Gå til innhold

"Jeg liker meg ikke i dette huset!"

Anbefalte innlegg

Gjest prust

... sa svigermor til eldstemann (7 år) i går kveld:

"Jeg liker meg ikke i dette huset - det er så mye rot her!"

Tenk å si noe sånt til barnebarnet sitt! Her er hun på besøk hos oss, og hjelper MASSE med husarbeid (for hun sitter absolutt ikke bare til pynt - hun hjelper oss enormt) - men så går hun altså og IKKE LIKER seg hos oss og på toppen av alt blander ungene inn i dette!

Ble så veldig lei meg da gutten min fortalte hva hun hadde sagt til ham...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229149-jeg-liker-meg-ikke-i-dette-huset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Det var ikke litt situasjonsbetinget da?

At hun ville ha ham til å rydde på rommet sitt eller noe?

Men jeg er helt enig, det var ubetenksomt sagt av henne. Ikke minst kan det vel få deg til ikke lenger å glede deg like mye over den hjelpen hun gir...

P.S. Nå har jeg vasket vinduene mine selv! *Kjempestolt*

Gjest prust

Men jeg er helt enig, det var ubetenksomt sagt av henne. Ikke minst kan det vel få deg til ikke lenger å glede deg like mye over den hjelpen hun gir...

Jo, det ble nok utløst av at hun kom inn på badet da guttungen lå i badekaret. Han hadde vrengt av seg tøyet og slengt det på golvet.

Og det ER et salig rot i skuffer og skap, men det er da tross alt VÅRT hus!

Så flink du har vært med vinduene :-)

Annonse

Gjest prust

Uff, så ubetenktsomt av henne! Jeg skjønner godt at gutten (og du) ble lei deg!

Ja, var på gråten resten av kvelden. Gikk på trening, gikk rett opp på badet og la meg etterpå. Orket ikke sitte og småprate med henne da. I dag morges var hun i perlehumør!

Gjest prust

Da hadde jeg "pent" vist svigermor døren..

Jeg sa det til mannen min, og han syntes det var fryktelig leit han også. Og jeg sa til ham at hvis hun ikke likte seg her, fikk hun heller pelle seg hjem.....

Men alle er innstilt på at hun blir over helga - så det går vel det også....

Jeg kunne ha sagt til mine unger at lukter så pyton røyk hos bestemor - men det gjør jeg da ikke. Ønsker ikke at de skal få negative tanker og følelser overfor henne!

Og jeg har allerede sagt til mine barn at det lukter veldig røyk hjemme hos farmor.

Ser egentlig ikke noe galt i det.

Annonse

Gjest dobba

Synes ikke det er noe å ta på vei for. Det er jo bare snakk om det materielle.

Hadde tatt det mer ille opp hadde hun sagt at hun ikke trivdes blant folkene i huset! Men det kan jo virke som at hun gjør det ifølge det du sier.

Dessuten så er det ofte slik at mennesker som er vant til å ha orden rundt seg synes at et rotete hus er ille. Det beste er og ikke si noe, men noen mennesker er rett ut i replikkene sine uten å tenke over konsekvenser.

Du som er voksen bør heve deg over denslags og forklare barnet ditt at det er bares snakk om rotet og ikke noe med de eller dere som personer.

Gjest prust

Synes ikke det er noe å ta på vei for. Det er jo bare snakk om det materielle.

Hadde tatt det mer ille opp hadde hun sagt at hun ikke trivdes blant folkene i huset! Men det kan jo virke som at hun gjør det ifølge det du sier.

Dessuten så er det ofte slik at mennesker som er vant til å ha orden rundt seg synes at et rotete hus er ille. Det beste er og ikke si noe, men noen mennesker er rett ut i replikkene sine uten å tenke over konsekvenser.

Du som er voksen bør heve deg over denslags og forklare barnet ditt at det er bares snakk om rotet og ikke noe med de eller dere som personer.

Det er nok klokt det du skriver her! Jeg vet jo at hun liker oss og er glad i oss - og omvendt. Hun er bare så ekstremt ryddig av seg og vanvittig flink til å se hva som trengs å bli gjort - mens jeg (dessverre) har noen sterke rote-gener....

Var veldig lei meg i går kveld, men jeg er nok over det nå. Svigermor skulle ha minstejenta på to år hjemme i dag - og gledet seg veldig til å passe henne. Og hun lager middag til hele bunsjen :-)

Gjest togli

Dæven, så flink du er :-)

Her er vinduene vaska innvendig, men det syns ikke så lenge man ikke kan se ut av dem ;-) Gubben har ansvaret der, så jeg har gitt ham en frist til 17.mai. Tipper vi får reine vinduer seeeent på kvelden natt til 17.mai.....

Gjest togli

Jeg kunne ha sagt til mine unger at lukter så pyton røyk hos bestemor - men det gjør jeg da ikke. Ønsker ikke at de skal få negative tanker og følelser overfor henne!

Neste gang du besøker svigermor sier du, med et lite glimt i øyet, "Jeg liker meg ikke i dette huset fordi det stinker sånn røyk her!"

Forhåpentligvis skjønner svigermor tegninga...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...