. Faren bør bruke sine ferieuker på ungene sine, selvfølgelig. Når det er sagt så hendte det at mor og jeg reiste på ferie alene, og det er kanskje løsningen for deg også i år, om dere ikke får til noe for alle sammen? At far skal bruke en eller flere av ferieukene på deg og ditt særbarn, på bekostning av sine egne særbarn synes jeg blir feil. Og jeg synes det er revnende likgyldig at hans barn sine mor har råd til dyre og lange ferier. Livet er litt urettferdig, og det er vår rolle som foreldre å forklare ungene det. Hadde situasjonen vært at faren betalte ferie for sine særbarn og utelot ditt barn ville jeg har reagert, men ikke så lenge det er moren til ungene som gjør det. Hun kan jo ikke akkurat justere sine ferier etter hva dere har råd til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sannelig jeg ville valgt en tilværelse som singel, fremfor et kaos uten like av mine, dine og våre barn.

Dessuten er jeg nesten 30, uten at panikken har begynt å melde seg av den grunn.

Joda, men ikke la deg skremme av det du leser her. Det er mange storfamilier som funker fint sammen.

Og etter at du bikker over 40, er sjansen stor for at du kan treffe en med voksne barn.

Jeg hadde aldri taklet å bli sammen med en med små barn, såpass ærlig må jeg være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

Joda, men ikke la deg skremme av det du leser her. Det er mange storfamilier som funker fint sammen.

Og etter at du bikker over 40, er sjansen stor for at du kan treffe en med voksne barn.

Jeg hadde aldri taklet å bli sammen med en med små barn, såpass ærlig må jeg være.

Jeg hadde heller ikke taklet å bli sammen med en mann med små barn.

Voksne barn hadde jeg taklet, men nå er det ingen på min alder som har voksne barn uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Ja, det leser du.

Men poenget er at mitt barn ikke får tur, mens hans barn gjør det. Jeg er sikker på at de kommer til å få det fint på tur med sin mor også. Det høres jo nesten ut som om den turen ikke har noen verdi!

Det er klart jeg synes det er litt trist på vegne av mitt eget barn at h*n ikke får reise på tur i sommer - er det så umenneskelig av meg?

Jeg skjønner bare ikke hva barnas mor og hennes ferieplaner for sine barn har med saken å gjøre, ei heller ditt barns manglende samvær med sin far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest evil stepmom

Det er mitt inntrykk også. Hvis en stemor skriver inn her om problemer av noe slag, så får hun kjeft.

Hvis en stemor prøver å oppdra stebarna sine, og er streng mot dem, blir hun beskyldt for å være ond og hun blir beskyldt for å ikke være glad i dem. Når man er stemor, må man tydeligvis finne seg i hva som helst for å ikke bli sett på som den "onde stemoren". Man kan aldri gjøre noenting alene eller bare sammen med partneren, for hvis stebarna ikke er med, så er hun ond fordi hun ikke setter stebarna høyere enn alt annet på jord.

Hun kan ikke ha meninger om oppdragelsen av stebarna, for det er jo ikke hennes barn, og uansett er hun jo bare ond hvis hun setter krav til dem eller er streng mot dem. Og hvis hun skriver inn på DOL om negative følelser knyttet til stemorsrollen, så er hun ond og egoistisk som i det hele tatt kan tenke slike tanker.

Jeg tror kanskje at jeg idet jeg omtaler dem som "stebarna" har fått heksenese og må sporenstreks brennes på bål. Kanskje jeg skulle kalt dem "min manns herlige, kjekke unger fra tidligere ekteskap"? ;-)

Jeg synes stebarna mine er helt topp, jeg. Men det er det vel ingen som tror, når jeg kan finne på å ønske meg en og annen tur _uten_ dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Det er mitt inntrykk også. Hvis en stemor skriver inn her om problemer av noe slag, så får hun kjeft.

Hvis en stemor prøver å oppdra stebarna sine, og er streng mot dem, blir hun beskyldt for å være ond og hun blir beskyldt for å ikke være glad i dem. Når man er stemor, må man tydeligvis finne seg i hva som helst for å ikke bli sett på som den "onde stemoren". Man kan aldri gjøre noenting alene eller bare sammen med partneren, for hvis stebarna ikke er med, så er hun ond fordi hun ikke setter stebarna høyere enn alt annet på jord.

Hun kan ikke ha meninger om oppdragelsen av stebarna, for det er jo ikke hennes barn, og uansett er hun jo bare ond hvis hun setter krav til dem eller er streng mot dem. Og hvis hun skriver inn på DOL om negative følelser knyttet til stemorsrollen, så er hun ond og egoistisk som i det hele tatt kan tenke slike tanker.

helt enig. Man kan bli skremt av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

Det er mitt inntrykk også. Hvis en stemor skriver inn her om problemer av noe slag, så får hun kjeft.

Hvis en stemor prøver å oppdra stebarna sine, og er streng mot dem, blir hun beskyldt for å være ond og hun blir beskyldt for å ikke være glad i dem. Når man er stemor, må man tydeligvis finne seg i hva som helst for å ikke bli sett på som den "onde stemoren". Man kan aldri gjøre noenting alene eller bare sammen med partneren, for hvis stebarna ikke er med, så er hun ond fordi hun ikke setter stebarna høyere enn alt annet på jord.

Hun kan ikke ha meninger om oppdragelsen av stebarna, for det er jo ikke hennes barn, og uansett er hun jo bare ond hvis hun setter krav til dem eller er streng mot dem. Og hvis hun skriver inn på DOL om negative følelser knyttet til stemorsrollen, så er hun ond og egoistisk som i det hele tatt kan tenke slike tanker.

Og i tillegg kommer beskyldninger om at man er sjalu, det har jeg også lest i denne tråden.

Folk tror stemor er sjalu på barnet, fordi barnet får mer oppmerksomhet fra sin far enn hun gjør.

Når hun ønsker å dra på ferie uten stebarn, så skyldes det selvsagt at hun er sjalu, ihvertfall ifølge DOL-kjærringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hvor står det noe om at faren skal på ferie alene med ungene sine da?

Herregud, jeg blir helt forvirret at denne tråden jeg.

For et kaos. Jeg greier ikke å følge med. Gud forby at jeg noengang blir skilt. Synes ikke jeg leser annet enn problematikk de luxe rundt konfirmasjoner, sommerferier, juleferier, vanskelige mødre,fedre, stemødre, stefedre, mine, dine og våre barn.

Phu, jeg får vondt i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Jeg prøver å få med meg hele bildet her. Tråden er så lang og jeg har ikke lest alt enda.

Det spiller egentlig ingen rolle om mor skal ta en ferie med barna sine.

Far har likefullt rett til en ferie med sine barn han også.

Hvis jeg har forstått det riktig, så er det slik at han har mer kontakt med sin stesønn enn sine egne barn og at det derfor kan hende han føler behov for alenetid med sine kjødelige barn.

Ikke noe rart i det.

Og når jeg leser at stesønnen vanligvis får være med på turene blir jeg enda mer overbevist om at faren skal ta denne turen alene med barna sine.

Jeg synes imidlertid ikke at stesønnen skal utestenges hver gang, men siden han tross alt har mest kontakt med han, gjør det ikke noe om hans egne barn nå for en gangs skyld for lov til å ha pappaen sin alene en stund.

Kanskje er de sjalu på denne gutten som får mer tid med deres pappa enn dem selv og at de har behov for å føle at han bare prioriterer dem litt også.

Ikke helt det denne tråden handlet om, det har visst aldri vært spørsmål om hennes sønn skal får være med - det virker opplagt. Det som er spørsmålet er imidlertid om hans særkullsbarn på død og liv må få være med. De får tross alt reise på ferie med sin mor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg har vokst opp som stedatter i en familie, og uten en tilstedeværende far, så jeg hadde heller ikke noen som kunne ta meg med på ferie. Vi reiste ALDRI på ferie uten hans barn (de som ville være med). Og det falt meg aldri inn at det var urettferdig at de reiste på ferie med sin mor i tillegg, for selvfølgelig gjorde de det.

Min holdning er at hans særbarn hører like mye til familien som ditt særbarn, selv om ditt barn bor hos dere og ikke hans. Og har dere ikke råd til å reise på dyr ferue med alle ungene, så får dere heller velge en billiere variant. Faren bør bruke sine ferieuker på ungene sine, selvfølgelig. Når det er sagt så hendte det at mor og jeg reiste på ferie alene, og det er kanskje løsningen for deg også i år, om dere ikke får til noe for alle sammen? At far skal bruke en eller flere av ferieukene på deg og ditt særbarn, på bekostning av sine egne særbarn synes jeg blir feil. Og jeg synes det er revnende likgyldig at hans barn sine mor har råd til dyre og lange ferier. Livet er litt urettferdig, og det er vår rolle som foreldre å forklare ungene det. Hadde situasjonen vært at faren betalte ferie for sine særbarn og utelot ditt barn ville jeg har reagert, men ikke så lenge det er moren til ungene som gjør det. Hun kan jo ikke akkurat justere sine ferier etter hva dere har råd til...

Det var naturligvis aldri snakk om at ferie uten fars barn skulle gå på bekostning av samværet deres. De pleier å reise mye med moren om sommeren, så de ville nok ikke ha tilbrakt mer enn to eller tre uker hos oss uansett hvor lang ferie far tok.

Moren er ikke styrtrik, altså. Men jeg tror faktisk de ikke har med seg barna til hennes nye samboer igjen, når de reiser på tur! Det er vel derfor de kan ta seg noen litt lenger og flottere turer.

Takk for svar. Setter pris på å høre fra deg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ikke helt det denne tråden handlet om, det har visst aldri vært spørsmål om hennes sønn skal får være med - det virker opplagt. Det som er spørsmålet er imidlertid om hans særkullsbarn på død og liv må få være med. De får tross alt reise på ferie med sin mor...

Jeg orker ikke sette meg inn mer i hva denne tråden handler om.

Som sagt jeg får vondt i hodet og melder meg ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, jeg blir helt forvirret at denne tråden jeg.

For et kaos. Jeg greier ikke å følge med. Gud forby at jeg noengang blir skilt. Synes ikke jeg leser annet enn problematikk de luxe rundt konfirmasjoner, sommerferier, juleferier, vanskelige mødre,fedre, stemødre, stefedre, mine, dine og våre barn.

Phu, jeg får vondt i hodet.

Joda, men ikke glem at slike forum er til for spørsmål og problemer. Det finnes mange solskinnshistorier som ikke fortelles her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Og i tillegg kommer beskyldninger om at man er sjalu, det har jeg også lest i denne tråden.

Folk tror stemor er sjalu på barnet, fordi barnet får mer oppmerksomhet fra sin far enn hun gjør.

Når hun ønsker å dra på ferie uten stebarn, så skyldes det selvsagt at hun er sjalu, ihvertfall ifølge DOL-kjærringene.

og alt blir tolket til verste mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en stedatter

Jeg tror kanskje at jeg idet jeg omtaler dem som "stebarna" har fått heksenese og må sporenstreks brennes på bål. Kanskje jeg skulle kalt dem "min manns herlige, kjekke unger fra tidligere ekteskap"? ;-)

Jeg synes stebarna mine er helt topp, jeg. Men det er det vel ingen som tror, når jeg kan finne på å ønske meg en og annen tur _uten_ dem.

Jeg har ingen problemer med å forstå at du ønsker deg en tur uten stebarna dine. Jeg tror bare ikke du kan gjøre regning med å få mannen din med på det. Synes du skal gjøre som min mor gjorde, reise på tur med særbarnet ditt alene. Du har giftet deg med en mann som har barn fra før av, og har fått full pakke.

Har du tenkt på at det er mulig at mannen din også kunne tenke seg en tur uten ditt særbarn? Tipper ikke det hadde vært så aktuelt, det heller? Jeg ser du skriver at sønnen deres er fulltid hos dere, men sett at han ikke var det. Hadde du da akseptert at dere la ferien deres til den uka han var borte? Det tviler jeg sterkt på.

Jeg har overhode ikke noe problem med å tro at du kan være en god stemor selv om du ønsker ferie med ham og uten ungene hans en gang i blant. Men jeg er uenig i at det bør være en mulighet når ungene er så små som de tydeligvis er. Dere har dårlig råd forstår jeg, men det bør ikke gå ut over hans ungers ferie sammen med sin far, bør det? Og for ordens skyld var jeg den fastboende stedatteren, så jeg taler ikke for min syke far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Og i tillegg kommer beskyldninger om at man er sjalu, det har jeg også lest i denne tråden.

Folk tror stemor er sjalu på barnet, fordi barnet får mer oppmerksomhet fra sin far enn hun gjør.

Når hun ønsker å dra på ferie uten stebarn, så skyldes det selvsagt at hun er sjalu, ihvertfall ifølge DOL-kjærringene.

Å, gud, det har jeg ikke fått med meg enda! Ja, jeg er kjempesjalu på barna hans, for alle stemødre er jo helt irrasjonelle sånn sett! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg blir helt forvirret at denne tråden jeg.

For et kaos. Jeg greier ikke å følge med. Gud forby at jeg noengang blir skilt. Synes ikke jeg leser annet enn problematikk de luxe rundt konfirmasjoner, sommerferier, juleferier, vanskelige mødre,fedre, stemødre, stefedre, mine, dine og våre barn.

Phu, jeg får vondt i hodet.

Sender over to Paracet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Og i tillegg kommer beskyldninger om at man er sjalu, det har jeg også lest i denne tråden.

Folk tror stemor er sjalu på barnet, fordi barnet får mer oppmerksomhet fra sin far enn hun gjør.

Når hun ønsker å dra på ferie uten stebarn, så skyldes det selvsagt at hun er sjalu, ihvertfall ifølge DOL-kjærringene.

Jeg sa hans tidligere barn muligens kunne være sjalu på stesønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...