Gå til innhold

Seinere leggetid om sommer'n?

Anbefalte innlegg

Gjest grønn tulipan

Jeg synes det er vanskelig å få barna til og sovne, nå når sommer'n kommer. Litt seinere leggetid er det blitt, men vi skal jo tidlig opp, og da er de veeeeldig trøtte.

Men det jo varmt, og de hører andre barn som leiker, hunder som bjeffer, og andre sommerlyder.

Må nok få satt opp rullgardiner, så det blir litt mørkere på rommenet.

Har dere seinere leggetid på sommer'n?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229854-seinere-leggetid-om-sommern/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har litt seinere leggetid nå, 20-30 minutter omtrent. Det går smertefritt fordi de behøver kortere tid til morgenstell/påkledning/skolevei nå enn om sommeren.

I ferien utvider vi åpningstiden med rundt en time til, men da er det nok. Noe voksentid må vi ha igjen om sommeren også.

Ja, det blir nok noe seinere leggetid. I hvertfall på eldstemann (snart 7). De to andre stuper i seng i 19-tida uansett årstid (Ja! Vi skal nyte akkurat det så lenge det varer...)

Mellomste er grytidlig oppe i stedet, for ho skal nemlig "trampe på trampolina", sånn i 7.30-tida er ho klar for et par timer der... Men det få rho ikke, altså! Må pent vente til i 9.30-tida pga av det er "rim" på trampolina... Mitt påfunn, men det blir da nok "tramping" lell. Litt ro må vi ha!*hehe*

Annonse

mariamamma

Vinterstid er 5-åringen vår stuptrøtt i 19-tiden.

Nå er det sommer i Oslo! Her vi bor er det så mange barn med ulike leggerutiner, og det gjør jo ikke leggingen lettere. Så lenge vi ikke har stressende morgener syns jeg det er greit å være litt mer avslappet på leggetiden jeg.

I fjor var jeg mer prinsippfast.

I kveld hoppet hun strikk med de litt større skolejentene. Lykken ved å endelig være stor nok til å være med, overskygget moderens sekundviser og hun var ikke inne før klokka var rundt 20.15. Leste litt på sengen og hun sovnet halveis i eventyret - med et smil om munnen.

Nå er jeg sykemeldt og vi har god tid om morgenen. Strammer vel heller litt inn igjen før skolestart tenker jeg. Men ikveld bare nøt jeg lyden av barns latter en tidlig forsommerkveld.

Mrs. Wallace

Ja, vi har senere leggetid om sommeren. Drøyer legging med 1/2 til 1 time nå. Men det er også fordi guttungen foreløpig ikke går på skolen (han begynner til høsten) og vi ikke trenger å slite oss opp i otta.

I sommerferien legger han seg myyye seinere. Det er en del av friheten med sommerferie og hyttetilværelse. ;o)

Når vi alle er ute blir det ikke til at vi legger barna til vanlig tid. Vi bor utenfor huset når været er så fint som nå. Er bare inne og kjøler oss ned av og til. I går holdt jeg på å krepere av varmen.

Jeg tipper de er i seng alt fra 1/2 time til 1 time etter normalen.

vi har omtrent samme leggetid som vi har hatt i vinter - iallefall foreløpig...men eldste får lov å være ute lengre - han skal egentlig være inne klokka sju og i seng rundt åtte....disse dagene som det har vært utrolig bra vær har han fått være ute til (minst) halv åtte og fått en brødskive ute som kveldsmat, gjerne sammen med venninna i nabohuset.

Jeg og mora til venninna prøver å ha samme regler for når de skal være inne - gjør det mye lettere for alle parter.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...