Gjest neofix Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jenta mi på 3,5 år har stoooore søvnproblemer. Det startet tidlig, tror egentlig hun har hatt søvnproblemer hele livet. De første to årene av hennes liv hadde hun mye mageproblemer, og vi trodde søvnproblemene skyldtes det. Fra hun var knapt to år og til hun var drøyt tre var det ørene vi trodde var årsaken. I januar begynte vi med Vallergan. Først skulle hun bruke det i to uker. Men da vi kuttet ut etter to uker var problemene der igjen. Så ble det fire uker til, og nå er hun satt på langtidsbehandling med Vallergan. Har brukt det i over fire måneder nå. Vi prøver å bruke minst mulig, men ser at det ikke nytter å redusere dosen til noe under 4 ml. Så vi har funnet ut at en gang i blant kan vi la være å gi Vallergan, og det går greit hvis det ikke er mer enn 1-2 netter i uka. Hun sovner greit om kvelden uansett, men uten medisin våkner hun etter noen timer, og greier ikke roe seg igjen. Kaver og sparker rundt i senga, og gråter fordi hun er så trøtt. Vi har tatt opp med legen om det kan være noe annet, f.eks. en eller annen form for ADHD, altså en slags indre uro. Men legen tror ikke det, uten å ha undersøkt det nærmere. Han mener fortsatt at dette er et rent søvnproblem. Er det noen som har erfaringer å dele? Tenker både på søvnproblemer generelt, og tendenser til høyt aktivitetsnivå som kan forklare søvnproblemer. Hjelp meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229916-vedvarende-s%C3%B8vnproblemer-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg har en gutt som det har vært mye styr med om nettene. Innsovning har heller ikke vært ukomplisert. Men det verste er at han har våknet om nettene omtrent hver bidige natt, opptil flere ganger per natt. Vi har ikke brukt vallergan til ham. I stedet har vi prøvd å være strenge og følge ham i seng igjen hver gang, med det resultat at han bare stod opp igjen. Ofte har det blitt til at en av oss satt utenfor døren i påvente av at han skulle sovne igjen. Man blir ganske lei av sånt etter et par år, når ingen forbedring skjer.. Vi har også prøvd med belønning for rolige netter. Det virket ikke Vi har prøvd å lese bøker om barn som ikke vil sove om natten, vi har prøvd å snakke om det og vi har prøvd å ligge ved siden av ham til han sovner igjen. Det eneste som etter fem år(!) har kunnet skaffe sammenhengende søvn til oss alle sammen, er madrass på gulvet inne på rommet vårt. Da kan han komme listende inn om han våkner, ha med seg dyna og puta og legge seg på madrassen. Der klarer han å roe seg sånn at han sovner igjen. Satser på at han vokser det av seg før han blir voksen mann ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229916-vedvarende-s%C3%B8vnproblemer-hjelp/#findComment-1740191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harmoni Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Prøv fotsone terapi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229916-vedvarende-s%C3%B8vnproblemer-hjelp/#findComment-1740316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest neofix Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg har en gutt som det har vært mye styr med om nettene. Innsovning har heller ikke vært ukomplisert. Men det verste er at han har våknet om nettene omtrent hver bidige natt, opptil flere ganger per natt. Vi har ikke brukt vallergan til ham. I stedet har vi prøvd å være strenge og følge ham i seng igjen hver gang, med det resultat at han bare stod opp igjen. Ofte har det blitt til at en av oss satt utenfor døren i påvente av at han skulle sovne igjen. Man blir ganske lei av sånt etter et par år, når ingen forbedring skjer.. Vi har også prøvd med belønning for rolige netter. Det virket ikke Vi har prøvd å lese bøker om barn som ikke vil sove om natten, vi har prøvd å snakke om det og vi har prøvd å ligge ved siden av ham til han sovner igjen. Det eneste som etter fem år(!) har kunnet skaffe sammenhengende søvn til oss alle sammen, er madrass på gulvet inne på rommet vårt. Da kan han komme listende inn om han våkner, ha med seg dyna og puta og legge seg på madrassen. Der klarer han å roe seg sånn at han sovner igjen. Satser på at han vokser det av seg før han blir voksen mann ;o) Jeg følte jeg var i ferd med å klikke etter 3 år med knapt nok en hel natts søvn. Ingenting virket hos oss heller. Vi gjorde tapre forsøk på å la henne sove hos oss, men hun greide ikke roe seg der, så det nyttet heller ikke. Si fra når det går over, da, så du gir håp til en stakkar! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229916-vedvarende-s%C3%B8vnproblemer-hjelp/#findComment-1740360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg følte jeg var i ferd med å klikke etter 3 år med knapt nok en hel natts søvn. Ingenting virket hos oss heller. Vi gjorde tapre forsøk på å la henne sove hos oss, men hun greide ikke roe seg der, så det nyttet heller ikke. Si fra når det går over, da, så du gir håp til en stakkar! :-) Jeg regner med det ikke går over med det første \ Er etter hvert blitt pessimist på det området.. Lykke til i allefall, føler med dere! Ingenting tærer så mye på tålmodigheten som langvarig søvnmangel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229916-vedvarende-s%C3%B8vnproblemer-hjelp/#findComment-1740548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.