Gå til innhold

Ammeslutt og nattavvenning

Gjest skal bli deilig å sove hele natten

Anbefalte innlegg

Snuppa er 6,5 mnd og jeg er igang med å slutte å amme. Tenker å ta natten i samme slengen. Hun spiser 2 grøtmåltider, et middagsglass og er mellommåltid som er fruktmos om dagen. Til drikke får hun tillegg og vann. Drikker ca 2 dl væske tilsammen om dagen. Ammer henne en gang om natten. Da er hun veldig ivrig på puppen.

Er det riktig å kutte nattmåltidet når hun virker veldig sulten/tørst?

Natten er eneste gang hun vil ta puppen.

Jeg skal på jobbtur i midten av juni, så puppen skal sluttes med innen da, tenkte det var like greit å kutte nattmaten samtidig. Styr og varme flaske på natten.

Hvordan har dere gjort det? Tilbydt vann?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229856-ammeslutt-og-nattavvenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo slutte med nattamming samtidig, men jeg synes kanskje hun får litt lite mat på dagen. Kanskje du burde gi 1 måltid ekstra - 1 brødskive kanskje?

Da vi sluttet med nattpupp så tilbød jeg vann på flaske i stedet. Han tar fremdeles litt av det 2-3 netter i uka. Nå er det 2-3 uker siden vi sluttet med nattpuppen.

Du kan jo slutte med nattamming samtidig, men jeg synes kanskje hun får litt lite mat på dagen. Kanskje du burde gi 1 måltid ekstra - 1 brødskive kanskje?

Da vi sluttet med nattpupp så tilbød jeg vann på flaske i stedet. Han tar fremdeles litt av det 2-3 netter i uka. Nå er det 2-3 uker siden vi sluttet med nattpuppen.

Hun har ikke tenner og vet ikke om hun klarer brødskive. Hun er bare 6 mnd. Vet ikke hv a annet jeg kan gi. Kanskje 2 middagsglass?

Egentlig er det drikke jeg synes hun skulle gjøre mer av. Men hun vil kun ha 30-80 ml per måltid.

Hun har ikke tenner og vet ikke om hun klarer brødskive. Hun er bare 6 mnd. Vet ikke hv a annet jeg kan gi. Kanskje 2 middagsglass?

Egentlig er det drikke jeg synes hun skulle gjøre mer av. Men hun vil kun ha 30-80 ml per måltid.

Gi henne brødbiter og bløt dem opp i melk til å begynne med. Hun trenger ikke tenner til det. :o) La henne sitte og plukke og putte i munnen selv, er sånn stas atte!

Annonse

Tenner trengs ikke for å tygge brød!

Snuppa mi har fått brødbiter fra hun var 5 mnd (innimellom altså). Den første tanna kom for 6 dager siden, og det er ei fortann, som stikker noen mm opp - ikke all verdens tyggehjelp, altså!

Går helt fint det!

Lillebror har heller ingen tenner, men brødskive med leverpostei går ned på høykant. Gir han små biter som han tygger med gommene og får i seg uten problemer.

Kanskje du kunne lagt opp måltidene med:

Frokost: Grøt + MME

Lunsj: Brødskive + vann med evt. litt eplejuice i.

Mellommåltid: Frukt + MME

Middag: Middagsmat + litt dessert (frukt f.eks.) + vann.

Kvelds: Grøt + MME. Eller brødskive + vann + MME.

Tips til ting å variere med er avocado, hjemmelaget grønnsaksmos av gulrot, blomkål, brokkoli, poteter - enten hver for seg eller flere sammen. Bruk litt av kokevannet å spe med og en liten klatt med smør eller oliven/raps/linfrøolje.

Når deg gjelder drikkinga hennes. Har hun våte bleier? I så fall får hun i seg nok væske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...