Gå til innhold

Våt til skinnet etter lang dag ute i bhg.+++

Anbefalte innlegg

Gjest anonym, jeg

Når jeg hentet poden kl 16, hadde de vært ute siden 10. Han var søkk våt, og hadde skikkelig badehud på beina. Heldigvis var det ikke særlig kaldt i går, men det er likevel ikke bra å gå så våt. Er det normalt at de voksne ikke sjekker hvordan barna ligger an i forhold til å bli våte etter en så lang dag ute?

En annen ting: Vårt barn mangler lekekompetanse, (Er også henvist til PPT pga høyt aktivitetsnivå og mangel på lekekompetanse) og etter råd fra en venninne som er førskolelærer i bhg spurte jeg om de voksne kunne hjelpe ham inn i leken. "Det har vi ikke ressurser til" er omtrent svaret på alt jeg spør om, og intet unntak her.Men hver gang jeg henter i bhg står de voksne i klynger foran bhg, (de ansatte, altså) og barnet mitt leker på baksiden. Der skjer jo både det ene og det andre, uten voksen innblanding.

Vi ble også enige om at førskolelæreren skulle skrive i en kontaktbok om positive ting som har skjedd i løpet av dagen. Sist hun skrev var i midten av mars. Sjer det virkelig så lite positivt med vårt barn? Det har jeg vondt for å tro.

Nå er det foreldresamtale snart, og vi må nok en gang legge frem ting vi synes er vanskelig. Føler meg som en vanskelig forelder, og har jo ikke lyst til å være det, samtidig er det jo barnet vårt det dreier seg om.

Fortsetter under...

Det er en svært viktig del av jobben å hjelpe barn inn i leken, synes jeg. Ikke ressurser? Ha. Dette skal de ha ressurser til. Minn dem på den høye foreldrebetalingen.

Jeg stusser litt på den barnehagen der, virker som om de velger letteste vei for dem selv.

Kontaktbok der positive opplevelser blir nedskrevet er gull verdt - vel og merke hvis den blir flittig brukt.

Det er lett å komme inn i et negativt spor, og ideen om kontaktbok er kjempebra for å komme på bedre spor!

Alt dette, inklusive at gutten var søkkvåt, ville jeg tatt opp i foreldresamtale.

Gjest sandex

Synes du skal ta å stramme opp de ansatt.. Hjelper det ikke med ped.leder/styrer, så gå til kommunen.. Og lenger om du vil! Det kan tyde på ren og skjær dovenskap fra de ansatte sin side!

Ønsker lykke til - både til deg og gutten din! Stå på for kravene hans!

Gjest Fornøyd med min barnehage

Det er en svært viktig del av jobben å hjelpe barn inn i leken, synes jeg. Ikke ressurser? Ha. Dette skal de ha ressurser til. Minn dem på den høye foreldrebetalingen.

Jeg stusser litt på den barnehagen der, virker som om de velger letteste vei for dem selv.

Kontaktbok der positive opplevelser blir nedskrevet er gull verdt - vel og merke hvis den blir flittig brukt.

Det er lett å komme inn i et negativt spor, og ideen om kontaktbok er kjempebra for å komme på bedre spor!

Alt dette, inklusive at gutten var søkkvåt, ville jeg tatt opp i foreldresamtale.

Huff da, ikke kjekt dette. Ville nok tatt det opp med lederen i barnehagen. Ungen din er jo i barnehagen for å bli tatt vare på vel? Det er vel derfor man ikke går fra dem alene hjemme?

Det er ikke lett å jobbe i barnehagen i dag, det er greit. Det er innstramming til margen, og få "tanter" som skal passe på våre barn. Det er nok et stort ansvar for dem, og de kan ikke ha øynene alle veier.

Men ærligtalt, hvis ikke de har resursser til å passe på barnet mitt, ja, da må det jo tas affære da!

Synes absolutt det er ditt ansvar å gjøre noe videre med det, ongen din kan ihvertfall ikke gjøre det!

Lykke til...

Annonse

Gjest lille rosinen

Jeg hadde bedt styrer om å være med på foreldresamtalen. Der kan du ta opp igjen ditt ønske om at de ansatte kan hjelpe barnet ditt inn i leken og å være til stede. Spesielt i utetiden skulle ikke dette være noe problem. Alle ansatte bør prøve å være mer eller mindre tilgjengelig og til stede i leken spesielt hvis et barn sliter med de sosiale kodene.

Gjest Førskolelærer og bhg-ansatt ved navn...., ikke "tante" takk!

Huff da, ikke kjekt dette. Ville nok tatt det opp med lederen i barnehagen. Ungen din er jo i barnehagen for å bli tatt vare på vel? Det er vel derfor man ikke går fra dem alene hjemme?

Det er ikke lett å jobbe i barnehagen i dag, det er greit. Det er innstramming til margen, og få "tanter" som skal passe på våre barn. Det er nok et stort ansvar for dem, og de kan ikke ha øynene alle veier.

Men ærligtalt, hvis ikke de har resursser til å passe på barnet mitt, ja, da må det jo tas affære da!

Synes absolutt det er ditt ansvar å gjøre noe videre med det, ongen din kan ihvertfall ikke gjøre det!

Lykke til...

Er enig i det du skriver her - dette må tas opp med både ped.leder og styrer. Det er brudd på sikkerhetsreglementet å la barna være alene på baksiden av bhg uten tilsyn. I tillegg burde de ansatte ha fanget opp at barnet var vått... OG de burde ha hjulpet barnet inn i leken. Dette er altfor dårlig!!

Men vær så utrolig vennlig å ikke kall de ansatte i bhg for "TANTER". Jeg har ikke gått tre år på høyskole for å bli for en tante!!!! Du stigmatiserer alle ansatte når du kaller dem for tanter. Det finnes faktisk menn som jobber i bhg også, har du tenkt på det? Kaller du de for onkler? Hva med styrer, kaller du henne/han for tante og onkel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...