Gå til innhold

Mulig sykemelding etter fødselperm?

Anbefalte innlegg

Gjest ekorn

Jeg har et par spørsmål. Jeg fødte i September, og var før det sykemeldt fra Mai pga. bekkenløsning. Jeg har nå permisjon frem til 20.Mai da skal pappan være hjemme de siste månedene.

Jeg er fremdeles plaget av bekkenløsning og ryggsmerter, og får behandling for dette hver uke hos kiropraktor. Da jeg jobber som sykepleier i sengepost, er jeg spent på om jeg greier å jobbe i det hele tatt etter permisjonslutt. Så jeg lurer på hva som skjer om jeg blir sykemeldt bare etter få dager i jobb. Blir det vanskelig å få sykepenger? Er det da bedre å bli sykemeldt før permisjonen er slutt? Hadde tenkt å prøve å jobbe i det minste, men må jo også ta økonomiske hensyn til familien. I tilfelle, hvis jeg blir sykemeldt før permisjonen er slutt, kan da pappan ta ut permisjon i stedet for meg fra den datoen?

Samtidig lurer jeg på om pappan kan ta sin permisjon som tidskonto, selv om jeg ikke har gjordt det. Slik at han blir hjemme de dagene jeg er på jobb. Så lenge det er i orden med arb. giver.

Det ble langt og kronglete, men håper på noen svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22999-mulig-sykemelding-etter-f%C3%B8dselperm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...