Gå til innhold

kontakt og sosial omgang med foreldre i klassen

Anbefalte innlegg

Gjest orker ikke sladder

Hallo. Vi har 3 barn i skolealder og har en del kontakt med ungenes foreldre også i fritid og ferie. Føler oss av og til litt utenfor da enkelte er veldig på nett og intens i omgang. det de prater om i felles samlinger osv er veldig privat og vi andre føler at vi egentlig ikke bør blande oss inn eller høre det de sier.

Andre er kjempekoselige og er åpne og sosiale og det er alltid trivelig å sitte å prate med dem.

hvor mye har dere kontakt med ungenes foreldre i fritid, fest osv?

Jeg blir litt sliten av den veldig tette og kravlete tonen så jeg holder litt avstand.....

men blir da oppfattet som litt sur og sære.....Vi bor i en liten bygd med MYE sladder og det er ikke jeg så glad i. Har heldigvis noen nære venner som vi trives med.

Fortsetter under...

Har ei i 1. klasse.

Vi har ikke omgang privat annet enn at vi babler en del dersom vi kjører barna til hverandre, eller dersom vi treffes ute/i butikken e.l.

Å skaffe seg nære venner tar tid.

Men har blitt ganske nære med foreldrene til ei fra barnehagen.

Bodde på bygda før og følte meg veldig utenfor på foreldremøter o.a. siden "alle andre" var i slekt med hverandre eller var ellers nære bekjente - og absolutt ikke inkluderende i forhold til oss innflyttere. Nå bor jeg i en by og synes det er deilig at foreldremøter er det de skal være: foreldremøter. Vi snakker sammen der og da, noen har sikkert sosial omgang ellers også, men møtene bærer ikke preg av det. Deilig....

Vi er nok i nøyaktig samme båt som båt som dere! Det føles ikke alltid like godt, nei!;-(

Men vi har også nære venner med unger på noenlunde samme alder, dog ikke i samme klasse, og det er nok litt sårt for guttungen. I hans klasse er det 6 gutter, og de 5 andre er i samme "klan", noe vi ikke er... Men, tenker jeg, det går seg nok til... Det kan jo hende at de som er i denne klanen etterhvert forsøker å ta litt kontakt med oss andre, og, og i mellomtiden gjør jeg stadige overtramp, og inviterer ungene deres hit, likevel. Og siden de kommer, tyder det da på at går an å bli kjent med dem! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...