Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Jada, vi reiser med alle eller ingen. Ingen barn har blitt ekskludert enda, selv ikke mitt.

:-)

Men får han noen ganger muligheten til å være alene med sine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Kan dere ikke dra på en tur som er tilpasset økonomien, da?

Ja, det må vi jo alle - vi kan ikke måle oss etter hva andre har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, for her er det tross alt bare ett barn (mitt - som også er minst) som blir misunnelig, så da er det jo rettferdig...

*oppgitt*

å, ja. Hvis det ikke er noe felles barn enda, og bare din ene unge igjen, hadde jeg tatt med meg magen og ungen og funnet på noe gøy mens de andre er i syden. Men det trenger kanskje ikke å være sydentur hvis det blir for dyrt?

(Det hørtes nemlig ut som om det var mange unger i hvert "kull" Fikk inntrykk av ca 3 "mine", 3 "dine" og 3 "våre" barn i det første innlegget ditt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Skal hans barn lide for at ditt barn ikke har samvær emd sin far?

det har hun jo sagt at de ikke skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du sier noe der.

For meg høres det ut som en drøm å få være mutters alene en tid:)

Jeg tenker at det er litt synd på denne gutten som ikke har noen far og at jeg synes han kunne være storsinnet nok til å ta han med. Men hun kan ikke forlange det. Han har rett på en tur med sine egne barn om han vil det. Det er jo godt mulig at han fungerer mer som en far for denne gutten til daglig enn han gjør for sine egne barn og at hans egne barn trenger denne alentiden med sin pappa.

Jeg har ikke lest hele tråden og vet ikke hvordan økonomien fungerer, men jeg hvis hun vil være med så må hun bidra økonomisk selv også.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg synest at du skal prate med mannen din om dette. Her får du så mye pepper at jeg blir lei meg på dine og ikke minst dine barns veine. Jeg gjentar meg selv for tredje gang, men jeg synest ikke det er urimelig at dere reiser på ferie mens de andre barna er i syden. Det er vondt for et barn og aldri ha noe ferieopplevelser å fortelle om. Men de andre barna kan være hos dere resten av ferien. 3 uker hos pappa er ikke lite.

Takk skal du ha. Det virker nesten som om du er den eneste som evner å se dette fra mine (mitt fødte og mitt ufødte) barns ståsted! Det er rart med det, men en stemors stebarn synes alltid å skulle stå først i køen her på DOL.

Visst skal man sørge for at stebarna føler seg som en del av familien og så videre - men man må jo ikke glemme å få de "nye" barna til å føle seg vel så viktige!

Det er og blir vanskelig med disse nye familiene med mine/dine/våre. Så du har rett - ideellt sett bør du styre unna menn som allerede har barn!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest evil stepmom

Skal hans barn lide for at ditt barn ikke har samvær emd sin far?

Ja, de skal lide og være ulykkelige. Det er akkurat det jeg sier.

Snakk om heksejakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Det høres for meg ut som du ikke vil ha noen råd, du vil bare ha støtte for ditt synspunkt. De som har andre meninger er "fæle".

Jeg er usikker på hvorfor du postet innlegget ditt i det hele tatt?

Jeg ville høre hva som var vanlig. I stedet virker det som om jeg får høre hva alle som _ikke_ er stemødre synes jeg _bør_ gjøre. Men, men - jeg tar med meg det også, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Det er bare flisa jeg har kalt fæl. Hvis du har lest hele tråden, har du sikkert fått med deg at jeg har konkludert - tidlig - med at det blir alle eller ingen. Men det betyr ikke at jeg ikke fortsatt skulle _ønske_ at vi kunne ta en tur uten stebarna, hvis ting lå til rette for det (ved at de er bortreist med mor).

At jeg setter pris på den støtten jeg får kan da ikke være så vanskelig å forstå?

Jeg skjønner bare ikke hvordan du kan be om støtte for et slikt synspunkt. Når du gikk inn i en eksisterede familie så skjønte du vel allerede da at det ikke bare var en mann du fant deg, men en hel pakke?

Og som mange har skrevet, det er ikke _ferie_ det nødvendigvis er snakk om, men _samværet_ med far, det å dele opplevelser sammen med en far de må savne i mange smamenhenger ellers, å være en del av livet han (utenom annenhver helg). Alt det som ditt barn også savner/vil komme til å savne. Du som mor til et barn som ikke har samvær med sin far burde skjønne de tingene bedre enn noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Det virker nesten som om du er den eneste som evner å se dette fra mine (mitt fødte og mitt ufødte) barns ståsted! Det er rart med det, men en stemors stebarn synes alltid å skulle stå først i køen her på DOL.

Visst skal man sørge for at stebarna føler seg som en del av familien og så videre - men man må jo ikke glemme å få de "nye" barna til å føle seg vel så viktige!

Det er og blir vanskelig med disse nye familiene med mine/dine/våre. Så du har rett - ideellt sett bør du styre unna menn som allerede har barn!

:-)

Men på meg - som kan ta feil, bevare meg vel - virker det som om du "alltid" vil dra på storferie med ditt og deres felles barn. Foran dere ligger mange somre, mange høst-, jule- og vinterferier. Dere kan da ikke havne i en fastlåst konflikt hver gang?

Nei, det handler om å gi og å ta.

Og mannen din må jo naturligvis ha sitt å si han også, synes du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Jeg ville høre hva som var vanlig. I stedet virker det som om jeg får høre hva alle som _ikke_ er stemødre synes jeg _bør_ gjøre. Men, men - jeg tar med meg det også, jeg.

Ville du bare ha svar fra andre stemødre? Da får du si det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Ja du sier noe der.

For meg høres det ut som en drøm å få være mutters alene en tid:)

Jeg tenker at det er litt synd på denne gutten som ikke har noen far og at jeg synes han kunne være storsinnet nok til å ta han med. Men hun kan ikke forlange det. Han har rett på en tur med sine egne barn om han vil det. Det er jo godt mulig at han fungerer mer som en far for denne gutten til daglig enn han gjør for sine egne barn og at hans egne barn trenger denne alentiden med sin pappa.

Jeg har ikke lest hele tråden og vet ikke hvordan økonomien fungerer, men jeg hvis hun vil være med så må hun bidra økonomisk selv også.

herregud hva er dette for noe. Mor reiser på ferie med sine barn. Far pleier å reise med sin nye kone (evil stepmom) og alle barna både mine, dine og våre barn (som ikke er født ennå). Men i år har ikke fars nye familie råd til å reise noe steder med alle sammen, derfor spør (evil stepmom) om det er galt å reise på ferie bare med hennes barn mens hans barn er med sin mor i syden.

Jeg ser ikke noe galt i det, men det må ikke være hele ferien, fordi barna som ikke bor med far trenger tid med far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville høre hva som var vanlig. I stedet virker det som om jeg får høre hva alle som _ikke_ er stemødre synes jeg _bør_ gjøre. Men, men - jeg tar med meg det også, jeg.

Jeg er ikke stemor selv - men bor med en stefar til mine to fra forrige ekteskap -og han kunne ikke drømt om å dra på ferie uten dem. Jeg har også en stemor til mine to eldste som også tenker slik. Familieferien gjelder ALLE - helt til ungene er så store at de velger selv.

Min datter velger ofte å være hos meg - hjemme, i stedet for å være med faren på skiferie f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mumitrollet

Ja, de skal lide og være ulykkelige. Det er akkurat det jeg sier.

Snakk om heksejakt.

Men herregud, snakk om å være hårsår! Du skrev: "Mitt barn får ingen tur, fordi h*n ikke har samvær med sin far og fordi vi ikke har råd til å dra på tur - nettopp fordi det blir for dyrt med hele gjengen. Jeg synes det er litt bitter, jeg, da."

Av dette leser jeg at siden ditt barn ikke får noen tur med sin far, så trenger ikke dine stebarn å få det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det er bare flisa jeg har kalt fæl. Hvis du har lest hele tråden, har du sikkert fått med deg at jeg har konkludert - tidlig - med at det blir alle eller ingen. Men det betyr ikke at jeg ikke fortsatt skulle _ønske_ at vi kunne ta en tur uten stebarna, hvis ting lå til rette for det (ved at de er bortreist med mor).

At jeg setter pris på den støtten jeg får kan da ikke være så vanskelig å forstå?

"Men det betyr ikke at jeg ikke fortsatt skulle _ønske_ at vi kunne ta en tur uten stebarna, hvis ting lå til rette for det (ved at de er bortreist med mor)"

Se der ja. Så du ønsker at ditt barn skal få være alene med sin stefar. Men du ønsker ikke at hans egne barn skal være alene med sin kjødelige far?

Hvem har mest kontakt sånn jevnt over med mannen din?

Gutten din eller barna hans?

Hvis gutten din bor sammen med han til daglig og ikke hans kjødelige barn, så er det vel gutten din som har gleden av han mesteparten av tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Så du vet at det er ekte fordi du er den anonyme da og svarer deg selv?

:-)

sånn tenker man etter en stund her på DOL - men det spiller ingen rolle, - gøy med meningsutveksling.

sånn tenkte jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Men på meg - som kan ta feil, bevare meg vel - virker det som om du "alltid" vil dra på storferie med ditt og deres felles barn. Foran dere ligger mange somre, mange høst-, jule- og vinterferier. Dere kan da ikke havne i en fastlåst konflikt hver gang?

Nei, det handler om å gi og å ta.

Og mannen din må jo naturligvis ha sitt å si han også, synes du ikke?

Da har du misforstått. Til dags dato har vi ikke dratt på noen storferie uten at fars barn har vært med.

Og det har ikke vært noen konflikter angåene dette. Jeg ville nå bare høre hva som var vanlig - i og med at det kunne vært greit å ta en ferie uten stebarna, om økonomien var stram og stebarna allerede var på flott ferietur med sin mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud hva er dette for noe. Mor reiser på ferie med sine barn. Far pleier å reise med sin nye kone (evil stepmom) og alle barna både mine, dine og våre barn (som ikke er født ennå). Men i år har ikke fars nye familie råd til å reise noe steder med alle sammen, derfor spør (evil stepmom) om det er galt å reise på ferie bare med hennes barn mens hans barn er med sin mor i syden.

Jeg ser ikke noe galt i det, men det må ikke være hele ferien, fordi barna som ikke bor med far trenger tid med far.

bare les overskriften...."fars barn med på alle ferier?"

Bare det sier meg noe om instillingen her. - og det at hun bruker det at hennes særkullsbarn ikke har en egen far på den måten hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men det betyr ikke at jeg ikke fortsatt skulle _ønske_ at vi kunne ta en tur uten stebarna, hvis ting lå til rette for det (ved at de er bortreist med mor)"

Se der ja. Så du ønsker at ditt barn skal få være alene med sin stefar. Men du ønsker ikke at hans egne barn skal være alene med sin kjødelige far?

Hvem har mest kontakt sånn jevnt over med mannen din?

Gutten din eller barna hans?

Hvis gutten din bor sammen med han til daglig og ikke hans kjødelige barn, så er det vel gutten din som har gleden av han mesteparten av tiden?

nemlig, og særlig i og med at han ikke har en egen pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Ville du bare ha svar fra andre stemødre? Da får du si det, da.

Det lå vel litt i kortene at jeg ville høre om reelle erfaringer, da jeg spurte hva som var vanlig.

Men dette er jo Åpent forum - og fritt for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...