Gå til innhold

Hvor mye Aerius er tilrådelig i døgnet ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Ikke helt enig med alle her inne. Jeg er helårs allergiker og må titt og ofte skifte mellom medisiner for de slutter å virke. Aerius må jeg opp i 25mg i døgnet fordelt på x antal timer mellom hver tab. selvsagt. De har veldig kort virkningstid på meg. 

Bruker og nesespray for allergi, og øyedråper. (Samt astma medisiner når allergien ikke stopper ved øyne og nese men går nedover )

Zyrtec/Cetrisin funker sånn delvis når det er 2x10mg i døgnet... men da skal det jaggu ikke være mye som kan trigge allergien rundt meg.

Polaramin fungerer... men ikke optimalt

 

Xyzal virket i en periode helt utmerket med 1 til dagen. Så plutselig var det brå stopp, og jeg så ut som jeg hadde fått juling

Sprøyter fungerer sammen med tabletter.... ikke alene.

 

Som dere ser... det ER individuelle forskjeller å ta høyde for.

 

Desverre er ikke alle leger klar over det tydeligvis. Men noen har heldigvis lært å lytte til pasienten, og ikke bare etter skole boka.

 

Be om å få tatt en lever enzymer prøve... den kan fortelle mye. 

Jeg fikk tatt det med resultat av at jeg ikke lenger var en "vanskelig pasient" ..men en pasient med litt andre behov en det som var vanlig. 

Anonymkode: 57310...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tatt det med resultat av at jeg ikke lenger var en "vanskelig pasient" ..men en pasient med litt andre behov en det som var vanlig. 

Anonymkode: 57310...760

Du så at du svarer på en tråd som ble startet og sist besvart for 13 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke helt enig med alle her inne. Jeg er helårs allergiker og må titt og ofte skifte mellom medisiner for de slutter å virke. Aerius må jeg opp i 25mg i døgnet fordelt på x antal timer mellom hver tab. selvsagt. De har veldig kort virkningstid på meg. 

Bruker og nesespray for allergi, og øyedråper. (Samt astma medisiner når allergien ikke stopper ved øyne og nese men går nedover )

Zyrtec/Cetrisin funker sånn delvis når det er 2x10mg i døgnet... men da skal det jaggu ikke være mye som kan trigge allergien rundt meg.

Polaramin fungerer... men ikke optimalt

 

Xyzal virket i en periode helt utmerket med 1 til dagen. Så plutselig var det brå stopp, og jeg så ut som jeg hadde fått juling

Sprøyter fungerer sammen med tabletter.... ikke alene.

 

Som dere ser... det ER individuelle forskjeller å ta høyde for.

 

Desverre er ikke alle leger klar over det tydeligvis. Men noen har heldigvis lært å lytte til pasienten, og ikke bare etter skole boka.

 

Be om å få tatt en lever enzymer prøve... den kan fortelle mye. 

Jeg fikk tatt det med resultat av at jeg ikke lenger var en "vanskelig pasient" ..men en pasient med litt andre behov en det som var vanlig. 

Anonymkode: 57310...760

20mg aerius får man av rikshospitalet, så enig med deg. Jeg går på 20mg

Anonymkode: 417e2...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 6.28, Lillemus skrev:

Du så at du svarer på en tråd som ble startet og sist besvart for 13 år siden?

Klar over det. Men det er like nyttig for andre å lese den dag i dag uansett😊

 

Er selv inne i en periode igjen der allergien har gått amok. 

 

Klør en, så klør en. 

Uansett om det er 10 eller 20 år siden.

Anonymkode: 57310...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klar over det. Men det er like nyttig for andre å lese den dag i dag uansett😊

 

Er selv inne i en periode igjen der allergien har gått amok. 

 

Klør en, så klør en. 

Uansett om det er 10 eller 20 år siden.

Anonymkode: 57310...760

På hvilken måte har allergien "gått amok"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...