Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

Gjest LOTUS78

har noen sagt det? - men hovedferien er alle med på - har man ikke råd - så drar jo ikke halve familien.

selvom de ikke har råd til å reise alle sammen. Jeg hadde forstått dette dersom det var slik at barna hans adri fikk reise noe sted fordi ingen ville/hadde råd til å ta de med på ferie. Men her så tar jo mor de med på ferie. Hvorfor er det da galt at far tar med resten av familien på en annen ferie i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest LOTUS78

Dæven, deg fikk jeg lyst til å kysse!

Deilig når noen ser det fra mitt ståsted. Jeg kan nemlig heller ikke se at det er så rettferdig at våre fastboende skal måtte hoppe over ferietur når de andre faktisk skal på tre ukers sydentur! (Selv om det antakelig blir sånn).

:)

Jeg synest synd på barna som ikke får reist noe sted. Jeg hadde forstått de andres reaksjon her, dersom barna hans skulle snuble i dørstokken hele sommeren, men slik er det ikke. Men samtidig skal det være bra nok for deres fastboende barn å ikke få noe ferie.

Hvor er rettferdigheten her?

Forbereder man barna hans på dette, tror jeg at det går bra. Tror barna får mye å fortelle hverandre og jeg tror ikke at de reagere på at de ikke fikk blitt med far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefri tur? Hva er det? Det har vi aldri hatt. Medaljens bakside når man treffer hverandre etter å ha fått barn med andre ;-)

Kanskje slemt å si det, men hadde han bare hatt èn fra før, hadde jeg kanskje ikke tenkt tanken på å dra uten stebarn. Men nå er det mer enn èn - og den ene er i tillegg ganske krevende.

*dukker for pryl*

Ja, tja, mnei, jeg skal ikke pryle noen.

Men hva med at faren tar "støyten" - særlig fra det mest krevende barnet?

Og hvis dere får aktivisert barna, er de vel heller ikke så krevende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også stemor

Hvis det er dyre, fine morsomme ferier, som Legoland, sydentur el.l. synes jeg man skal ta med alle barna eller ingen av barna.

Hvis det er snakk om f.eks en vanlig hyttetur el.l. synes jeg ikke det gjør noe om barna "splittes".

Tull ! Selvfølgelig kan hun dra på sydentur med mann og felles barn uten at hans barn er med.Men ikke hver gang!Sett at moren til disse barna tar med barna på flotte turer i deres ferie.Skulle deres fellles barn lage et ramaskrik på grunn av dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blomsterløk

Jeg synest synd på barna som ikke får reist noe sted. Jeg hadde forstått de andres reaksjon her, dersom barna hans skulle snuble i dørstokken hele sommeren, men slik er det ikke. Men samtidig skal det være bra nok for deres fastboende barn å ikke få noe ferie.

Hvor er rettferdigheten her?

Forbereder man barna hans på dette, tror jeg at det går bra. Tror barna får mye å fortelle hverandre og jeg tror ikke at de reagere på at de ikke fikk blitt med far.

Enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man ikke har råd til en hovedferie, kan man jo heller ikke ta med bare de fastboende på en liten tur, fordi da blir den lille turen hovedferien?

Et godt råd; ikke finregne sånn.

Hva man skal kalle hovedferie, liten ferie, en tur etc. Kos dere sammen i stedet!

Og det er ikke for å være ufin jeg sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Også stemor

Jeg skrev ikke det du påstår at jeg skriver. Du maler fanden på veggen.

Jeg synes alle ungene skal være med på alle ferier, men kunne tenkt meg èn og annen liten tur uten dem - for eksempel når de var på lang, flott tur med mammaen sin. Særlig når økonomien er litt stram her i gården per nu. Men mest sannsynlig blir det ingen tur i det hele tatt - og det er helt greit.

Men jeg trenger ikke å overbevise deg om hvor slem eller snill jeg er, heldigvis.

Kjære deg.Selvfølgelig skal dere kunne dra på ferie med felles barn / eller uten.Hva sier mannen din til det? Er det ok for han?DRA !!!!!!Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Jeg synest synd på barna som ikke får reist noe sted. Jeg hadde forstått de andres reaksjon her, dersom barna hans skulle snuble i dørstokken hele sommeren, men slik er det ikke. Men samtidig skal det være bra nok for deres fastboende barn å ikke få noe ferie.

Hvor er rettferdigheten her?

Forbereder man barna hans på dette, tror jeg at det går bra. Tror barna får mye å fortelle hverandre og jeg tror ikke at de reagere på at de ikke fikk blitt med far.

Du får det sagt, du! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Ja, tanken har slått meg. Det hadde jeg hatt veldig lyst til, faktisk!

Men da blir det jo stakkars far som blir sittende uten ferietur...

Hehe. Til lags åt alle osv.

Ta med barnet ditt på ferie, ingen grunn til at h*n ikke skal få noe ferie, dersom du har råd til det. Kanskje du har en god venninne som har annledning å reise på tur sammen med deg. Jeg vet om flere som reiser til syden med venninner fordi mannen synest det er helt pyton der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Kjære deg.Selvfølgelig skal dere kunne dra på ferie med felles barn / eller uten.Hva sier mannen din til det? Er det ok for han?DRA !!!!!!Klem

Takk for støtten! Godt å vite at ikke alle vil brenne meg på bålet for "holdningen" min!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvom de ikke har råd til å reise alle sammen. Jeg hadde forstått dette dersom det var slik at barna hans adri fikk reise noe sted fordi ingen ville/hadde råd til å ta de med på ferie. Men her så tar jo mor de med på ferie. Hvorfor er det da galt at far tar med resten av familien på en annen ferie i denne perioden.

Fordi poenget er ikke TUREN, men å være samman med pappaen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd; ikke finregne sånn.

Hva man skal kalle hovedferie, liten ferie, en tur etc. Kos dere sammen i stedet!

Og det er ikke for å være ufin jeg sier det.

helt enig - poenget er jo at ungene hans får være SAMMEN MED HAN I FERIEN ikke om det er Mallorca eller Disneyland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Ta med barnet ditt på ferie, ingen grunn til at h*n ikke skal få noe ferie, dersom du har råd til det. Kanskje du har en god venninne som har annledning å reise på tur sammen med deg. Jeg vet om flere som reiser til syden med venninner fordi mannen synest det er helt pyton der.

Det hadde vært fantastisk! Selv om jeg helst ville hatt mannen med. Han fortjener en ordentlig avslappende ferietur også, for han har jobbet sinnsykt mye i år.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest evil stepmom

helt enig - poenget er jo at ungene hans får være SAMMEN MED HAN I FERIEN ikke om det er Mallorca eller Disneyland.

Det skal de jo uansett. De tilbringer 2 - 3 uker av sommerferien hos oss, og det er det da ingen som skal ta fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja. Mitt barn får ingen tur, fordi h*n ikke har samvær med sin far og fordi vi ikke har råd til å dra på tur - nettopp fordi det blir for dyrt med hele gjengen. Jeg synes det er litt bitter, jeg, da. Alternativt må jeg ta mitt eget barn og felles barn med på tur uten verken far eller stesøsken. Ville det også vært galt? Er det bare mine barn som ikke fortjener å få en tur i ferien?

*dukker for pepper*

Jeg har problemer med å skjønne dette.

Du skriver: "Ditt eget barn og felles barn".

Men skriver du ikke et annet sted at fellesbarnet ikke er født enda? Og at du har bare ett barn fra før av? Er det da ett av hans barn som bor hos dere?

For du snakker jo om å dra på ferie med "de barna som bor fast hos dere. "

Hehe, går ut fra at du ikke teller med det som er i magen din. Det sier jo seg selv hvor det må være foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Hjelp, her ble det mye rot! :-)

Neida, far skal ikke på tur med bare sine barn. Det er moren som skal ha dem med på tur! Vi skal ikke på tur i år i det hele tatt, fordi det blir for dyrt å reise med hele gjengen. Kanskje vi får råd neste år! :)

hva er det folk ikke forstår her, det står jo at barna skal på 3 uker sydentur med sin mor i hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal de jo uansett. De tilbringer 2 - 3 uker av sommerferien hos oss, og det er det da ingen som skal ta fra dem.

Ok - hos oss har vi 3-4 ukers ferie - så eksen og jeg fordeler skoleferien oss i mellom - Så når han drar på ferie med ungen vår - - så jobber jo vi.

Men dere har kanskje ekstra lang ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å skjønne dette.

Du skriver: "Ditt eget barn og felles barn".

Men skriver du ikke et annet sted at fellesbarnet ikke er født enda? Og at du har bare ett barn fra før av? Er det da ett av hans barn som bor hos dere?

For du snakker jo om å dra på ferie med "de barna som bor fast hos dere. "

Hehe, går ut fra at du ikke teller med det som er i magen din. Det sier jo seg selv hvor det må være foreløpig.

Det er jo ikke et ekte innlegg -det er et troll - for hun vrir det til etter hva folk svarer.....tror jeg....*ond*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Fordi poenget er ikke TUREN, men å være samman med pappaen sin.

men da må det jo være greit at de barna som bor fast hos far, får reise på 1 ukes ferie og resten av ferien går til samvær med alle barna. Da kan de finne på litt koselige ting og nyte tiden de har med far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Ok - hos oss har vi 3-4 ukers ferie - så eksen og jeg fordeler skoleferien oss i mellom - Så når han drar på ferie med ungen vår - - så jobber jo vi.

Men dere har kanskje ekstra lang ferie.

Vi har fire uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...