Gå til innhold

Geskjeftig tante og tur til Køben?

Anbefalte innlegg

Ungene har en geskjeftig tante som plutselig har fått det for seg at det hadde vært såååå moro å dra ned med fly fra Trondheim til Køben en lørdags morgen, gå på Tivoli og så ta fly opp igjen på søndag. Joda, hadde vi vært bare voksne så...

Mine to på 5,5 og 7,5 år er _ikke_ spesielt glade i å reise og ettersom 1 times biltur er langt nok ser jeg ikke for meg at 2,5 time i fly + å komme seg til og fra flyplassene vil bli særlig festlig.

I tillegg flytter ungene mine i grunnen nok som det er, skilsmissebarn og vi er ganske ofte ute og farter i helgene fra før både til stemors familie og til min kjærestes sted.

Er jeg sær og vanskelig om jeg sier at jeg ikke orker? Jeg er temmelig sikker på hvordan det vil bli nemlig og det betyr absolutt _ikke_ avslapping for min del i alle fall! Heller ikke for ungene, jeg kjenner mine egne unger såpass godt.

Kanskje om 2-3 år når ungene er eldre og mer utholdende, men ikke ennå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229855-geskjeftig-tante-og-tur-til-k%C3%B8ben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel mellom 80 og 95% sannsynlighet for at dine antagelser om seansen er riktige. Så da synes jeg ikke du er sær.

Men avslå på en hyggelig måte. Fraser som "Tusen takk! Det høres fantastisk ut. Men akkurat nå,... Så kan vi få lov å ha det til gode til en annen gang."

Har du tanker om bedre praktiske løsninger kan du jo evt. komme med dem.

mvh

Ja ikke sant det blir jo ingen ferie for deg eller avslapping- kan du ikke bare si det da?

Dessuten blir det heller ingen avslapping for barna som "reiser" mye ellers også- hun forstår nok sikkert det hvis du sier det som det er!

Lykke til!

Nei, du er _ikke_ sær! Jeg forstår det bare SÅ godt! Aldri i verden om det blir noen ferie for deg!

Avslå på en høflig måte, - eller kanskje dere kan reise ei helg du ikke har ungene? Bare dere to voksne, jentetur, og ta en øl på Høibroplass, spise "Sildesmørrebrød" og nikose dere på Tivoli etterpå!?

Annonse

Ja ikke sant det blir jo ingen ferie for deg eller avslapping- kan du ikke bare si det da?

Dessuten blir det heller ingen avslapping for barna som "reiser" mye ellers også- hun forstår nok sikkert det hvis du sier det som det er!

Lykke til!

Hun sier stadig vekk selv at mine unger flytter så mye og har et så stressende program (nåja...) at de trenger å ta det med ro så ofte de kan. Henger liksom ikke helt på greip.

Nei, du er _ikke_ sær! Jeg forstår det bare SÅ godt! Aldri i verden om det blir noen ferie for deg!

Avslå på en høflig måte, - eller kanskje dere kan reise ei helg du ikke har ungene? Bare dere to voksne, jentetur, og ta en øl på Høibroplass, spise "Sildesmørrebrød" og nikose dere på Tivoli etterpå!?

Det ble visst etterhvert meningen å ha med flere søsken og kjærester med... Nei, jeg dropper dette lett kjenner jeg.

Nei, det der høres ut som bare pes og lite kos. Kan dere ikke ta det en langhelg isteden i det minste så det blir flere overnattinger på samme sted?

Jeg hadde takket nei.

Det er mange andre ting jeg kan tenke meg å gjøre med ungene enn akkurat en sånn tur. Men det er kanskje fordi jeg selv ikke utstår folkemengder, styr og bråk.

Mrs. Wallace

Nei, du er slett ikke sær. Du kjenner både deg selv og ungene bedre enn hun gjør, og om du føler på deg at dette blir mer stress og pes enn glede, er det mange bedre ting å bruke pengene på.

Jeg ville droppet det glatt, om jeg følte som deg.

Annonse

Gjest Lisan12

Har ikke lest svarene du har fått, men du må huske at barn gjerne oppfører seg litt anderledes når de er med tante enn når de er med foreldre.

Jeg hadde med meg min tantegutt en helg i året fra han var 3 år og frem til jeg fikk en haug med andre tante barn og ta meg av også.

Han har aldri vært glad i å kjøre bil eller reise når familien var på tur, men når jeg hadde ham med (motiverte ham selvfølgelig mye i forkant), så gikk det helt strålende og han koste seg glugg ihjel.

Han er nå 15 år og snakker om turene våre fortsatt.

Har ikke lest svarene du har fått, men du må huske at barn gjerne oppfører seg litt anderledes når de er med tante enn når de er med foreldre.

Jeg hadde med meg min tantegutt en helg i året fra han var 3 år og frem til jeg fikk en haug med andre tante barn og ta meg av også.

Han har aldri vært glad i å kjøre bil eller reise når familien var på tur, men når jeg hadde ham med (motiverte ham selvfølgelig mye i forkant), så gikk det helt strålende og han koste seg glugg ihjel.

Han er nå 15 år og snakker om turene våre fortsatt.

Her er det snakk om at vi alle skal være med, ikke bare tante og tantebarn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...