step Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 - og vil ikke engang svare under samme tråd som du spør , vil ikke klikke meg inn på den adressen du har lagt ut, har hatt skremmende ubehag og blitt lurt av noen her inne for en tid tilbake. Noen har antagligvis prøvd å komme seg inn på min e-post og er ute etter å la sine frustrasjoner gå utover oss på DOL. Det dreier seg altså om noe mye mer enn ulike synspunkter, det har heldigvis DOL forstått og fjerner heldigvis raskt slike innlegg nå.Det er den eneste garantien vi har for at dette skal være et forum for oss som ønsker et møtested om adopsjon. Vi må selv ta ansvaret for sakligheten, det er jo ikke en fagperson som vurderer og svarer på innleggene. Så håper jeg at ingen blir lurt av provoserende, tåredryppende eller lokkende innlegg i fremtiden ! Takk for alle fine innlegg og gode tanker vi sender hverandre, vi er verdt et fint treffsted ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230000-ja-faktisk-er-jeg-skremt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morentilfire Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Huff da, Step, har du opplevd at ditt nick har vært skyteskive for andres ondskap? Jeg kjenner ikke den historikken, men jeg har forstått at Webmaster har utført en nødvendig slettejobb. Håper du har fått hjelp av datakyndige til å besvare spørsmål som du har hatt i denne forbindelse. Jeg ville blitt sur og sjokkert over trusselmail fra fremmede. Jeg ville nok ha avsluttet hotmail-kontoen og opprette en ny. - men jeg skjønner det ikke helt. Svarene til deg kommer da bare til DOL? Ikke til din hotmail? Og hvis man mottar trussler, kan man anmelde mailen og få den sporet opp, tror jeg. Kanskje du vet noe jeg ikke vet som jeg burde passe meg for. Vennligst fortell meg det. Jeg vet ikke hvor lenge dette forum har eksistert, men jeg glemmer ikke mitt første møte. En person hadde 'stjålet' et nettbilde av et adoptivbarn og koplet det sammen med en rekke historier fra DOL og presentert det hele i dagspressen som 'sin' adopsjonshistorie. (Dette kan være litt historisk ukorrekt, men det er slik jeg oppfattet det den gang.) Vel, konsekvensene av dette var at det på den tiden var helt umulig å få gjennomført en debatt om noe på dette forum. Hele tiden ble innlegg og spørsmål besvart med '- dette er en som skal stjele historier!' Det å legge ut bilder av ungene sine, ingen gjør vel slikt lenger. Men å bli redd for å fortelle om en lykkelig /ulykkelig dag etc, det kneblet hele forumet. Hva blir det igjen da å skrive om? Gratulasjoner, hvilke navn liker dere, etc. Personlig syntes jeg det var leit, for jeg hadde trengt et mer saklig forum. Jeg hadde for eksempel mange spørsmål vedrørende tilknytning. Idag er det ingen som snakker om 'tyven', men om 'provokatøren Morten'. Og han er årsaken til at vi ikke tør skrive og debattere det som opptar oss? Og om et par år, - hvem er fienden da? En historie til: En gang i tiden ønsket jeg å debattere musikk på et nettforum. Jeg forlot forumet etter kort tid, for ingen debatterte musikk. Men det var en rekke innlegg om hvem som hadde stjålet hvem sitt nick. Som jeg så det, var det disse innleggene, og ikke en evt. nick-tyv som ødela forumet. Jeg ønsker ikke at det samme skal skje her. Som du sier, her er det ingen fagpersoner. Men en utrolig kompetansebase. Hvis vi ikke tør bruke den, hva gjør vi da? Tja, vi kunne kanskje søke om å få en fagperson hit!? Med håp om både fred og ytringsfrihet - 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230000-ja-faktisk-er-jeg-skremt/#findComment-1741278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morentilfire Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Huff da, Step, har du opplevd at ditt nick har vært skyteskive for andres ondskap? Jeg kjenner ikke den historikken, men jeg har forstått at Webmaster har utført en nødvendig slettejobb. Håper du har fått hjelp av datakyndige til å besvare spørsmål som du har hatt i denne forbindelse. Jeg ville blitt sur og sjokkert over trusselmail fra fremmede. Jeg ville nok ha avsluttet hotmail-kontoen og opprette en ny. - men jeg skjønner det ikke helt. Svarene til deg kommer da bare til DOL? Ikke til din hotmail? Og hvis man mottar trussler, kan man anmelde mailen og få den sporet opp, tror jeg. Kanskje du vet noe jeg ikke vet som jeg burde passe meg for. Vennligst fortell meg det. Jeg vet ikke hvor lenge dette forum har eksistert, men jeg glemmer ikke mitt første møte. En person hadde 'stjålet' et nettbilde av et adoptivbarn og koplet det sammen med en rekke historier fra DOL og presentert det hele i dagspressen som 'sin' adopsjonshistorie. (Dette kan være litt historisk ukorrekt, men det er slik jeg oppfattet det den gang.) Vel, konsekvensene av dette var at det på den tiden var helt umulig å få gjennomført en debatt om noe på dette forum. Hele tiden ble innlegg og spørsmål besvart med '- dette er en som skal stjele historier!' Det å legge ut bilder av ungene sine, ingen gjør vel slikt lenger. Men å bli redd for å fortelle om en lykkelig /ulykkelig dag etc, det kneblet hele forumet. Hva blir det igjen da å skrive om? Gratulasjoner, hvilke navn liker dere, etc. Personlig syntes jeg det var leit, for jeg hadde trengt et mer saklig forum. Jeg hadde for eksempel mange spørsmål vedrørende tilknytning. Idag er det ingen som snakker om 'tyven', men om 'provokatøren Morten'. Og han er årsaken til at vi ikke tør skrive og debattere det som opptar oss? Og om et par år, - hvem er fienden da? En historie til: En gang i tiden ønsket jeg å debattere musikk på et nettforum. Jeg forlot forumet etter kort tid, for ingen debatterte musikk. Men det var en rekke innlegg om hvem som hadde stjålet hvem sitt nick. Som jeg så det, var det disse innleggene, og ikke en evt. nick-tyv som ødela forumet. Jeg ønsker ikke at det samme skal skje her. Som du sier, her er det ingen fagpersoner. Men en utrolig kompetansebase. Hvis vi ikke tør bruke den, hva gjør vi da? Tja, vi kunne kanskje søke om å få en fagperson hit!? Med håp om både fred og ytringsfrihet - Jeg vil bare skynde meg å tilføye at poenget mitt var ikke å undervurdere selve innleggene om gratulasjoner. Noe av styrken i dette forumet er jo å følges i ventetiden, og det er alltid stas når noen er kommet til en ny startfase! Så her er en hjertelig tillykke til alle som nettopp har fått tildeling! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230000-ja-faktisk-er-jeg-skremt/#findComment-1741284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inalina Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 "Så håper jeg at ingen blir lurt av provoserende, tåredryppende eller lokkende innlegg i fremtiden ! " Jeg reagerete på at du sier at du håper ingen blir lurt av tåredryppende eller lokkende innlegg i fremtiden? Betyr det at du mener at f.eks ALLE "tåredryppende innlegg" er lureri? Husk at ikke alle adoptanter har en solskinnshistorie å fortelle. Jeg f.eks har hatt det tøft etter vi fikk vårt adoptivbarn og det har jeg skrevet ofte om her, det går heldigvis bedre nå... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230000-ja-faktisk-er-jeg-skremt/#findComment-1745669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.