Gå til innhold

Hva burde bestemor gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest Bunad

Og hvis de har råd til å kjøpe bunad til ungen sin, som koster tusenvis av kroner, og som ungen uansett vokser fra, da har de god økonomi. Når man har god økonomi, så bør man ikke sutre over at man ikke får gode nok gaver fra bestemor.

Vårt barn har fått en brukt festdrakt ;) Så nei, god råd har vi ikke. Da andre barnabarna fikk nye drakter.

Men, litt off topic. Er det greit å gjøre forskjell på barnabarna hvis foreldrene har god råd?

Fortsetter under...

Kvinnen med utopiene

Vårt barn har fått en brukt festdrakt ;) Så nei, god råd har vi ikke. Da andre barnabarna fikk nye drakter.

Men, litt off topic. Er det greit å gjøre forskjell på barnabarna hvis foreldrene har god råd?

Til en viss grad synes jeg det er greit. Men ikke slik at barnet av foreldre med god råd føler seg forbigått. Men hvor mye forskjell besteforeldrene gjør på det de gir, bør ikke påvirke hvor mye de stiller opp for barnebarna. Det bør være likt!

Ugga Bugga

Jeg synes det er fornuftig å ikke gjøre forskjell. Hvis jeg hadde vært bestemor, ville jeg forsøkt å behandle barn og barnebarn så likt som mulig.

Men hvis jeg var datter, hadde jeg ikke hisset meg opp så veldig om søster hadde fått noe som jeg ikke fikk, med mindre det var snakk om veldig store beløp, eller med mindre det skjedde konsekvent.

Men nå får jeg inntrykk av at det faktisk skjer konsekvent at de andre får mer enn du og ditt barn, og det må være litt leit, ja. Ikke morsomt å føle at man ikke er like mye verdt.

Gjest Bunad

Jeg synes det er fornuftig å ikke gjøre forskjell. Hvis jeg hadde vært bestemor, ville jeg forsøkt å behandle barn og barnebarn så likt som mulig.

Men hvis jeg var datter, hadde jeg ikke hisset meg opp så veldig om søster hadde fått noe som jeg ikke fikk, med mindre det var snakk om veldig store beløp, eller med mindre det skjedde konsekvent.

Men nå får jeg inntrykk av at det faktisk skjer konsekvent at de andre får mer enn du og ditt barn, og det må være litt leit, ja. Ikke morsomt å føle at man ikke er like mye verdt.

Ja, det er trist da det blir så gjennomført. jeg vet ikke helt hva bestemor tenker. "Også i år har jeg kjøpt sko/jakker/ drakter til Ola, Kari og Lise, men ikke Ida", for å si det på en banal måte. Barna ser jo etter hvert dette selv, og det er ikke så lett å vita hva man skal si.

Hvis det er et engangstilfelle og det ellers pleier å være likt, da hadde jeg ikke brydd meg. Men av det jeg leser nedover i tråden her så er dette vanlig praksis. Da blir det litt sårt for den som hele tiden havner "bakerst". Unger plukker opp slikt ganske kjapt, så egentlig ødelegger dama bare for seg selv.

Hev deg over det du :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...