Gå til innhold

Er du redd

Anbefalte innlegg

Gjest morentilfire

Jeg selv er stort sett ferdig med mine adopsjonsprosesser, men allikevel leser jeg dette forum i ny og ne og føler meg på en måte ’hjemme’ her.

Denne gang var det brennbare tema spørsmålet om disse DOL’erne var for nærtagende eller ikke. Også Webmaster engasjerte en mengde lesere med debatt om hvordan unngå å bli viklet inn i debatt som kun var ment for å provosere. Og det har tydeligvis forekommet personangrep.

Selv ville jeg tro at dette forum er ment for folk som er ett eller annet sted i adopsjonsprosessen. De som er motstander av adopsjon eller som ønsker en debatt om selve det å adoptere barn burde gjøre dette åpent i et annet forum, for eksempel Åpent Forum. – Der må de få den ytringsfriheten de trenger.

En av grunnene til at jeg mener dette er at jeg tror at en adopsjonsprosess er en spesiell, altomfattende og langvarig prosess i de fleste tilfeller. Den kan snu opp ned på hele ditt liv, og tilværelsen blir plutselig helt uforutsigbar. Jeg skal bare komme med ett eneste eksempel: De som står på flyplassen for å reise og hente sitt barn – og som får beskjed om at barnet nettopp døde. Du vet ikke hvordan det er å adoptere før du selv er i proseessen!

Det er fint å ha et forum hvor man i den lange ventetiden kan dele gode og vonde tanker og spørsmål. Fint å kunne bistå andre som er enda ferskere enn en selv. Men ja, man kan bli sprø, overnærtagende etc av prosessen. Og se spøkelser (ved navn Morten o.a) ved høylys dag .

Jeg grublet og ville vite mer, så jeg søkte på nettet etter Morten og Adopsjonsinstituttet.

Et av tilslagene var denne linken http://uit.no/jus/911/59.

Det finnes tydeligvis en forening for personer som er fratatt omsorgen for barna sine.

Fra før hadde jeg litt problemer med å forstå at en utdannet, ressurssterk person som lever et aktivt, allsidig og leveverdig liv stadig vekk, gang på gang, gidder å bruke tid på banale provokasjoner. Når jeg nå leste nevnte link kunne jeg imidlertid forestille meg at foreldre som er fratatt omsorgen for barna sine godt kunne gjøre noe slikt.

Hvis innleggene kommer fra stakkars nedbrutte foreldre i en slik situasjon kan jeg forstå at innleggene ikke forsvinner fra forum. Jeg kan ta feil, men tenk om det er slik! Da er det i alle fall intet poeng for oss å kaste oss over provokasjonene for å knuse dem. Det er vel ingen vits i å knuse noen som er helt knust fra før!

Kanskje vi heller skulle la det komme ett eneste svar – gjerne link til en hjemmside som sa: Hvis du vil debattere adopsjoner generelt – skriv ett innlegg på Åpent Forum (eller noe i den dur).

Min teori kunne også forklare hvorfor nicket ’snø’ er utsatt for personangrep. Jeg husker vagt innlegg hvor snø gav utrykk for glede over livet og barnet, ja hun STRUTTET (og hadde tilsynelatende mange støttespillere) . Slikt gjør man ikke ustraffet, må vite. T-banen og togene måtte slutte med STRUTTENDE skinnseter,

og er gått over til blassere stoffseter. Da ble færre seter vandalisert.

Stakkars folk som lar seg provosere av andres lykke!

Dette ble litt langt, sorry.

Det jeg ønsker er at dette forum kan være et forum for foreldre som er på randen av ..å bli foreldre. Og så ønsker at jeg at vi skriver det vi vil, men bare det vi vil, og gir F.. i om vedkommende som skrev var en stakkar stakkar. Alternativet er jo at vi blir redde for å ytre oss. Blir ikke dette forum litt kjedelig, da ?

Svar her er ikke nødvendig. Vi kan jo evt.ta det på Åpent!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229864-er-du-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...