Gå til innhold

Anbefalte innlegg

....er ikke lett!!!

Minsten på 11 mnd har to tenner nede,men "skyver" tannbørsten vekk med tunga og vrir og åler seg verre når børsten kommer. Umulig å treffe tennene med børsten uten å bruke ganske mye makt.H

Har noen ganger tatt bittelitt babytannkrem på lillefingeren og "smurt" den på tenne hans, så blir det iallfall litt flour på dem.....

Kan ikke tro vi er alene om tannpuss-problemer på babyer, så hva gjør dere ???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229518-tannpuss-p%C3%A5-sm%C3%A5ttiser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kakki1365380609

He he, nei det er ikke lett, har prøvd det meste. Her begynner vi hver gang med synging og kosing, men ender som regel opp med å holde armene fast for å pusse de små tennene. Når hun skriker er munnen åpen i alle fall og jeg ser godt inni der :o)

He he, nei det er ikke lett, har prøvd det meste. Her begynner vi hver gang med synging og kosing, men ender som regel opp med å holde armene fast for å pusse de små tennene. Når hun skriker er munnen åpen i alle fall og jeg ser godt inni der :o)

Hehe, sånn tenker jeg også, at de gangen hun vil så får hun hyle skikkelig, så åpner hun iallefall munnen. ;)

Jeg har faktisk holdt hele ungen opp-ned et par ganger ;-)

Tannpuss er en av de få tingene som gjennomføres med tvang her i huset. Det skjønner de etter å ha prøvd seg noen ganger. Jentungen (4 år) må prøve seg med jevne mellomrom, og da må vi holde fast armene og få henne til å gape. Hvis ungen hyler er det jo ihvertfall lett å komme til

Annonse

Jeg foreslår at en voksen pusser tennene sine samtidig som småttisen, og viser at man må gape osv. Den andre voksenpersonen pusser tennene til småttisen.

Andre tips: la han få et speil å holde i, for å se på tannpussen og som andre skriver la han få sin egen tannkost, mens du har den som man pusser ordentlig med, kan han få slippe til innimellom for å bite på sin tannkost :-)

Ja, det er faktisk et problem at min minste ikke protesterer, føler jeg. Han godtar tannpussen med stoisk ro, men dessverre uten å gape så høyt at jeg ser stort (da må det gapes høyt, nemlig). Eldstemann protesterte alltid og jeg opplever nå at jeg alltid var mye tryggere på at hennes tenner var rene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...