Gå til innhold

Medisin utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være 2 måneder i Spania til høsten. Lurer på om jeg har lov å ta med medisiner fra Norge, eller om jeg må til lege i Spania for å få resept og så kjøpe på Apotek der nede. Medisiner er Paralgin forte, Somadril og Nozinan. Forbruk pr. måned 90, 90 og 10 tabletter. Hørte noe om at det skulle komme nytt regelverk. Jeg har en kronisk sykdom med mye smerter og brukt disse medisinene i flere år. Takk for svar!

- Rosa

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege
Skrevet

Du ville nok kunne få tilsvarende medisiner i Spania.Jeg ville kanskje valgt å ta med hjemmefra men husket å ha med attest/bekreftelse på behovet fra foreskrivende lege.Dette er medikamenter med misbrukspotensiale og er litt belagt med skepsis hos bl a leger.Du sparer deg da for mulige argumentasjoner for å få disse.

• 2 uker senere...
Skrevet

Leste at du skulle til Spania. Har selv bodd snart 3 år i Spania, og du trenger ikke resept for å kjøpe medisin på apoteket her nede. Du kan få det på resept hos en lege, og det betyr at det vil bli billigere for deg, men det er ikke nødvendig, da du også får kjøpt reseptpliktige medisiner uten resept. De blir da bare litt dyrere. Men medisinen her nede er ikke dyrt i det hele tatt jamført med Norge. Minuset kan være at medisinen her i Spania ikke har det samme navnet som i Norge. Det du da kan gjøre er å ta med deg pakningen og vise den på apoteket (for pakningene er mer eller mindre likedane). Kan ikke de hjelpe deg så kan du kontakte en lege som vil hjelpe deg å finne det riktige navnet på spansk. Men jeg ville først ha prøvd apoteket, og så legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...