Gå til innhold

FU: Er huset deres "strøkent" til en hver tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe...jupp.....:-)...+ at jeg er en kontrollfrik...så selv om jeg får de til å rydde...så ender jeg med å gå rundt i timer etterpå...bare for å få det sånn jeg ønsker...om det så bare er snakk om en vase som står 2 cm feil....:-p

Får jo faan ikke fred i sjela om jeg hele kvelden må sitte å se på at noe står "feil"....eller at jeg vet at håndklene i skapet ikke er brettet "riktig"

Fins det noe værre enn at "feil" glass er satt åppå hverandre i kjøkkenskapet liksom???

*sykt kanskej men*

Stakkars de som skal bli kjæreste med/gifte seg med dine barn sier bare jeg...

Ikke fordi du er manisk & fanatisk når det gjelder rydding, men fordi barna når de blir voksne vil være vant med at "noen andre" sørger for at det ryddes etter dem, uansett hvor mye de roter og søler til.

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• yellow

17

• Gemini

7

• Lillemus

7

• Velouria

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men reagerer du på at det ikke er helt strøkent hos andre også?

*Ser nervøst rundt meg*

Nope...:-)

*hvis ikke det er helt bedritent da*

:-)

Ser mest rotet hjemme hos meg selv......men har en lei tendens hos en venninde til alltid å rette på noen lysestaker...hehe...viste ikke at jeg gjorde det før hun komenterte det...*ler*

Skrevet

Stakkars de som skal bli kjæreste med/gifte seg med dine barn sier bare jeg...

Ikke fordi du er manisk & fanatisk når det gjelder rydding, men fordi barna når de blir voksne vil være vant med at "noen andre" sørger for at det ryddes etter dem, uansett hvor mye de roter og søler til.

Nja...var en skikkelig rote kopp før jeg da....så kan jo hende de oxo "vokser" det av seg....

...selv om jeg egentlig håper de ikke gjør det.....Er faktisk ganske slitsomt å aldri klare å legge seg før alt er "klart" på en måte....:-p

....og mannfolka vil nok helt sikkert overleve...*s*

Skrevet

Nja...var en skikkelig rote kopp før jeg da....så kan jo hende de oxo "vokser" det av seg....

...selv om jeg egentlig håper de ikke gjør det.....Er faktisk ganske slitsomt å aldri klare å legge seg før alt er "klart" på en måte....:-p

....og mannfolka vil nok helt sikkert overleve...*s*

Jeg har aldri vokst det av meg... ;-)

Så du kan jo spørre mannen min hvor levelig det er...

Seriøst, jeg sliter skikkelig med å holde det ryddig rundt meg, det flyter ut gang på gang på gang... :(

Skrevet

Seriøst, jeg sliter skikkelig med å holde det ryddig rundt meg, det flyter ut gang på gang på gang... :(

Samme her. Kjæresten også. Han påstår han er mer rotete enn meg, men det er ikke sant, men jeg lar ham få leve i troen. :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nope...:-)

*hvis ikke det er helt bedritent da*

:-)

Ser mest rotet hjemme hos meg selv......men har en lei tendens hos en venninde til alltid å rette på noen lysestaker...hehe...viste ikke at jeg gjorde det før hun komenterte det...*ler*

"Helt bedritent" er her ikke, så da slipper jeg å være redd for å slippe sånne som deg inn her. Om du skulle rette på noen pyntegjenstander hos meg, så er det helt ok ;)

Gjest Flystripa
Skrevet

I helga har jeg "helfri" fra både kjæreste, unger og jobb og hadde tenkt å bruke tiden på en grundig rydd-kast-vask-økt, men... Har du sett været ute? Og værmeldinga for helgen? Og jeg som kjøpte ny sykkel i forrige uke og greier... Ser dårlig ut for vaskinga mi gitt!

Hehe - du får sykle hit, så skal du få is-te når du har rydda sammen med meg! :o) Ok, du skal få servering på toppen av bakken, når du kommer! *s*

Skrevet

Samme her. Kjæresten også. Han påstår han er mer rotete enn meg, men det er ikke sant, men jeg lar ham få leve i troen. :o)

Ja, vi er vel ille begge to hjemme hos meg også, men jeg er nok hakket verre enn min kjære (og han nekter ikke en gang)... Men heldigvis prøver vi å dra den andre med på en rydde-/vaskesjau innimellom.

bugge -jenta
Skrevet

Samme her. Vil gjerne tenke på meg selv som en ryddig person, og liker meg ikke i rot, men...

Skrevet

Hehe - du får sykle hit, så skal du få is-te når du har rydda sammen med meg! :o) Ok, du skal få servering på toppen av bakken, når du kommer! *s*

Gløtter mot vinduet /(er på jobb), neeei, jeg tror jeg dropper det... Den bakken er aaaaalt for lang og bratt!

Skrevet

Nei, definitivt ikke!

Jeg vil ikke ha et strøkent hus heller, det skal synes at det bor barn der. Ikke er jeg spesielt ryddig av meg heller og har aldri vært det. *s*

Gjest prust
Skrevet

Ja, vi er vel ille begge to hjemme hos meg også, men jeg er nok hakket verre enn min kjære (og han nekter ikke en gang)... Men heldigvis prøver vi å dra den andre med på en rydde-/vaskesjau innimellom.

Sånn har vi det også... Jeg er verst - han er OK...

Foreldrene mine er helt utrolig rotete!

kaffepiken
Skrevet

Slapp av, vi er fler.. Jeg er et rotehue og jeg klarer aldri å få det ordentlig strøkent, uansett hvor hardt jeg prøver. Heldigvis begynner ungene å bli store nok til å hjelpe til med ting, det hjelper faktisk på! Mannen min er et enda verre rotehue enn meg, men jeg kan ikke klage egentlig - man skal ikke kaste stein når man sitter i glasshus.

Vi klarer å holde det sånn noenlunde ryddig, men rett som det er sklir det ut og så ser det helt bomba ut alle steder. Da blir jeg sint og grinete, så tar vi en sjau og så ser det noenlunde ut igjen..

Skrevet

Men du har jo fått en mann....noe som betyr at du har andre kvaliteter som er viktigere.......;.)...*trøster meg selv og håper det er håp for jentene min oxo*

...er nok ikke så enkelt å bo sammen en som skal ha full kontroll heller....hehe....kan jo skyte hue av en som flytter blomstene på bordet bare for å se tv'en bedre....*fnis*....hva med å flytte rompa istedenfor liksom.......*skjønner ikke jeg*

..hehe...skjønte den sykelig greia mi når jeg var høygravid, lå hjemme og ventet på legevakts lege...og komanderte min eks rundt i huset for å sjekke at alt var som det skulle før legen kom.....og i siste liten, krøka jeg meg opp av senga, ....bare for å sjekke at håndkle på badet hang riktig...

*sjukt*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du er min rollemodell - som jeg nok aldri kommer til å komme i nærheten av å ligne... Sukk...

Gjorde jeg så godt inntrykk med dette innlegget?

Se jeg skrev: I 2.etasje er det KUN min datters rom, som er strøkent til enhver tid:)

Skrevet

"Helt bedritent" er her ikke, så da slipper jeg å være redd for å slippe sånne som deg inn her. Om du skulle rette på noen pyntegjenstander hos meg, så er det helt ok ;)

Takk:-)....

...og du...hvis du måtte i butikken mens jeg er der...så kan jo jeg bare små rydde litt....oki?....bare samle ting liksom....hehe...:-)

Gjest prust
Skrevet

Men du har jo fått en mann....noe som betyr at du har andre kvaliteter som er viktigere.......;.)...*trøster meg selv og håper det er håp for jentene min oxo*

...er nok ikke så enkelt å bo sammen en som skal ha full kontroll heller....hehe....kan jo skyte hue av en som flytter blomstene på bordet bare for å se tv'en bedre....*fnis*....hva med å flytte rompa istedenfor liksom.......*skjønner ikke jeg*

..hehe...skjønte den sykelig greia mi når jeg var høygravid, lå hjemme og ventet på legevakts lege...og komanderte min eks rundt i huset for å sjekke at alt var som det skulle før legen kom.....og i siste liten, krøka jeg meg opp av senga, ....bare for å sjekke at håndkle på badet hang riktig...

*sjukt*

Huff... Er glad jeg ikke har det sånn! Vil heller være rotete da!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk:-)....

...og du...hvis du måtte i butikken mens jeg er der...så kan jo jeg bare små rydde litt....oki?....bare samle ting liksom....hehe...:-)

Jeg tror nesten jeg skal invitere deg :-)

Så kan du kose deg mens jeg tar ukeshandlingen...

Skrevet

Jeg tror nesten jeg skal invitere deg :-)

Så kan du kose deg mens jeg tar ukeshandlingen...

Den er grei vøtt...:-)

Har ryddet og vasket endel hos venninder, mens de er ute å handler...*s*...utrolig hvor blide de blir når de kommer hjem til strøkent kjøkken og eplekake i ovnene...*kremt...det med eplekaka skjedde bare en gang da....og fordi jeg hadde lyst på noe godt*

*s*

Skrevet

Huff... Er glad jeg ikke har det sånn! Vil heller være rotete da!

Jeg oxo egentlig....dvs...kunne ønske jeg kunne sittet i sofan og sett meg rundt i stua...og ikke brydd meg om at ting henger feil...eller at stearinlyset er halveis brendt opp osv.......men blir mere stressa av det, enn å ordne opp i det som irriterer meg:-)

...og fins det noe styggere enn halveis nedbrendte stearinlys....som ikke brenner da...??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...