Gå til innhold

Fars barn med på alle ferier?


Gjest evil stepmom

Anbefalte innlegg

mumitrollet

Det hadde vært fantastisk! Selv om jeg helst ville hatt mannen med. Han fortjener en ordentlig avslappende ferietur også, for han har jobbet sinnsykt mye i år.

:-)

Det er noe pussig i tankegangen her. Er det et offer for far å bli hjemme når han ikke har råd til å ta ungene sine med på ferie? Ville du reist på ferie alene uten ditt barn om du ikke hadde råd til å ta det med deg?

Ville han hatt råd til å ta med seg barna sine dersom han ikke hadde måttet ta med ditt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    51

  • mumitrollet

    19

  • Babette

    15

  • org

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Joda, men ikke glem at slike forum er til for spørsmål og problemer. Det finnes mange solskinnshistorier som ikke fortelles her!

Takk for at du minnet meg på det;)

Kanskje det ikke er så ille der ute som det han virke her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp som stedatter i en familie, og uten en tilstedeværende far, så jeg hadde heller ikke noen som kunne ta meg med på ferie. Vi reiste ALDRI på ferie uten hans barn (de som ville være med). Og det falt meg aldri inn at det var urettferdig at de reiste på ferie med sin mor i tillegg, for selvfølgelig gjorde de det.

Min holdning er at hans særbarn hører like mye til familien som ditt særbarn, selv om ditt barn bor hos dere og ikke hans. Og har dere ikke råd til å reise på dyr ferue med alle ungene, så får dere heller velge en billiere variant. Faren bør bruke sine ferieuker på ungene sine, selvfølgelig. Når det er sagt så hendte det at mor og jeg reiste på ferie alene, og det er kanskje løsningen for deg også i år, om dere ikke får til noe for alle sammen? At far skal bruke en eller flere av ferieukene på deg og ditt særbarn, på bekostning av sine egne særbarn synes jeg blir feil. Og jeg synes det er revnende likgyldig at hans barn sine mor har råd til dyre og lange ferier. Livet er litt urettferdig, og det er vår rolle som foreldre å forklare ungene det. Hadde situasjonen vært at faren betalte ferie for sine særbarn og utelot ditt barn ville jeg har reagert, men ikke så lenge det er moren til ungene som gjør det. Hun kan jo ikke akkurat justere sine ferier etter hva dere har råd til...

APPLAUS! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

Jeg sa hans tidligere barn muligens kunne være sjalu på stesønnen.

Jeg husker ikke om det var din kommentar eller det var noen andres kommentar om sjalusi jeg leste, det er mulig det var noen andres. Jeg gidder ihvertfall ikke gå gjennom denne lange tråden på nytt for å finne det ut.

Men jeg har sett beskyldninger om sjalusi komme opp i andre debatter av denne typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Men har ikke du og ditt barn anledning til å finne på noe uten de andre? Har ikke du familie dere kan besøke, eller en venninnne med barn dere kan slå dere sammen med og finne på noe som ikke koster så mye?

Vi skal nok finne på noe, ja.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mitt inntrykk også. Hvis en stemor skriver inn her om problemer av noe slag, så får hun kjeft.

Hvis en stemor prøver å oppdra stebarna sine, og er streng mot dem, blir hun beskyldt for å være ond og hun blir beskyldt for å ikke være glad i dem. Når man er stemor, må man tydeligvis finne seg i hva som helst for å ikke bli sett på som den "onde stemoren". Man kan aldri gjøre noenting alene eller bare sammen med partneren, for hvis stebarna ikke er med, så er hun ond fordi hun ikke setter stebarna høyere enn alt annet på jord.

Hun kan ikke ha meninger om oppdragelsen av stebarna, for det er jo ikke hennes barn, og uansett er hun jo bare ond hvis hun setter krav til dem eller er streng mot dem. Og hvis hun skriver inn på DOL om negative følelser knyttet til stemorsrollen, så er hun ond og egoistisk som i det hele tatt kan tenke slike tanker.

tull og tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror kanskje at jeg idet jeg omtaler dem som "stebarna" har fått heksenese og må sporenstreks brennes på bål. Kanskje jeg skulle kalt dem "min manns herlige, kjekke unger fra tidligere ekteskap"? ;-)

Jeg synes stebarna mine er helt topp, jeg. Men det er det vel ingen som tror, når jeg kan finne på å ønske meg en og annen tur _uten_ dem.

Ingen her har sagt noe annet - du har jo et stebarn selv og bor med en stefar - hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du minnet meg på det;)

Kanskje det ikke er så ille der ute som det han virke her inne:)

Det trenger heller ikke å være så ille i de tilfellene som virker problematiske.

La oss si at jeg skrev et innlegg om min kjærestes uspiselige og late sønn. Sånn rent hypotetisk. Så kunne kanskje den utblåsningen gjøre at jeg fikk ut såpass edder og galle at jeg kunne smile pent neste gang han subber udusjet rundt på sjette døgnet.

Dette er selvsagt fri fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en stedatter

Det var naturligvis aldri snakk om at ferie uten fars barn skulle gå på bekostning av samværet deres. De pleier å reise mye med moren om sommeren, så de ville nok ikke ha tilbrakt mer enn to eller tre uker hos oss uansett hvor lang ferie far tok.

Moren er ikke styrtrik, altså. Men jeg tror faktisk de ikke har med seg barna til hennes nye samboer igjen, når de reiser på tur! Det er vel derfor de kan ta seg noen litt lenger og flottere turer.

Takk for svar. Setter pris på å høre fra deg.

:-)

Bare hyggelig :-)

Du skriver at de bare vil være der 2-3 uker av feiren til faren uansett. Men om dere har dårlig råd, og bruker pengene på en ferie til bare dere, så vil det jo sette sterke begrensninger på hva dere kan gjøre når ungene hans er der, vil jeg tro?

Jeg ville heller brukt tid og krefter på å finne på et rimeleigere alternativ for dere alle sammen, enn å irritere meg over at du ikke får en sydenferie i år. Og hvis det er en varig situasjon med dårlig økonomi, så kan dere kanskje ha en rimelig ferie i år og legge av litt penger til en dyrerer ferie for dere alle neste år? Ingen dør av å ikke få dra til syden et år...

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri reagerte på hva mine stesøsken fikk hos sin mor, jeg hadde null problemer med å akseptere at de hadde en familie til, selv om jeg ikke hadde det. Og for meg var det den naturligste sak i verden at ferien ble lagt til de ukene ungene hans var hos oss. Men som sagt, det hendte at mor og jeg dro alene på ferie. Og det var det selvfølgelig heller ingen som reagerte på.

Lykke til med ferieplanenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger heller ikke å være så ille i de tilfellene som virker problematiske.

La oss si at jeg skrev et innlegg om min kjærestes uspiselige og late sønn. Sånn rent hypotetisk. Så kunne kanskje den utblåsningen gjøre at jeg fikk ut såpass edder og galle at jeg kunne smile pent neste gang han subber udusjet rundt på sjette døgnet.

Dette er selvsagt fri fantasi.

man har lov til å ikke være glad i stebarna - men de skal behandles rettferdig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Ingen her har sagt noe annet - du har jo et stebarn selv og bor med en stefar - hvordan fungerer det?

Hva mener du? Hvordan det fungerer generelt mellom mitt barn og min mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Hvordan det fungerer generelt mellom mitt barn og min mann?

ja? - vil han reise uten ditt barn f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

Bare hyggelig :-)

Du skriver at de bare vil være der 2-3 uker av feiren til faren uansett. Men om dere har dårlig råd, og bruker pengene på en ferie til bare dere, så vil det jo sette sterke begrensninger på hva dere kan gjøre når ungene hans er der, vil jeg tro?

Jeg ville heller brukt tid og krefter på å finne på et rimeleigere alternativ for dere alle sammen, enn å irritere meg over at du ikke får en sydenferie i år. Og hvis det er en varig situasjon med dårlig økonomi, så kan dere kanskje ha en rimelig ferie i år og legge av litt penger til en dyrerer ferie for dere alle neste år? Ingen dør av å ikke få dra til syden et år...

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri reagerte på hva mine stesøsken fikk hos sin mor, jeg hadde null problemer med å akseptere at de hadde en familie til, selv om jeg ikke hadde det. Og for meg var det den naturligste sak i verden at ferien ble lagt til de ukene ungene hans var hos oss. Men som sagt, det hendte at mor og jeg dro alene på ferie. Og det var det selvfølgelig heller ingen som reagerte på.

Lykke til med ferieplanenen!

Takk for det!

Det er godt mulig at det hele hadde føltes bare rart om vi skulle dratt på ferie uten stebarna. Kanskje jeg heller skal ønske meg en helt barnefri tur? Så kan stebarnas mor få "låne" min/mine når vi er bortreist? Hehe.

Nei, det er klart ingen trenger å reise til syden hvert år! Jeg har ikke vært i syden på mange år, jeg, så det vet jeg alt om.

Vi finner nok ut av det! Forslag til rimelige ferieløsninger ønskes!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Det trenger heller ikke å være så ille i de tilfellene som virker problematiske.

La oss si at jeg skrev et innlegg om min kjærestes uspiselige og late sønn. Sånn rent hypotetisk. Så kunne kanskje den utblåsningen gjøre at jeg fikk ut såpass edder og galle at jeg kunne smile pent neste gang han subber udusjet rundt på sjette døgnet.

Dette er selvsagt fri fantasi.

Det har du kanskje rett i.

Jeg blåste ut eder og galle selv i fjor høst, men etter at vi greide å jobbe oss gjennom den krisen er jeg veldig glad for at vi greide det.

Sånn i ettertid virker den problematikken som blåbær i forhold til alle problemer man får når begge parter kommer inn i nye forhold med barn her og der.

Jeg vet ihvertfall at hvis jeg hadde blitt skilt, skulle jeg ha gjort det enkelt for meg selv. Jeg skulle ha ventet med ny partner til alle ungene var ute av redet.

Jeg kan ikke hindre mannen min å finne seg en ny partner, men jeg vet at han er såpass oppgående at han ikke ville ha latt seg overstyre av en kjæreste som setter kjepper i hjulene i forholdet til hans barn.

Dette er jeg hundre % sikker på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evil stepmom

ja? - vil han reise uten ditt barn f.eks?

Nå blir jo det uansett uaktuelt, for mitt barn skal ikke på ferie med noen andre - så da måtte vi i så fall regelrett ha satt ungen vekk! Forskjellen her er jo at vi kunne ha reist på tur samtidig som ungene hans hadde en kjempefin tur med moren. Kanskje vi kunne ha delt på det? Annenhver sommer? Da kunne vi jo slått litt ekstra på stortromma de somrene ungene hans ferierte med oss, i stedet for at det blir telttur _hvert_ år.

(Nåja, jeg har vært på min siste telttur, så det der var bare way of speach).

Nei, jeg vet ikke. Men det ordner seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du kanskje rett i.

Jeg blåste ut eder og galle selv i fjor høst, men etter at vi greide å jobbe oss gjennom den krisen er jeg veldig glad for at vi greide det.

Sånn i ettertid virker den problematikken som blåbær i forhold til alle problemer man får når begge parter kommer inn i nye forhold med barn her og der.

Jeg vet ihvertfall at hvis jeg hadde blitt skilt, skulle jeg ha gjort det enkelt for meg selv. Jeg skulle ha ventet med ny partner til alle ungene var ute av redet.

Jeg kan ikke hindre mannen min å finne seg en ny partner, men jeg vet at han er såpass oppgående at han ikke ville ha latt seg overstyre av en kjæreste som setter kjepper i hjulene i forholdet til hans barn.

Dette er jeg hundre % sikker på;)

jeg var også "ferdig med mannfolk" da jeg ble skilt......det holdt i 5 måneder det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg har vokst opp som stedatter i en familie, og uten en tilstedeværende far, så jeg hadde heller ikke noen som kunne ta meg med på ferie. Vi reiste ALDRI på ferie uten hans barn (de som ville være med). Og det falt meg aldri inn at det var urettferdig at de reiste på ferie med sin mor i tillegg, for selvfølgelig gjorde de det.

Min holdning er at hans særbarn hører like mye til familien som ditt særbarn, selv om ditt barn bor hos dere og ikke hans. Og har dere ikke råd til å reise på dyr ferue med alle ungene, så får dere heller velge en billiere variant. Faren bør bruke sine ferieuker på ungene sine, selvfølgelig. Når det er sagt så hendte det at mor og jeg reiste på ferie alene, og det er kanskje løsningen for deg også i år, om dere ikke får til noe for alle sammen? At far skal bruke en eller flere av ferieukene på deg og ditt særbarn, på bekostning av sine egne særbarn synes jeg blir feil. Og jeg synes det er revnende likgyldig at hans barn sine mor har råd til dyre og lange ferier. Livet er litt urettferdig, og det er vår rolle som foreldre å forklare ungene det. Hadde situasjonen vært at faren betalte ferie for sine særbarn og utelot ditt barn ville jeg har reagert, men ikke så lenge det er moren til ungene som gjør det. Hun kan jo ikke akkurat justere sine ferier etter hva dere har råd til...

Dette var et veldig bra innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

jeg var også "ferdig med mannfolk" da jeg ble skilt......det holdt i 5 måneder det :)

He he, jeg er ikke ferdig med mannfolk da. Jeg har mannen min:)

Men om det nå skulle ha gått så galt, hadde jeg rett og slett ikke hatt overskudd til å blande en ny mann som hadde forstyrret vårt liv med de 3 barna jeg har. Det hadde ikke blitt mye tid til overs til noe kjæresteri:)

Dessuten er 2 av barna våre såpass store nå at det ville ha blitt svært rart for dem å få en ny mann inn i huset.

Og jeg tror ikke barna mine ville ha gjort det enkelt for en ny mann heller. Det hadde nok blitt litt sånn: Kom ikke her og bestem over meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Jeg har vokst opp som stedatter i en familie, og uten en tilstedeværende far, så jeg hadde heller ikke noen som kunne ta meg med på ferie. Vi reiste ALDRI på ferie uten hans barn (de som ville være med). Og det falt meg aldri inn at det var urettferdig at de reiste på ferie med sin mor i tillegg, for selvfølgelig gjorde de det.

Min holdning er at hans særbarn hører like mye til familien som ditt særbarn, selv om ditt barn bor hos dere og ikke hans. Og har dere ikke råd til å reise på dyr ferue med alle ungene, så får dere heller velge en billiere variant. Faren bør bruke sine ferieuker på ungene sine, selvfølgelig. Når det er sagt så hendte det at mor og jeg reiste på ferie alene, og det er kanskje løsningen for deg også i år, om dere ikke får til noe for alle sammen? At far skal bruke en eller flere av ferieukene på deg og ditt særbarn, på bekostning av sine egne særbarn synes jeg blir feil. Og jeg synes det er revnende likgyldig at hans barn sine mor har råd til dyre og lange ferier. Livet er litt urettferdig, og det er vår rolle som foreldre å forklare ungene det. Hadde situasjonen vært at faren betalte ferie for sine særbarn og utelot ditt barn ville jeg har reagert, men ikke så lenge det er moren til ungene som gjør det. Hun kan jo ikke akkurat justere sine ferier etter hva dere har råd til...

Godt skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du kanskje rett i.

Jeg blåste ut eder og galle selv i fjor høst, men etter at vi greide å jobbe oss gjennom den krisen er jeg veldig glad for at vi greide det.

Sånn i ettertid virker den problematikken som blåbær i forhold til alle problemer man får når begge parter kommer inn i nye forhold med barn her og der.

Jeg vet ihvertfall at hvis jeg hadde blitt skilt, skulle jeg ha gjort det enkelt for meg selv. Jeg skulle ha ventet med ny partner til alle ungene var ute av redet.

Jeg kan ikke hindre mannen min å finne seg en ny partner, men jeg vet at han er såpass oppgående at han ikke ville ha latt seg overstyre av en kjæreste som setter kjepper i hjulene i forholdet til hans barn.

Dette er jeg hundre % sikker på;)

Det er bra. Det er vondt å høre om menn som "glemmer" sine førstekullsbarn til fordel for stebarn og etter hvert nye barn som bor sammen med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...