Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er både morsomt og frustrerende å lese alle innlegg om de som har kommet hakket lenger i prosessen. Morsomt fordi jeg skjønner hva jeg har i vente, frustrerende fordi alt tar sånn tid...

For man må jo bare smøre seg med tålmodighet. Men nå lurer jeg altså på:

Vi fant ut at sosialrapporten som vi trodde lå hos bufetat ikke hadde kommet lenger enn til gjennomlesing hos barnevernsleder. Dette fant vi ut etter endel ringing og oppnøsting, og etter at mannen min har sittet på telefonen konstant i flere dager for å prøve å få tak i personen, fikk han til slutt snakket med henne. Alle de involverte ved sosialkontoret har beklaget og lovet at de skal gjøre sitt beste for å få den sendt og altså nå senest leder der, som lovet at de skulle sende papirene denne uka. Så nå er mitt spørsmål til dere som har gjort dette før: ringer vi og hører om hun faktisk har fått sendt dem, eller gir vi det en uke før vi maser mer? Jeg har lyst til å høre allerede nå, men skjønner jo at det kan bli litt masete også :-) Hva sier dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229283-hvor-mye-skal-man-mase/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sjekk med Bufetat kanskje?

Hei, skjønner at det ikke er moro å føle at man maser. Siden dere har snakket med sosialkontoret en del, kan jo løsningen nå (for at dere skal falle litt "til ro") å ringe Bufetat om noen dager å spørre om søknaden er registrert der. Der får du, er min erfaring, greit og raskt svar fra sentralbordet.

Lykke til!

Gjest Treige kommuner må tas hardt !

Jeg hadde møtt opp personlig på bv kontoret, spurt etter leder, hvis hun ikke var til stede, da hadde jeg blitt der til hun kom, så hadde jeg forlangt at den skulle med første postgang.

Og JA, jeg snakker av erfaring.Ja igjen, dette har jeg selv gjort !

Gjest venter tredjemann

I stedet for å gruble/bekymre deg - ta en telefon. Hvis de har lovet å sende det denne uken, ring for å få det bekreftet!

Siden de allerede er forsinket så må det være helt greitt.

De to første gangene fikk vi brev fra kommunen som bekreftet avsendelsesdato til Bufetat (og kopi av hele rapporten). Den siste gangen fikk vi hele rapporten når vi signerte. For sikkerhets skyld ringte jeg for å sjekke at rapporten var sendt. Det var full forståelse for dette.

Lykke til!

Hei, skjønner at det ikke er moro å føle at man maser. Siden dere har snakket med sosialkontoret en del, kan jo løsningen nå (for at dere skal falle litt "til ro") å ringe Bufetat om noen dager å spørre om søknaden er registrert der. Der får du, er min erfaring, greit og raskt svar fra sentralbordet.

Lykke til!

Hei,

Det tok over 6 uker fra kommunen sendte vår rapport - til den hadde blitt innregistrert som mottatt hos Buf-etat...

Til FruMor:

Vi maste lite - og tjente ikke så mye på det, tror jeg.

De få gangene vi ringte for å høre hva som skjedde var det mannen min som ringte. Jeg var altfor utålmodig - og når jeg er utålmodig kan jeg lettere enn han bli litt hissig. DET tror jeg kan være negativt.

Mitt råd er:

Ring gjerne - men vis deg fra din beste side - og kjeft for all del ikke! La det være en demonstrasjon fra din side om at du tåler mye og ikke vippes av pinnen!

Lykke til! Det er verd ventingen!

Annonse

På hjemmesiden til Adopsjonsforum ligger resultatet av en ny brukerundersøkelse om hvor lang tid kommunene og staten bruker på behandling i de ulike leddene:

http://www.adopsjonsforum.no/index.aspx?article=539853

Sammenlign med gjennomsnittstallene - og klag når det trengs!

Jeg ville ringt igjen jeg! Vi signerte sosialrapporten vår og fikk beskjed om at den var sendt. Etter en mnd hadde BUFA ennå ikke mottatt den, så da reiste jeg ned til BV og der fant de den liggende på ett kontor.

De beklaget så veldig at de hadde glemt den ut, og sendte den med den samme. Etter en uke fikk vi den i retur fra BUFA fordi barnevernet hadde glemt å signere den :-/. Reiste da ned og fikk signaturer og gikk selv og sendte den rekomandert til BUFA.

Mrs. Wallace

Men sosialrapporten sendes jo ikke til bufetat før etter at dere har underskrevet. Sitter bv. leder å leser den i etterkant? Det virker som litt underlig saksbehandling.

Barnevernsleder skal jo også undertegne den.

Det samme skjedde med oss. Vi hadde rettet og undertegnet, og så ble rapporten liggende tre uker hos bv-leder før hun fikk signert den og sendt den avgårde.

Det er absolutt mulig å ringe NÅ, spør du meg.

Barnevernet (eller sosialkontoret) har allerede latt saken deres ligge lenge nok.

Det er helt naturlig at dere ringer for å få bekreftet at deres papirer er sendt.

Selvfølgelig opptrer man så hyggelig og dannet som man klarer.

Dette er ikke å mase, det er å holde saken deres varm, slik at den ikke blir glemt.

Hvis dere synes det er veldig ubehagelig å ta en telefon; kanskje det er en e-post adresse dere kan henvende dere på, iallfall i første omgang?

Jeg har sagt (skrevet) det før; barnevernet hos oss hadde vår første, helt ferdige søknad, liggende to måneder før den ble sendt. Da jeg oppdaget det oppførte jeg meg nok ikke så veldig dannet.

Hei,

Det tok over 6 uker fra kommunen sendte vår rapport - til den hadde blitt innregistrert som mottatt hos Buf-etat...

Til FruMor:

Vi maste lite - og tjente ikke så mye på det, tror jeg.

De få gangene vi ringte for å høre hva som skjedde var det mannen min som ringte. Jeg var altfor utålmodig - og når jeg er utålmodig kan jeg lettere enn han bli litt hissig. DET tror jeg kan være negativt.

Mitt råd er:

Ring gjerne - men vis deg fra din beste side - og kjeft for all del ikke! La det være en demonstrasjon fra din side om at du tåler mye og ikke vippes av pinnen!

Lykke til! Det er verd ventingen!

Her er det også mannen som tar sånne telefoner, han er vant til det og klarer det uten å virke masete :-) Kjenner meg selv godt nok til å overlate det til rette person *flire*

Takk for alle svar - fredagen ble travel og jeg rakk aldri å lese dem før nå :-)

Vi bestemte oss i helgen for å ringe på mandag. Men på lørdag, da jeg satt høyt oppe på hyttetaket for å reparere, ringte saksbehandleren vår (eksternt innleid i vår kommune) og sa at saksbehandler nr 2 på sosialkontoret hadde ringt og sagt at rapporten var sendt på fredag, og det kommer en kopi til oss i posten!

Det tok 4 ekstra unødvendige uker, og det biter meg litt - men nå den sendt og mannen ringer på onsdag og prater med bufetats hyggelige arkivar, og forsikrer seg om at nå er den mottatt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...