Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

Gjest LOTUS78

Hun sier: "de barn som bor hos oss fast".

hun har ett barn fra før også venter de et barn sammen. Han har minimum 2 barn fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Hehe, nå tror jeg også at du bare tuller. For det går da ikke an å omtale det å være gravid pluss å ha med seg ett barn som å "dra på ferie med de barna som bor fast her".

Dermed dreier det seg egentlig om at han skal reise på ferie med ditt barn i stedet for sine egne?

Hadde jeg vært datteren hans, ville jeg ha blitt nokså såret over en slik prioritering. Han må jo først og fremst prioritere sine egen barn.

Jeg er selv sammen med en med bagasje, men har ingen selv. Hadde jeg hatt det, ville det ikke ha falt meg inn at han skulle feriert med oss på bekostning av samvær med sine egen barn.

Nå synes jeg du kverulerer.

Antagelig spør hun med tanke på fremtidige ferier; hun har jo allerede sagt at det ikke blir noen tur i år. Neste år har de felles barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

ja- men lenger ned i tråden er de blitt til en....vil bare oppklare ;)

1 eller to, jeg står like fullt ved spørsmålet mitt om det ville vært aktuelt å dra på ferie med bare fars barn. Det bør hun tenke igjennom, slik at hun er sikker på at ikke hans barn blir "annenrangs" barn fordi de ikke bor sammen med dem til daglig.

Det er dessuten noen som har pekt på at det kanskje er spesielt viktig for disse barna å få tilbringe tid sammen med faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Hun lyver ;)

Javisst lyver jeg. For dette med stefamilier er jo helt ukomplisert. Og penger vokser på trær. Ergo er denne problemstillignen naturligvis bare oppspinn.

*oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Så du vet at det er ekte fordi du er den anonyme da og svarer deg selv?

:-)

sånn tenker man etter en stund her på DOL - men det spiller ingen rolle, - gøy med meningsutveksling.

nei, jeg vet selvfølgelig ikke dette. Men jeg ser på det som et problem som jeg tror mange familier med mine, dine og våre barn står overfor, derfor velger jeg å tro at det er ekte. Hun sier felles barn, fordi det er en realitet om ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du kverulerer.

Antagelig spør hun med tanke på fremtidige ferier; hun har jo allerede sagt at det ikke blir noen tur i år. Neste år har de felles barn også.

Nei, jeg kverulerer ikke. Det blir jo en vesentlig forskjell til neste sommer, når det felles barnet faktisk er født.

Barnet i magen merker vel ikke om faren er med på ferie eller ikke? Eller om de sitter hjemme i hagen eller på sydens strender?

Pluss at jeg ble forvirret av ordbruken. Jeg skjønte ikke bruken av flertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOTUS78

Javisst lyver jeg. For dette med stefamilier er jo helt ukomplisert. Og penger vokser på trær. Ergo er denne problemstillignen naturligvis bare oppspinn.

*oppgitt*

jeg tor du snakker sant..........:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst lyver jeg. For dette med stefamilier er jo helt ukomplisert. Og penger vokser på trær. Ergo er denne problemstillignen naturligvis bare oppspinn.

*oppgitt*

*s* neida - akkurat DET vet jeg mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kverulerer ikke. Det blir jo en vesentlig forskjell til neste sommer, når det felles barnet faktisk er født.

Barnet i magen merker vel ikke om faren er med på ferie eller ikke? Eller om de sitter hjemme i hagen eller på sydens strender?

Pluss at jeg ble forvirret av ordbruken. Jeg skjønte ikke bruken av flertall.

Jo, men jeg oppfatter dette som et spørsmål av generell art, med tanke på fremtiden. Siden hun selv sier at det ikke blir noen tur iår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

1 eller to, jeg står like fullt ved spørsmålet mitt om det ville vært aktuelt å dra på ferie med bare fars barn. Det bør hun tenke igjennom, slik at hun er sikker på at ikke hans barn blir "annenrangs" barn fordi de ikke bor sammen med dem til daglig.

Det er dessuten noen som har pekt på at det kanskje er spesielt viktig for disse barna å få tilbringe tid sammen med faren.

Ja, far må gjerne dra på ferie med bare sine barn - så sant jeg får gjøre det samme for mitt fødte og mitt ufødte barn (som skal fødes og dermed må regnes med) i fremtiden.

Hadde mitt barn vært på flott ferie med faren sin (hvilket h*n ikke er, fordi h*n ikke har samvær med ham), hadde jeg ikke hatt problemer med å dra på tur med mann og hans barn på samme tid som hun var bortreist. Vil jeg tro!

"Det er dessuten noen som har pekt på at det kanskje er spesielt viktig for disse barna å få tilbringe tid sammen med faren."

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

hun har ett barn fra før også venter de et barn sammen. Han har minimum 2 barn fra tidligere.

Joda, har skjønt det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jo, men jeg oppfatter dette som et spørsmål av generell art, med tanke på fremtiden. Siden hun selv sier at det ikke blir noen tur iår.

Det er godt jeg har noen som kan hjelpe meg å formulere meg. Jeg får skylde keitete ordlegging på litt tidlig ammetåke!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, far må gjerne dra på ferie med bare sine barn - så sant jeg får gjøre det samme for mitt fødte og mitt ufødte barn (som skal fødes og dermed må regnes med) i fremtiden.

Hadde mitt barn vært på flott ferie med faren sin (hvilket h*n ikke er, fordi h*n ikke har samvær med ham), hadde jeg ikke hatt problemer med å dra på tur med mann og hans barn på samme tid som hun var bortreist. Vil jeg tro!

"Det er dessuten noen som har pekt på at det kanskje er spesielt viktig for disse barna å få tilbringe tid sammen med faren."

Hæ?

Skjønte du ikke at det er viktig for ungene hans å være sammen med han i ferien? -

Mine unger kommer ikke på ferie til meg bare når jeg har råd til sydentur - og det samme gjelder hos faren sin. de kommer til hver av oss fordi vi vil være sammen med dem. Fordi det blir lite av det ellers i året.

Unger som ikke er født enda blir ikke sjalu på at stesøsken reiser til syden med mora si. Det er din oppgave å fortelle at moren til hans unger har bedre råd og at sånn er verden, ikke alle har råd til alt.

Det godtar unger!

Unger husker helt andre ting enn penger fra en ferie, de husker marken som ble tredd på en krok, natten dere satt og hørte på stillheten, sånne ting.....det er SAMVÆRET som er så utrolig viktig.

Plutselig så er de ute av redet og da kan dere dra på sydenturer, bare du og gubben.

Det er voksne som måler alt i penger - unger trenger tiden og nærværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tull ! Selvfølgelig kan hun dra på sydentur med mann og felles barn uten at hans barn er med.Men ikke hver gang!Sett at moren til disse barna tar med barna på flotte turer i deres ferie.Skulle deres fellles barn lage et ramaskrik på grunn av dette???

Jeg synes ikke det er tull. Hadde jeg vært samværsbarn i en familie, hadde jeg funnet det blodig urettferdig at mine halvsøsken fikk dra til syden med vår felles far. Uansett om jeg hadde vært der sjøl med min mor en annen gang.

Jeg synes det viktige her er å ikke skape misunnelse blant ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er tull. Hadde jeg vært samværsbarn i en familie, hadde jeg funnet det blodig urettferdig at mine halvsøsken fikk dra til syden med vår felles far. Uansett om jeg hadde vært der sjøl med min mor en annen gang.

Jeg synes det viktige her er å ikke skape misunnelse blant ungene.

helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

nei, jeg vet selvfølgelig ikke dette. Men jeg ser på det som et problem som jeg tror mange familier med mine, dine og våre barn står overfor, derfor velger jeg å tro at det er ekte. Hun sier felles barn, fordi det er en realitet om ganske snart.

Yes indeed. Godt med litt hjelp til å forklare seg!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg skrev feil :) Det er sin mor de skal på tre ukers sydentur med. Far og jeg og fastboende barn skal ikke på tur i år, nettopp fordi det blir for dyrt å at med alle - slik ståa er i år.

Jeg hadde nok ikke akseptert at far reiste på tur med bare sine barn uten at det også vanket en tur på de fastboende her i huset? Så rund er jeg ikke...

:-/

"Jeg hadde nok ikke akseptert at far reiste på tur med bare sine barn uten at det også vanket en tur på de fastboende her i huset? Så rund er jeg ikke"

Etter å ha lest litt, så har jeg forstått at dere ikke har noe felles barn enda, men at du har et fra tidligere som ikke har kontakt med sin far.

Da stiller det seg ganske annerledes.

Da synes jeg han kan være såpass rund/storsinnet at han tar med seg ditt barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Ja, far må gjerne dra på ferie med bare sine barn - så sant jeg får gjøre det samme for mitt fødte og mitt ufødte barn (som skal fødes og dermed må regnes med) i fremtiden.

Hadde mitt barn vært på flott ferie med faren sin (hvilket h*n ikke er, fordi h*n ikke har samvær med ham), hadde jeg ikke hatt problemer med å dra på tur med mann og hans barn på samme tid som hun var bortreist. Vil jeg tro!

"Det er dessuten noen som har pekt på at det kanskje er spesielt viktig for disse barna å få tilbringe tid sammen med faren."

Hæ?

Hva var det du ikke skjønte? De bor ikke sammen med faren sin og har kanskje et spesielt behov for litt ekstra tid sammen med ham.

Om det betyr at du og dine barn får en litt mindre flott ferie (fordi alle skal være med), så kan vel ikke det bety all verden?

Hvorfor skal dine barn alltid være med, og ikke hans?

Mulig du synes jeg er en hurpe, men jeg spiller egentlig bare djevelens advokat for å få deg til å tenke på saken fra andre synspunkter enn ditt egen\t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Skjønte du ikke at det er viktig for ungene hans å være sammen med han i ferien? -

Mine unger kommer ikke på ferie til meg bare når jeg har råd til sydentur - og det samme gjelder hos faren sin. de kommer til hver av oss fordi vi vil være sammen med dem. Fordi det blir lite av det ellers i året.

Unger som ikke er født enda blir ikke sjalu på at stesøsken reiser til syden med mora si. Det er din oppgave å fortelle at moren til hans unger har bedre råd og at sånn er verden, ikke alle har råd til alt.

Det godtar unger!

Unger husker helt andre ting enn penger fra en ferie, de husker marken som ble tredd på en krok, natten dere satt og hørte på stillheten, sånne ting.....det er SAMVÆRET som er så utrolig viktig.

Plutselig så er de ute av redet og da kan dere dra på sydenturer, bare du og gubben.

Det er voksne som måler alt i penger - unger trenger tiden og nærværet.

"Skjønte du ikke at det er viktig for ungene hans å være sammen med han i ferien?"

Vet du, at nå gjør du deg veldig vanskelig!

Jeg har påpekt og understrekt i det vide og det brede at samværet med faren uansett vil være det samme. De kommer til oss hver sommerferie, om vi spiller yatzi og hører regnet tromme på vinduene eller om vi kjører berg-og-dalbane i Danmark. Kvantiteten forblir den samme - uansett økonomien det året!

Fy søren, så fæl du kan være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Skjønte du ikke at det er viktig for ungene hans å være sammen med han i ferien? -

Mine unger kommer ikke på ferie til meg bare når jeg har råd til sydentur - og det samme gjelder hos faren sin. de kommer til hver av oss fordi vi vil være sammen med dem. Fordi det blir lite av det ellers i året.

Unger som ikke er født enda blir ikke sjalu på at stesøsken reiser til syden med mora si. Det er din oppgave å fortelle at moren til hans unger har bedre råd og at sånn er verden, ikke alle har råd til alt.

Det godtar unger!

Unger husker helt andre ting enn penger fra en ferie, de husker marken som ble tredd på en krok, natten dere satt og hørte på stillheten, sånne ting.....det er SAMVÆRET som er så utrolig viktig.

Plutselig så er de ute av redet og da kan dere dra på sydenturer, bare du og gubben.

Det er voksne som måler alt i penger - unger trenger tiden og nærværet.

"Unger husker helt andre ting enn penger fra en ferie, de husker marken som ble tredd på en krok, natten dere satt og hørte på stillheten, sånne ting.....det er SAMVÆRET som er så utrolig viktig."

Akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...