Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg irritert og må få deres mening på om jeg er helt urimelig her:

En venninne av meg har fått seg kjærste med samme navn som knøttet. Hun vil nå kalle knøttet med et annet navn - dette er en forkortelse av navnet hans, men samtidig et eget navn.

Hun spurte meg om dette var greit, jeg sa at nei det er det ikke da kan du heller bruke begge navnene hans (han har to fornavn).

Nå er hun super-sur på meg for dette. Men jeg mener, at for det første må hun tåle å få svar hun ikke liker - og for det andre så er det vel vi foreldre som skal ha mest å si så lenge barnet er lite?

Er jeg veldig urimelig her?

Skrevet

He-he! Jeg synes ikke du er urimelig, nei.

Og når Knøttet atpåtil har dobbelnavn, kan hun jo bruke det, som du foreslo.

Hun har, slik jeg ser det, ingen grunn til å være snurt!

Skrevet

Når man spør, må man tåle å få svar.

Jeg er helt enig med deg jeg. Man lager vitterlig ikke et kallenavn på et barn fordi man har fått ny kjæreste.

Angelica :o)
Skrevet

Høres noe spesiell ut hun venninna di!

Skrevet

Nei, jeg synes det er venninna di som er urimelig. Kan hun ikke finne et kosenavn på kjæresten sin istedet?

Skrevet

Kan hun ikke bruke den forkortelsen på kjæresten sin heller? Knøttet må selvsagt få "beholde" navnet sitt.

Skrevet

Er det ditt knøtt hun har fått en kjæreste med samme navn som? Isåfall skal hun da ikke bestemme hva ditt barn skal kalles.

Skrevet

Nei, du er ikke urimelig.

Hva er problemet med å ha flere med samme navn i sin omgangskrets?

Jeg har en mann som har et vanlig fornavn, ene kameraten hans heter det samme, og en slektning av meg. Vi løser det helt fint uten problemer, og uten å bruke kallenavn eller dobbeltnavn.

midnattsol
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig.

Hva er problemet med å ha flere med samme navn i sin omgangskrets?

Jeg har en mann som har et vanlig fornavn, ene kameraten hans heter det samme, og en slektning av meg. Vi løser det helt fint uten problemer, og uten å bruke kallenavn eller dobbeltnavn.

Synes ikke at du er urimelig i det hele tatt. Selvsagt skal barnet ditt tiltales med sitt eget navn. Skulle bare mangle. Irriterer meg også over barn som i barnehagesammenheng (når det er flere med samme navn blir kalt for) lille "kåre". Kåre vil jo ikke være liten hele tiden.

kakki1365380609
Skrevet

Nei du er ikke urimelig. Kan ikke fatte og begripe at det skulle være noe grunn for å skifte navn på ungen din. Sær venninne, spør du meg ;o) ihvertfall siden hun ble sur.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hun kan vel lage et kallenavn på kjæresten sin, hvis det er så vanskelig for henne å kjenne to med samme navn.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Er det ditt knøtt hun har fått en kjæreste med samme navn som? Isåfall skal hun da ikke bestemme hva ditt barn skal kalles.

nei, jeg tror at venninna har en sønn som heter det samme som kjæresten. Man begynner da ikke å kalle barnet sitt noe annet for det.

Skrevet

Synes ikke at du er urimelig i det hele tatt. Selvsagt skal barnet ditt tiltales med sitt eget navn. Skulle bare mangle. Irriterer meg også over barn som i barnehagesammenheng (når det er flere med samme navn blir kalt for) lille "kåre". Kåre vil jo ikke være liten hele tiden.

Mitt barn? Jeg har ingen barn.

Skrevet

nei, jeg tror at venninna har en sønn som heter det samme som kjæresten. Man begynner da ikke å kalle barnet sitt noe annet for det.

Nei, så får man kalle kjærsten noe annet, eller godta at flere heter det samme her i verden.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Nei, så får man kalle kjærsten noe annet, eller godta at flere heter det samme her i verden.

ja, det er i hvertfall ikke sønnen som plutselig skal bli kalt noe annet. Virker som en umoden mor som burde ha så pass vett. Men nå er vel kjæresten det store. Jeg synest heller ikke at hun plutselig skal begynne å bruke det andre navnet til sønnen sin, dersom hun ikke har gjort det før. Jeg har en bror og en nevø som heter det samme, det er aldri noe tvil om hvem vi prater om eller til når vi møtes.

Skrevet

ja, det er i hvertfall ikke sønnen som plutselig skal bli kalt noe annet. Virker som en umoden mor som burde ha så pass vett. Men nå er vel kjæresten det store. Jeg synest heller ikke at hun plutselig skal begynne å bruke det andre navnet til sønnen sin, dersom hun ikke har gjort det før. Jeg har en bror og en nevø som heter det samme, det er aldri noe tvil om hvem vi prater om eller til når vi møtes.

Noen folk er bare rare... :-)

Sofies mamma
Skrevet

Du er absoltt ikke urimelig, men svært fornuftig.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Er det barnet ditt, hun har begynt å kalle noe annet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...