Gå til innhold

Vil ikke avsløre at jeg prøver å bli gravid...

Anbefalte innlegg

Tenk alle situasjonene der du kan bli ikke bare skuffet over dine venninners stilltien men dertil også SKREMT over tanken på at slikt lureri kan komme til å oppstå under sosiale treff!!

Jeg nevner i fleng blant selvopplevde ting:

- En venninne som ikke fortalte venninnegjengen at hun hadde vært på jobbintervju like før venninnetreffet. Hun fikk jobben like etterpå, men fortalte ikke en damned shit til oss før det hele var et faktum og hun hadde sagt opp sin daværende stilling!!

Det sier seg selv at jeg hadde mange søvnløse netter etter et slikt svik fra min venninne - hvordan kunne hun i det hele tatt holde dette skjult for meg?

*rister på hodet*

Har du noen gang kommet over det?!

Går ut fra dere ikke lengre er venninner.

;-)

mvh

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• org

6

• mumitrollet

3

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Den unnskyldningen jeg brukte som faktisk funket utmerket godt var "har litt sår hals og sånn ulmende lett hodepine, og da er det garantert å bli verre av mye alkohol, og jeg har virkelig ikke tid til å være borte fra jobben nå". Så kan du evt drikke litt med lavt alkoholinnhold eller noe uten alkohol.

Det er ikke snakk om tro, det er vitenskap. Du får lyve for vennene dine da vet du, eller holde deg hjemme fra turen, Så slipper du både å drikke alkohol eller å fortelle at dere prøver å få barn.

Jeg hadde uansett ikke tatt sjansen.

Tenk om noe viste seg å være galt! Da ville jeg slitt med enorm skyldfølelse - kanskje for resten av livet.

Så hysteri eller ikke... jeg ville ikke gjort det.

Annonse

Det er ingen fare forbundet med å drikke alkohol en helg i forbindelse med en graviditet man ikke vet om. På dette stadiet at graviditeten holder cellene i kroppen på å formere seg for å danne et foster. Barnet er på denne tiden ikke koblet til moren på en måte som gjør at det tar til seg alkohol slik at det er skadelig for barnet. Dette har jeg selv fått bekrefetet av legene på fertilitetsklinikken til OMNIA da jeg ble gravid i mellom noen prøverørsforsøk. Legene sa at jeg overhode ikke skulle være engstelig for å ha nytt alkohol i denne perioden.

Skulle noe skje med barnet, enten under graviditet eller etterpå, kommer man nok til å laste seg selv for det i ettertid, om man vel vitende om graviditeten drikker alkohol. Selv etter kun én gang i startfasen.

Jeg må si meg enig med Sybill her. Her snakker vi om en direkte løgn over for venninner, man sier altså at man er syk (migrene) for at de skal tro at hun ikke kan drikke. En slik løgn vil jo også kanskje medføre at venninne legger en demper på seg selv og roer seg ned fordi den ene har hodepine. Nei, jeg forventer ikke at venninnene min skal fortelle meg alt om deres privatliv, men her er det en bevist handling på skjule noe dersom noen skulle fatte en misstanke og det blir noe annet. Hun driver et bevisst spill for å lure sine venner, og det hadde jeg blitt skuffet over ja.

Støtteinnlegg til seg selv er bare såå sjarmerende ;-)

mumitrollet

Må bare svare...

Fra man har blitt gravid (f. eks. ved samleie 1. mai) så tar det noen uker ut i mai før man har positiv test.

Og i denne perioden bør man naturligvis ikke drikke alkohol.

Jeg var på den kjempefylla, feiret bursdag og var på nachspiel - ante ikke at jeg var gravid. Det gikk veldig bra.

Jeg var på den kjempefylla, feiret bursdag og var på nachspiel - ante ikke at jeg var gravid. Det gikk veldig bra.

Godt å høre.

Men hvis, HVIS noe hadde vært gal, tror jeg kanskje du (og evt andre) ville gitt kjempefylla skylda (he - så du, det rima!).

Annonse

Hmm.. ikke så lett! ;) Når er du i syklusen på denne turen? Er det rett før en evt. mens er det dumt å drikke ja. Og det er du sikkert siden du skriver her. men et glass vin eller to, med vann ved siden av skal vel gå greit. Utpå kvelden kan du bare helle munkholm eller cider uten alkohol i glass og drikke. Ingen vil lure på hva du drikker. Hvis du overhodet ikke vil ha alkohol kan du si du har halsbrann eller ikke lyst på. Det må jo være lov å ikke ha lyst på alkohol uten at det er gæli. (jada, vet det er mange som begynner å mase og grave da.) God tur! Skjønner godt du ikke vil dele det med hele gjengen når dere er i prøvetiden.. Lykke til med både prøving og tur! ; )

Når man, som jeg, ikke ante at jeg var gravid? Man kan da umulig klandre seg selv, hva skulle det tjene til?

Nei, det var ikke det jeg mente. Du misforsto meg nok litt.

Jeg mente at når man vet at sjansen er stor for å være gravid, bør man være avholdende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...