KaVa Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Vår flotte seksåringen gjør ingenting før han føler at han mestrer det helt. Han har hatt sykkel i flere år, og i fjor fjernet vi støttehjulene - til høylydte protester. Poden _ville_ ikke sykle, ville ikke forsøke, og de få gangene han gjorde det - så ga han opp etter 20 sekunder. Samtidig så vi at unge etter unge i nabolaget syklet rundt som helter. Men neida, poden var og ble ikke interessert (og da presset vi heller ikke). I går tok mannen min ut sykkelen (som nå er blitt _veldig_ liten til poden) ut for sesongen - og spurte om poden ville være med å sykle. Og (kryss i taket) det ville han. Så de dro ned på idrettsplassen, der det er flatt og bilfritt og fint å sykle. Poden tok plass på sykkelen, pappan holdt i sykkelen i to meter - og så syklet poden av seg selv!!! Gjett om det var en stolt seksåring (snart sju) som kom hjem senere på dagen? 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Åh, det er så godt når de lærer noe nytt å mestre! Snuppa på 5 er slettes ikke interessert i å sykle uten støttehjul, og vi presser heller ikke. Håper allikevel hun tør å ta steget, ny rosa sykkel venter den dagen støttehjulene blir borte. En liten gutt jeg kjenner - som heller ikke synes sykling var noe særlig - bestemte seg for å vente med syklingen til han ble 6 år. Og på 6-årsdagen forsvant han ut, alene, og øvde seg helt til han klarte. Ville ikke ha hjelp, skulle greie sjøl. Stolt, ja! 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Så flott! Min er 7 1/2 år og kan ikke å sykle uten støttehjul enda. Han har selvfølgelig ikke sykkel med støttehjul nå, men sykler helt greit på søstra sin som har støttiser. Men pappan og jeg har blitt enige om å sette inn en offensiv nå og se om vi ikke får ham til å sykle iløpet av våren. 0 Siter
Heffalump Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 1. mai tok vi av støttehjulene til poden på 5 år (etter å ha lest i Foreldre og Barna at støttehjul burde man unngå....) - og poden bare syklet av gårde uten hjelp! Vi bare måpte, for vi trodde jo at han kom til å bruke litt tid på å finne balansen, men han bare syklet av gårde som han aldri hadde gjort annet! Og han var kjempestolt så klart ) Artig å se at de mestrer nye ting ) Hilsen 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Åh, så gøy! Jeg husker da Lillemann lærte det også, det var så stort! 0 Siter
Nikki Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Høres ut som min sønn - vil helst bare gjøre ting han mestrer. Han fyller 7 i dag, men vil ikke sykle. Det løsnet nesten i fjor, så jeg håper at det ordner seg raskt nå (bare vi får ham til å prøve)... 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 sandex skrev (På 5.5.2006 den 12.48): Gratulerer!! :) Dette varierer jo veldig forresten.. min gutt syklet da han var 3 1/2 år.. mens kusinen er snart 8, og sykler ikke ennå 0 Siter
ringerikskringla Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 dette er som og lese om vår datter på 6 år.vi prøvde og ta av støttehjula i fjor høst men etter 5 sekunder så gadd hun ikke mer. denne uka tok vi de av igjen og etter 2 minutter syklet hun som en gud. og en stolt mor og far måtte kjøpe ny sykkel dagen etter. 0 Siter
linko Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Akkurat det samme skjedde med vår 6-åring i vår også. Det var så moro... 0 Siter
KaVa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 ringerikskringla skrev (På 5.5.2006 den 18.47): dette er som og lese om vår datter på 6 år.vi prøvde og ta av støttehjula i fjor høst men etter 5 sekunder så gadd hun ikke mer. denne uka tok vi de av igjen og etter 2 minutter syklet hun som en gud. og en stolt mor og far måtte kjøpe ny sykkel dagen etter. Her blir det nok sykkelkjøp også - tidlig bursdagsgave :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 sandex skrev (På 5.5.2006 den 12.48): Gratulerer!! :) Takker :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 Nikki skrev (På 5.5.2006 den 11.49): Høres ut som min sønn - vil helst bare gjøre ting han mestrer. Han fyller 7 i dag, men vil ikke sykle. Det løsnet nesten i fjor, så jeg håper at det ordner seg raskt nå (bare vi får ham til å prøve)... Vi trodde at vi måtte "mase og mase" for å få han til å forsøke, til og med. Men neida - plutselig så ville han - og da _kunne_ han også, utrolig nok :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 mariaflyfly skrev (På 5.5.2006 den 11.13): Åh, så gøy! Jeg husker da Lillemann lærte det også, det var så stort! :-) Det er utrolig hvor stolt man kan bli for en sånn "detalj" :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 Heffalump skrev (På 5.5.2006 den 11.09): 1. mai tok vi av støttehjulene til poden på 5 år (etter å ha lest i Foreldre og Barna at støttehjul burde man unngå....) - og poden bare syklet av gårde uten hjelp! Vi bare måpte, for vi trodde jo at han kom til å bruke litt tid på å finne balansen, men han bare syklet av gårde som han aldri hadde gjort annet! Og han var kjempestolt så klart ) Artig å se at de mestrer nye ting ) Hilsen Vi hadde lest det samme i fjor - derfor tok vi av støttehjulene (til tross for protestene). Det er så fint når de klarer noe som vi voksne ikke forventer :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 Lillemus skrev (På 5.5.2006 den 10.05): Så flott! Min er 7 1/2 år og kan ikke å sykle uten støttehjul enda. Han har selvfølgelig ikke sykkel med støttehjul nå, men sykler helt greit på søstra sin som har støttiser. Men pappan og jeg har blitt enige om å sette inn en offensiv nå og se om vi ikke får ham til å sykle iløpet av våren. Jeg håper det går like greit for deres pode som hos vår pode :-) Hos oss tror jeg bare poden plutselig bestemte seg for at dette kunne han. Jeg tror også det har hjulpet at de holder mye på med store sparkesylker på SFO - slik at han har fått en del balansetrening. 0 Siter
KaVa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 Mom33 skrev (På 5.5.2006 den 9.10): Åh, det er så godt når de lærer noe nytt å mestre! Snuppa på 5 er slettes ikke interessert i å sykle uten støttehjul, og vi presser heller ikke. Håper allikevel hun tør å ta steget, ny rosa sykkel venter den dagen støttehjulene blir borte. En liten gutt jeg kjenner - som heller ikke synes sykling var noe særlig - bestemte seg for å vente med syklingen til han ble 6 år. Og på 6-årsdagen forsvant han ut, alene, og øvde seg helt til han klarte. Ville ikke ha hjelp, skulle greie sjøl. Stolt, ja! Synes heller ikke det er et poeng å presse fram sykling, bare å oppmuntre. Da jeg var lita, lærte jeg å sykle (på en liten voksensykkel, det var ikke så vanlig med barnesykler da) da jeg var 7, tror jeg. Og jeg har vokst opp til et harmoniske menneske fordet :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 linko skrev (På 7.5.2006 den 9.11): Akkurat det samme skjedde med vår 6-åring i vår også. Det var så moro... Ikke sant? Kjempemorro! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.