Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mr. Torgeir

Hei!!!

Jeg er en gutt på 17 år, og har alltid blitt kalt ganske sær. Jeg har aldri likt fremmede mennesker, faktisk så takler jeg ikke å være sammen med dem, gå på do hvis de er i samme bygg eller lage mat med de i nærheten.

Hver gang jeg ser en person analyserer jeg den personen, og det ender alltid opp med at jeg ikke liker han/hun. Dette kan hende har noe med at jeg har noen "paranoidiske forstyrrelser", men i det siste har jeg begynt å lure på om jeg har Asberger.

Jeg har også Klaustrofobi, klarer ikke å spise med mindre maten ligger riktig på tallerken, liker ikke grønn mat, og tåler ikke å bli tatt på. Jeg må også alltid se ting for meg fotografisk, som f eks en uke. Hvis noe bryter det bildet jeg har av en kommende uke, klikker det for meg og jeg begynner å glemme ting. Dette er bare noe av det som gjør meg "sær".

Så jeg lurer, kunne dere nå svart meg på om jeg kanskje har et mildt tilfelle, eller om det er mulighet for å ta en test som kan si om jeg har det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229239-asberger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mamma 24-7

Du kan ha asperger. Jeg vil anbefale at du får fastlegen til å henvise deg til en utredning med tanke på dette.

Jeg vil og anbefale et forum som heter www.bokstavbarna.no

her er det flere ungdommer med som har asperger, og flere foreldre til barn som har det. Kanskje det kan være noe å hente for deg og der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229239-asberger/#findComment-1733143
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...