Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at enkelte synes man skal vaske hendene før man tar i en baby. Gjør du det?

Ikke jeg, med mindre jeg er skitten (og da ville jeg vasket meg uansett).

Men - jeg lar aldri andres barn sutte på fingrene mine heller. Ikke på nesen (!) min heller, eller haka.

Sånt er forbeholdt foreldrene, synes jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229652-vaske-hender-f%C3%B8r-du-tar-i-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Jeg vasker hendene før jeg tar på nyfødte babyer, ikke når de har blitt litt større.

Dette husker jeg at jeg fikk anbefalt på fødselsavdelingen. Om det hjelper de små til å holde seg friskere, så er det en enkel forholdsregel som det er lett å gjennomføre.

Jeg vasker hendene før jeg tar på nyfødte babyer, ikke når de har blitt litt større.

Dette husker jeg at jeg fikk anbefalt på fødselsavdelingen. Om det hjelper de små til å holde seg friskere, så er det en enkel forholdsregel som det er lett å gjennomføre.

Enig med deg! :-)

Annonse

Øh... ja.

*S*

Mulig jeg har en litt syk fantasi når jeg leser :)

Når det gjaldt det du egentlig spurte om....jeg vasker meg hvis jeg skal holde spebarn,- hvis de er litt større er det ikke så nøye,- da tar de jo på en del ting uansett, og er litt mer robuste...

Nyfødte, ja, men ikke hvis jeg skal holde større babyer.

Sønnen min var prematur, og vi fikk streng beskjed fra sykehuset at god håndhygiene var veldig viktig de første par månedene. Du aner ikke hvor mange som faktisk ble sure og småfornærma fordi de ble bedt om å vaske hendene! Jeg tror det er mange som ikke helt er klar over hvor mye bakterier vi har på hendene våre selv når de er "rene".

Mulig jeg har en litt syk fantasi når jeg leser :)

Når det gjaldt det du egentlig spurte om....jeg vasker meg hvis jeg skal holde spebarn,- hvis de er litt større er det ikke så nøye,- da tar de jo på en del ting uansett, og er litt mer robuste...

Ja, jeg vasker også hendene når det er nyfødte det er snakk om.

Og du er ikke den eneste med livlig fantasi... *S*

Annonse

Ja, om jeg holder nokså nylagde babyer gjør jeg det og selvsagt alltid om jeg blir bedt om det. Ved større babyer vasker jeg meg mer etter behov.

God håndhygiene er mer forebyggende i forhold til smitte enn man kanskje tror.

mvh

Wow! Holde nylagde babyer, da gitt! :-) Svært så intimt forhold du har til dine venninner, da! ;-)

Jeg har faktisk ikke sett så mange nyfødte babyer, men de få gangene det har skjedd så har jeg vasket hendene først. Da har jeg stort sett kommet rett fra bilen og da har jeg jo klasset på både dørhåndtaket, rattet, nøkler, tatt på og av meg sko, osv osv osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...