Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest evil stepmom

Kan dere ikke dra på en tur som er tilpasset økonomien, da?

Jo, vi får se hva vi får til!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lå vel litt i kortene at jeg ville høre om reelle erfaringer, da jeg spurte hva som var vanlig.

Men dette er jo Åpent forum - og fritt for alle.

jeg vet jo litt om dette jeg også - selv om vi bare har mine og vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Men får han noen ganger muligheten til å være alene med sine barn?

Nei, er du gal. Der setter jeg kjepper i hjulene så ofte jeg kan.

Det er klart han får være alene med sine barn om han vil! Hvorfor handlet det plutselig om det?

Uff, nå er jeg sliten av hele tråden. Men jeg klarer jo ikke å la være å svare ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

jeg vet jo litt om dette jeg også - selv om vi bare har mine og vårt.

Det blir ikke _helt_ det samme. Men jeg satte pris på å høre hvordan dere gjorde det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Det kan dere vel gjøre som dere vil med? Når barna ikke er hos dere, så kan dere vel dra på ferie:)

Ellers ville jeg ikke utelatt de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest evil stepmom

Men herregud, snakk om å være hårsår! Du skrev: "Mitt barn får ingen tur, fordi h*n ikke har samvær med sin far og fordi vi ikke har råd til å dra på tur - nettopp fordi det blir for dyrt med hele gjengen. Jeg synes det er litt bitter, jeg, da."

Av dette leser jeg at siden ditt barn ikke får noen tur med sin far, så trenger ikke dine stebarn å få det heller.

Ja, det leser du.

Men poenget er at mitt barn ikke får tur, mens hans barn gjør det. Jeg er sikker på at de kommer til å få det fint på tur med sin mor også. Det høres jo nesten ut som om den turen ikke har noen verdi!

Det er klart jeg synes det er litt trist på vegne av mitt eget barn at h*n ikke får reise på tur i sommer - er det så umenneskelig av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

Det er derfor jeg ikke ønsker å involvere meg med en mann som har barn fra før, for å unngå denne typen problemstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

"Men det betyr ikke at jeg ikke fortsatt skulle _ønske_ at vi kunne ta en tur uten stebarna, hvis ting lå til rette for det (ved at de er bortreist med mor)"

Se der ja. Så du ønsker at ditt barn skal få være alene med sin stefar. Men du ønsker ikke at hans egne barn skal være alene med sin kjødelige far?

Hvem har mest kontakt sånn jevnt over med mannen din?

Gutten din eller barna hans?

Hvis gutten din bor sammen med han til daglig og ikke hans kjødelige barn, så er det vel gutten din som har gleden av han mesteparten av tiden?

I grunnen ikke. Han jobber så mye at samlet sett ser ikke mitt barn mer til mannen enn hans egen barn gjør.

Men det er jo et helt annet problem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Det er derfor jeg ikke ønsker å involvere meg med en mann som har barn fra før, for å unngå denne typen problemstillinger.

Hehe. Det gjør du lurt i! For dette er bare en av mange problemstillinger man møter på!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen ikke. Han jobber så mye at samlet sett ser ikke mitt barn mer til mannen enn hans egen barn gjør.

Men det er jo et helt annet problem ;-)

Men har ikke du og ditt barn anledning til å finne på noe uten de andre? Har ikke du familie dere kan besøke, eller en venninnne med barn dere kan slå dere sammen med og finne på noe som ikke koster så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er du gal. Der setter jeg kjepper i hjulene så ofte jeg kan.

Det er klart han får være alene med sine barn om han vil! Hvorfor handlet det plutselig om det?

Uff, nå er jeg sliten av hele tråden. Men jeg klarer jo ikke å la være å svare ;-)

Rart det der, altså...

Jeg klarer heller ikke svare på innlegg som er til meg. Magnetisme, kan det være det, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Hehe. Det gjør du lurt i! For dette er bare en av mange problemstillinger man møter på!

:-)

jeg ser på det som bare et tårn av problemer, der stemor bare skal tie og tåle, uten å ha noe hun skulle ha sagt. Skulle hun ha noe meninger om noe er det om og gjøre å finne noe man kan ta henne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

herregud hva er dette for noe. Mor reiser på ferie med sine barn. Far pleier å reise med sin nye kone (evil stepmom) og alle barna både mine, dine og våre barn (som ikke er født ennå). Men i år har ikke fars nye familie råd til å reise noe steder med alle sammen, derfor spør (evil stepmom) om det er galt å reise på ferie bare med hennes barn mens hans barn er med sin mor i syden.

Jeg ser ikke noe galt i det, men det må ikke være hele ferien, fordi barna som ikke bor med far trenger tid med far.

Jeg prøver å få med meg hele bildet her. Tråden er så lang og jeg har ikke lest alt enda.

Det spiller egentlig ingen rolle om mor skal ta en ferie med barna sine.

Far har likefullt rett til en ferie med sine barn han også.

Hvis jeg har forstått det riktig, så er det slik at han har mer kontakt med sin stesønn enn sine egne barn og at det derfor kan hende han føler behov for alenetid med sine kjødelige barn.

Ikke noe rart i det.

Og når jeg leser at stesønnen vanligvis får være med på turene blir jeg enda mer overbevist om at faren skal ta denne turen alene med barna sine.

Jeg synes imidlertid ikke at stesønnen skal utestenges hver gang, men siden han tross alt har mest kontakt med han, gjør det ikke noe om hans egne barn nå for en gangs skyld for lov til å ha pappaen sin alene en stund.

Kanskje er de sjalu på denne gutten som får mer tid med deres pappa enn dem selv og at de har behov for å føle at han bare prioriterer dem litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg ikke ønsker å involvere meg med en mann som har barn fra før, for å unngå denne typen problemstillinger.

Jeg var ute etter en med barn fra før (jeg kan ikke få flere selv), men jeg er sannelig glad til for at han jeg fant er barnløs! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg ikke ønsker å involvere meg med en mann som har barn fra før, for å unngå denne typen problemstillinger.

Nå mens du er ung, er det jo mange bagasjeløse å velge i, men skulle du bli single i 30-eller 40-årene kan det bli verre.

Synd å måtte si nei til den store kjærligheten fordi han har barn! Men for all del, det er kjempeviktig at man vet hva man går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjukkebollafeita

Jeg prøver å få med meg hele bildet her. Tråden er så lang og jeg har ikke lest alt enda.

Det spiller egentlig ingen rolle om mor skal ta en ferie med barna sine.

Far har likefullt rett til en ferie med sine barn han også.

Hvis jeg har forstått det riktig, så er det slik at han har mer kontakt med sin stesønn enn sine egne barn og at det derfor kan hende han føler behov for alenetid med sine kjødelige barn.

Ikke noe rart i det.

Og når jeg leser at stesønnen vanligvis får være med på turene blir jeg enda mer overbevist om at faren skal ta denne turen alene med barna sine.

Jeg synes imidlertid ikke at stesønnen skal utestenges hver gang, men siden han tross alt har mest kontakt med han, gjør det ikke noe om hans egne barn nå for en gangs skyld for lov til å ha pappaen sin alene en stund.

Kanskje er de sjalu på denne gutten som får mer tid med deres pappa enn dem selv og at de har behov for å føle at han bare prioriterer dem litt også.

Hvor står det noe om at faren skal på ferie alene med ungene sine da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

jeg ser på det som bare et tårn av problemer, der stemor bare skal tie og tåle, uten å ha noe hun skulle ha sagt. Skulle hun ha noe meninger om noe er det om og gjøre å finne noe man kan ta henne på.

Det er mitt inntrykk også. Hvis en stemor skriver inn her om problemer av noe slag, så får hun kjeft.

Hvis en stemor prøver å oppdra stebarna sine, og er streng mot dem, blir hun beskyldt for å være ond og hun blir beskyldt for å ikke være glad i dem. Når man er stemor, må man tydeligvis finne seg i hva som helst for å ikke bli sett på som den "onde stemoren". Man kan aldri gjøre noenting alene eller bare sammen med partneren, for hvis stebarna ikke er med, så er hun ond fordi hun ikke setter stebarna høyere enn alt annet på jord.

Hun kan ikke ha meninger om oppdragelsen av stebarna, for det er jo ikke hennes barn, og uansett er hun jo bare ond hvis hun setter krav til dem eller er streng mot dem. Og hvis hun skriver inn på DOL om negative følelser knyttet til stemorsrollen, så er hun ond og egoistisk som i det hele tatt kan tenke slike tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

Nå mens du er ung, er det jo mange bagasjeløse å velge i, men skulle du bli single i 30-eller 40-årene kan det bli verre.

Synd å måtte si nei til den store kjærligheten fordi han har barn! Men for all del, det er kjempeviktig at man vet hva man går til.

Jeg tror sannelig jeg ville valgt en tilværelse som singel, fremfor et kaos uten like av mine, dine og våre barn.

Dessuten er jeg nesten 30, uten at panikken har begynt å melde seg av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

jeg ser på det som bare et tårn av problemer, der stemor bare skal tie og tåle, uten å ha noe hun skulle ha sagt. Skulle hun ha noe meninger om noe er det om og gjøre å finne noe man kan ta henne på.

Ja, jeg har merket meg at mang en stemor før meg har fått pepper og ris i søkk og kav her inne. Det er langt i fra alltid det er fortjent.

Synes jeg er en ganske ok stemor, jeg! Ungene er trygge på meg, og de trives utmerket hos oss! Så noe må jeg da gjøre riktig, til tross for at jeg tydeligvis er en grusom stemor med forkastelige holdninger! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...