Gå til innhold

Interessert i nye vekstkurver?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke finne kurvene i linken til who, jeg..

Var ikke så lett å finne... Prøv denne linken;

http://www.who.int/nutrition/media_page/en/

nederst på siden kan man åpne de ulike kurvene for gutter og jenter - under denne teksten:

The Charts

Examples of charts for monitoring the growth of children from birth to 5 years

Legger inn under her noe som sto i VG ifm at de nye kurvene ble presentert. Interessant ifht alle innleggene her om høyde/vekt/alder. Men jeg synes nå det er rart at ikke noen fra Kina og landene deromkring er tatt med når de skulle lage snittet....

"Barn født hvor som helst i verden kan oppnå samme høyde og vekt, hvis de får den samme optimale starten på livet. Det viser ferske vekstkurver fra Verdens helseorganisasjon (WHO). Man får nemlig ikke større barn av å bo i et av verdens rikeste land.

Forskningen viser at barn fra Norge, India og Brasil har samme vekt og høyde fra fødselen til de er fem år. Det forutsetter at ernæring, miljø og helsetilbudet er det samme.

Data er innhentet fra 8000 friske barn i Norge, Brasil, Ghana, India, Oman og USA. Barna er fulgt til fem års alder. De ble alle ammet og fikk god ernæring, et godt helsetilbud og de hadde alle mødre som ikke røykte, ifølge Folkehelseinstituttet.

Det var individuelle forskjeller på barna, men det var ikke forskjeller mellom land. De nye kurvene kan derfor benyttes på helsestasjoner i alle verdensdeler."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...