Gå til innhold

Hvor mye "får" vanligvis barn nå til dags?

Anbefalte innlegg

Gjest pooja

10åringen min (gutt) klager støtt og stadig på at han får så lite av oss. Bl.a. gjelder det ønske om å få f.eks. Pokemon-kort, lego, spill (gameboy) ukentlig. Han får jo store (og dyre) gaver til bursdag og jul og småting innimellom dersom vi er på byrtur eller han må til legen og slikt, men vi har sagt at han får bruke ukelønna si til Pokemon og Donald.

Så derfor spør jeg; hvor mye gir dere barna deres sånn til hverdags?

Fortsetter under...

Til hverdags ? Ingenting.

Her får de selvfølgelig bursdags- og julegaver. I ferier får de feriepenger som de kan kjøpe seg akkurat hva de vil, pluss at det vanker litt ekstra fra oss i tillegg, det kommer akkurat an på hvilken ferie vi er på.

Men joda, jeg vet at mange får noe omtrent hver gang de er på butikken. Det blir så feil overfor barna synes jeg ..... de forventer og forlanger, og får ikke det rette perspektivet på hverdagen til oss fleste ...

Er flau for å måtte innrømme at mine får ganske mye... Eldstemann er veldig opptatt av klær og jeg må vel si at han får myye klær av meg.. Datteren min får vel også det hun måtte ønske seg av klær, hun er mer sånn "kvantitet fremfor kvalitet" type.

Vet ikke helt hvordan det er blitt sånn. Da de var yngre var jo klærene mitt ansvar, og på et eller annet tidspunkt forstod jeg nok at de ønsket seg klær mer enn noe annet, og at jeg derfor burde sagt at "dette kan du ønske deg til bursdagen". Men så er det det at jeg liker å se dem i pene klær og da...:-)

mvh

Annonse

• 4 uker senere...
Gjest Samfunnskritiker

Jeg har inntrykk at det finnes mange bortskjemte unger, som bare får og får. Når en ser rundt på skolebygg og idrettsarenaer hva barn legger fra seg, tyder det at det er noen voksne som er litt slapp i fisken. Jeg ønsker ikke bortskjemte barn, det syns jeg er flaut. Derimot er jeg svært bevisst på hva barna får/ikke får, og det er litt forskjell fra barn til barn her. Litt avhengig av interesser og kostnader for det de driver med.

100 kroner i uka får alle sammen, til blader, lørdagsgodt og små nips. I tilegg noen blad nå og da, et spill, en bok,treningsklær etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...