Gå til innhold

FU: Er huset deres "strøkent" til en hver tid?

Anbefalte innlegg

Men du har jo fått en mann....noe som betyr at du har andre kvaliteter som er viktigere.......;.)...*trøster meg selv og håper det er håp for jentene min oxo*

...er nok ikke så enkelt å bo sammen en som skal ha full kontroll heller....hehe....kan jo skyte hue av en som flytter blomstene på bordet bare for å se tv'en bedre....*fnis*....hva med å flytte rompa istedenfor liksom.......*skjønner ikke jeg*

..hehe...skjønte den sykelig greia mi når jeg var høygravid, lå hjemme og ventet på legevakts lege...og komanderte min eks rundt i huset for å sjekke at alt var som det skulle før legen kom.....og i siste liten, krøka jeg meg opp av senga, ....bare for å sjekke at håndkle på badet hang riktig...

*sjukt*

Ja, av to onder tror jeg at jeg foretrekker å være kronisk rotete istedenfor manisk på rydding og vasking... :-)

Ang. mine andre kvaliteter - rettere sagt mangel på sådanne - så ble min mann advart av mitt moderlige opphav - før bryllupet da, så han kunne trekke seg før det var for sent... Så da må det jo være NOE annet han liker allikevel, på tross av "lite godt" i "heimstadlære" ;-)

Fortsetter under...

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• yellow

17

• Gemini

7

• Lillemus

7

• Velouria

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen

Ja, her hjemme var alle blide og huset strøkent! Garasjen var feid, alt tøy tatt inn og strøket, golvteppet i stua var ristet og luftet og golvene var vasket :-)

Går nok greit i helga, tenker jeg!

Så bra! Du får gi rapport på mandag :)

Gjest AveM

Ja, av to onder tror jeg at jeg foretrekker å være kronisk rotete istedenfor manisk på rydding og vasking... :-)

Ang. mine andre kvaliteter - rettere sagt mangel på sådanne - så ble min mann advart av mitt moderlige opphav - før bryllupet da, så han kunne trekke seg før det var for sent... Så da må det jo være NOE annet han liker allikevel, på tross av "lite godt" i "heimstadlære" ;-)

Hi hi.. Artig at din mor advarte mannen din!

Hi hi.. Artig at din mor advarte mannen din!

Vel, hvis du visste hvordan hun er ellers, så vel, så fryktelig artig var det ikke. Det er igrunnen noe av det snilleste som har kommet fra den kanten de senere årene, for å si det sånn.

Da var det kanskje verre at hun la ut om mine negative sider til en av venninnene mine, under bryllupsfesten... Min venninne var faktisk uenig, de sidene tror jeg kun min mor får fram hos meg....

Gjest liede

Har aldri tenkt over at det er stygt :-)

Har ei venninne som jobber veldig med de tingene der, og prøver å slappe av selv om ikke alt er strøkent. Og hun klarer det litt etter litt :-)

Jeg blir vant til det meste jeg, bare tingen ligger der lenge nok: Fotoapparatet oppå pianoet eller avisen på kjøkkenbenken, eller hårspenner som slenger på golvet osv...

Da vet man jo hvor man har det. Det er faktisk veldig praktisk med den pastill-esken eller femmeren på i bokhyllen akkurat når man trenger den. :-)

"Under-sofaen-hårspennen" har reddet sveisen mang en gang!

Gjest AveM

Vel, hvis du visste hvordan hun er ellers, så vel, så fryktelig artig var det ikke. Det er igrunnen noe av det snilleste som har kommet fra den kanten de senere årene, for å si det sånn.

Da var det kanskje verre at hun la ut om mine negative sider til en av venninnene mine, under bryllupsfesten... Min venninne var faktisk uenig, de sidene tror jeg kun min mor får fram hos meg....

Ojsann...! Da var det jo ikke like morsomt lenger. Min mor kunne sagt noe lignende, men i en kjærlig og humoristisk tone. Eller hun ville aldri utlevert meg på noen måter, men til min mann kunne hun nok sagt noe om husligheten min.

Leit å høre at din mor er sånn. Du kan jo ikke stole på henne i det hele tatt!

Annonse

Ojsann...! Da var det jo ikke like morsomt lenger. Min mor kunne sagt noe lignende, men i en kjærlig og humoristisk tone. Eller hun ville aldri utlevert meg på noen måter, men til min mann kunne hun nok sagt noe om husligheten min.

Leit å høre at din mor er sånn. Du kan jo ikke stole på henne i det hele tatt!

Nei, dessverre. Det er en laaang historie, som omfatter langt mer enn mor-datter-forholdet. Men men, godt man har andre gode relasjoner, både i familien og blant venner :-)

Gjest AveM

Nei, dessverre. Det er en laaang historie, som omfatter langt mer enn mor-datter-forholdet. Men men, godt man har andre gode relasjoner, både i familien og blant venner :-)

Et sånt forhold skapes ikke over natten, så forstår at det ligger mye bak.

Godt du har mange lyspunkter og gleder i livet ditt :)

Jeg hadde forening en kveld og en av gjestene skulle absolutt kikke inn på soverommet vårt! Jeg rakk ikke å si noe før hun åpnet døren og så inn.

Det er jo litt spesielt, da.

Vi har dør til soverommet vårt fra kjøkkenet, men har likevel aldri opplevd at noen har tittet inn. Og godt er det, for der ender ofte mye skrot når vi "rydder" :-)

Gjest prust

Da vet man jo hvor man har det. Det er faktisk veldig praktisk med den pastill-esken eller femmeren på i bokhyllen akkurat når man trenger den. :-)

"Under-sofaen-hårspennen" har reddet sveisen mang en gang!

Sant nok :-)

Ikke minst "sutten som ligger i lomma på jakke mi" i en krisesituasjon!

Kjøkkenet er eneste rom jeg vil betegne som alltid strøkent hos oss. Dvs. ikke i perioden mellom at middagslagingen starter - noe husets herre står for - og opprydningen, som er min jobb, er avsluttet. Men ellers ser det bra ut der. Jeg ble vaksinert mot ekle kjøkkenforhold da jeg bodde på hybel (vertinnen var en gris).

De andre rommene bærer preg av at det bor noen i dem. Men vi er flinke til å dele på arbeidet - gutta roter, og vi jentene rydder :-|

Jeg klarer det ikke, selv om jeg for tiden er hjemme med sønnen vår på 4 1/2 mnd. Jeg konsentrerer meg mer om han enn huset for tiden.

Har tenkt på å få vaskehjelp for jeg er så innmari lei av å vaske. Har vasket i 10 år for å finansiere sertifkat og etter det studier.

Nå er jeg lei vaskefilla og alt det der.

Du er ikke alene som ikke har det strøkent.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...