Gå til innhold

Voksen på Ritalin

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628

Jeg har diagnosen ADHD og Ritalin har gitt meg et nytt liv. Alt fungerer mye bedre i hverdagen.Får utskrevet medisinen hos psykiater sier at Ritalin ikke er hans felt så dette kan han lite om.Han er fra et annet land der Ritalin er lite brukt av voksne. Nå tar jeg 10mg 4 ganger daglig, dvs ca hver 4.time. Etpar timer etter tablettinntak er det som om dosen er brukt opp, det kribler og jeg kjenner meg urolig.Men det er jo fremdeles etpar timer til neste tablett,og denne bergogdal-kjøringen iløpet av en dag er ganske slitsom. Psykiateren kan og vet jo lite,så jeg lurer på om jeg har feil dose? Min sønn tar også Ritalin,samme dose, men han er liten og dosen blir rett for han.Logisk sett skulle man jo tro at et voksent menneske skulle ha høyere dose enn et lite barn? Håper psykiateren her kan gi meg et godt svar, eller andre med erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229769-voksen-p%C3%A5-ritalin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...