Gå til innhold

Vil ikke avsløre at jeg prøver å bli gravid...

Anbefalte innlegg

Skal på heisatur med venninner, men prøver for tida å bli gravid... Hvordan unngå å avsløre planene våre? Har ikke lyst å innlemme alle venninnene mine i dette enda, og disse er en gjeng som liker seg på puben, og gjerne tar en formiddagspils eller tre.

Pleier ikke å være avholds jeg heller, så hva kan jeg skylde på? Den gode gamle "penicillin-kuren" er liksom litt utbrukt... :-)

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• org

6

• mumitrollet

3

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Hvis du ikke har blitt gravid allerede, er vel det beste rådet til å legge turen til en helg du har mensen og så bare drikke og feste som om det er siste gang på 1,5 år du drikker! ;-)

Ellers kan du kanskje passe på å få helt alkofritt øl oppi vanlig ølglass. For eksempel slik: Dine venninner sitter ved kafebordet og venter på kelneren som skal ta opp bestillinger, du sier at du må på do før kelneren kommer, og på vei tilbake stikker du bortom baren/disken og kjøper en alkofriøl som nevnt.

Gjest Allot

Hvorfor kan du ikke ta deg litt alkohol fordi om du forsøker å bli gravid?

Det lurer jeg på også. En ting er å ikke drikke når man vet at man er gravid, men om man tar noen glass øl/vin når man forsøker å bli gravid, så har dette ingen innvirkning på resultatet.

mariaflyfly

Hvis du ikke har blitt gravid allerede, er vel det beste rådet til å legge turen til en helg du har mensen og så bare drikke og feste som om det er siste gang på 1,5 år du drikker! ;-)

Ellers kan du kanskje passe på å få helt alkofritt øl oppi vanlig ølglass. For eksempel slik: Dine venninner sitter ved kafebordet og venter på kelneren som skal ta opp bestillinger, du sier at du må på do før kelneren kommer, og på vei tilbake stikker du bortom baren/disken og kjøper en alkofriøl som nevnt.

Det trikset der er også ganske gjennomskubart, så det er en fordel å be om å få Munkholmen i et halvlitersglass. Og fylle opp glasset helt. ;)

Annonse

Ugga Bugga

Det lurer jeg på også. En ting er å ikke drikke når man vet at man er gravid, men om man tar noen glass øl/vin når man forsøker å bli gravid, så har dette ingen innvirkning på resultatet.

Jo, men når man prøver å bli gravid, så kan det jo hende at man faktisk ER gravid, og er en uke eller to på vei, uten å vite om det selv.

Fordi man ikke kan VITE om man er gravid før mensen evt ikke kommer. Og kommer den ikke har man vært gravid i ca 2 uker.

Heller føre var.

Du prøver å bli gravid? Du ER ikke gravid? Hvorfor kan du da ikke drikke?

Må bare svare...

Fra man har blitt gravid (f. eks. ved samleie 1. mai) så tar det noen uker ut i mai før man har positiv test.

Og i denne perioden bør man naturligvis ikke drikke alkohol.

Gjest Merde

Det er ingen fare forbundet med å drikke alkohol en helg i forbindelse med en graviditet man ikke vet om. På dette stadiet at graviditeten holder cellene i kroppen på å formere seg for å danne et foster. Barnet er på denne tiden ikke koblet til moren på en måte som gjør at det tar til seg alkohol slik at det er skadelig for barnet. Dette har jeg selv fått bekrefetet av legene på fertilitetsklinikken til OMNIA da jeg ble gravid i mellom noen prøverørsforsøk. Legene sa at jeg overhode ikke skulle være engstelig for å ha nytt alkohol i denne perioden.

Det er ingen fare forbundet med å drikke alkohol en helg i forbindelse med en graviditet man ikke vet om. På dette stadiet at graviditeten holder cellene i kroppen på å formere seg for å danne et foster. Barnet er på denne tiden ikke koblet til moren på en måte som gjør at det tar til seg alkohol slik at det er skadelig for barnet. Dette har jeg selv fått bekrefetet av legene på fertilitetsklinikken til OMNIA da jeg ble gravid i mellom noen prøverørsforsøk. Legene sa at jeg overhode ikke skulle være engstelig for å ha nytt alkohol i denne perioden.

Hvis man, ved et "uhell" har drukket i den perioden, er det i og for seg greit.

Men, når man, som mij, vet at muligheten for at man allerede er gravid er til stede, er det lurt å være avholdende.

Oi - for en lang, flott setning'a gitt! *S* Skulle blitt politiker...

Annonse

Gjest Merde

Hvis man, ved et "uhell" har drukket i den perioden, er det i og for seg greit.

Men, når man, som mij, vet at muligheten for at man allerede er gravid er til stede, er det lurt å være avholdende.

Oi - for en lang, flott setning'a gitt! *S* Skulle blitt politiker...

Men resultatet er jo det samme enten man vet at man er gravid eller ikke. Det har ingen effekt på barnet så tidlig i en graviditet.

Fordi man ikke kan VITE om man er gravid før mensen evt ikke kommer. Og kommer den ikke har man vært gravid i ca 2 uker.

Heller føre var.

Forstår at du helst vil unngå alkohol, men mor og foster har ikke felles blodomløp før 5.-6. svangerskapsuke, så ei og anna øl trenger du sikkert ikke å bekymre deg for -om du har lyst på.

Jeg tror nok at uansett hvilken unnskyldning du kommer på for å ikke drikke vil sikkert venninnene dine mistenke deg for å være gravid/prøver.

Man gjennomskuer sine nære/gode venner fort :o)

Som andre sier så kan de jo gå noen måneder, et år eller mer før du blir gravid,

og om du ikke skal nyte noe alkohol i løpet av den tiden, får de nok mistanker uansett.

Mulig det, men hvis jeg ikke MÅ drikke så må jeg ikke. Uansett hva legene sier ville jeg fått dårlig samvittighet av å drikke nå, så derfor.

Fint om du respekterer andres holdninger uten å rope opp om hysteri, takk.

Forstår at du helst vil unngå alkohol, men mor og foster har ikke felles blodomløp før 5.-6. svangerskapsuke, så ei og anna øl trenger du sikkert ikke å bekymre deg for -om du har lyst på.

Jeg tror nok at uansett hvilken unnskyldning du kommer på for å ikke drikke vil sikkert venninnene dine mistenke deg for å være gravid/prøver.

Som andre sier så kan de jo gå noen måneder, et år eller mer før du blir gravid,

og om du ikke skal nyte noe alkohol i løpet av den tiden, får de nok mistanker uansett.

Jeg har et barn fra før, så jeg vet litt om hva som skjer :-)

Men jeg vet også at om jeg drikekr alkohol nå vil jeg slite med dårlig samvittighet, og da er det ingen vits.

Om vi må prøve i uker og år er det klart forlk forstår hva som skjer, men dit er vi nå ikke kommet enda.

Men resultatet er jo det samme enten man vet at man er gravid eller ikke. Det har ingen effekt på barnet så tidlig i en graviditet.

Jeg tror som deg at det nok ikke har noen innvirkning på et evt embryo, men tro er ikke nok. Vite kan man aldri. Og da er det i mitt hode ikke noe poeng å ta sjangsen om man kan unngå det.

Gjest Morella

Mulig det, men hvis jeg ikke MÅ drikke så må jeg ikke. Uansett hva legene sier ville jeg fått dårlig samvittighet av å drikke nå, så derfor.

Fint om du respekterer andres holdninger uten å rope opp om hysteri, takk.

Folk prøver jo bare å hjelpe deg her.

Men som du sier, hvis du ikke MÅ drikke så MÅ du ikke det...

Men da må du kunne være så voksen at du forteller dine venner at du ikke har lyst til å drikke og hva er da problemet?

Selv om det ikke ennå finnes morkake og navlestreng så tidlig, så sitter embryoet fast inni moren og overskylles av morens kroppsvæsker, og kan på den måten utsettes for eventuell alkohol.

Det sa ihvertfall en lege jeg kjenner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...