Else Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Er litt overrasket over at så få syns det er greit med PRAKTISKE sko, fremfor FINE sko til bunaden jeg. Det er jo snakk om 17 mai, en dag ungene skal gå veldig mye. Hadde jeg hatt gutt, ville jeg nok kunne gått for et par nye svarte joggesko feks. 2,5 åringen min kommer sikkert til å bruke røde sandaler til sin bunad. De VET jeg er gode å gå i. Er det snakk om andre dager, som dåp og konfirmasjon hadde jeg nok gått for bundasko eller svarte fin sko. 0 Siter
Velouria Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Jeg er egentlig ikke så nøye på ting, men joggesko til bunad er ikke greit syns jeg. Sønnen til broren min fikk et par lave dr martens som han skal bruke til bunaden, det går til nøds syns jeg. Jentene mine har vanlige svarte pensko eller bunadsko og de er veldig gode å gå i. 0 Siter
Gjest SparKjøp Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Joggesko passer ikke til bunad. Vi har kjøpt bunadsko gjennom SparKjøp, til 98,- kroner. Vi er venninner som har barn med forskjellige størrelser på beina, så vi bytter på skoene etterhvert som de passer til barna. Jeg hadde kjøpt bunadsko om jeg ikke hadde hatt noen å byttet med også. 0 Siter
Gjest hushora Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Nei, gurimalla, det synes jeg ikke er greit. Bunad er et antrekk som har visse "regler" for hvordan man skal bære det. På lik linje som det ikke ser pent ut at man tar på seg gummistøvler til gallakjole i et bryllup. Da hadde jeg heller tatt på ungen noe annet -hvis joggeskoene er det viktigste. 0 Siter
citygirl Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Tror Husflidens bunadpoliti får brystsmerter, høysnue og pustevansker av joggesko til bunad. (jeg også, littegranne) Det finnes svært mange typer pene svarte sko som er gode å gå i. Kjøpt dem nå og la ungene gå dem til før 17. mai. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Uansett så er det nesten barnemishandling å putte på unger nye sko til 17.mai. Bunad eller ikke. Toget er mange km og med gnagsår er det forferdelig. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Uansett så er det nesten barnemishandling å putte på unger nye sko til 17.mai. Bunad eller ikke. Toget er mange km og med gnagsår er det forferdelig. Derfor kjøper man inn sko i tide før 17. mai (eller andre anledninger der nye sko skal og må brukes), slik at man rekker å gå inn skoene. Fx som en lenger ned i tråden her foreslo, litt hver ettermiddag etter skoletid, så blir de gode og behagelige å bruke når den store dagen kommer. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 NEI! Man bruker ikke joggesko til bunad! Da kan man like godt lavære å bruke bunad. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Derfor kjøper man inn sko i tide før 17. mai (eller andre anledninger der nye sko skal og må brukes), slik at man rekker å gå inn skoene. Fx som en lenger ned i tråden her foreslo, litt hver ettermiddag etter skoletid, så blir de gode og behagelige å bruke når den store dagen kommer. Det er jeg helt enig i. Synes mange glemmer at toget tar flere timer og det blir mye tråkking rundt den dagen. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 I utgangspunktet vil jeg strekke meg langt for å unngå joggesko til bunad. Men det trenger ikke være bunadsko, synes jeg. Hvilke som helst nøytrale, mørke sko holder lenge. Når det er sagt, må jeg innrømme at guttungen løp rundt med bunad og joggesko de siste timene av 17.mai i fjor. Han nektet å ha på seg penskoene et øyeblikk lenger, men ville fremdeles så gjerne ha bunaden. Og når hovedhøytideligheten er overstått, er det ikke så farlig - synes jeg. 0 Siter
Speak Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Blir ofte joggesko e.l. i toget, men bunadsko da ho ikke skal gå så mye. MEN det skal vel også sies at ho har en ekte bunad. (Ikke en festdrakt som de fleste barn har) 0 Siter
org Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Vi vasker joggeskoene før 17. mai, og bruker dem. Deilig for barna å gå i gode sko. De skal tross alt gå ganske langt... 0 Siter
morsan Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg var blant dem som stod og så på toget for noen år siden og grøsset over alle barna som hadde joggesko i toget, enten de hadde bunad eller annet pentøy. Nå må jeg bare ta hensyn til stakkars barneføtter som skal traske i nesten 5 kilometer den dagen, så da blir det joggesko i toget, og så bytter vi til pensko etterpå! :-) Jeg husker GODT mine egne, blodige hæler på 17. mai, og pensko hvor jeg før toget var slutt bare var nødt til å tråkke ned hælkappa bak. Ikke særlig lekker det heller! ;-) 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg var blant dem som stod og så på toget for noen år siden og grøsset over alle barna som hadde joggesko i toget, enten de hadde bunad eller annet pentøy. Nå må jeg bare ta hensyn til stakkars barneføtter som skal traske i nesten 5 kilometer den dagen, så da blir det joggesko i toget, og så bytter vi til pensko etterpå! :-) Jeg husker GODT mine egne, blodige hæler på 17. mai, og pensko hvor jeg før toget var slutt bare var nødt til å tråkke ned hælkappa bak. Ikke særlig lekker det heller! ;-) Ikke sant? Lite lystige minner det der... ;-) 0 Siter
Reg@l Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Bunadskoa mine er noen av de mest behagelige skoene jeg har... Ikke var de dyre heller. Jeg syns ikke joggesko er greit til bunad. Kommer ikke på tale med joggesko til bunad nei. Det ser aldeles grusomt ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.