Gå til innhold

Hvor hjelpeløst er dette??

Anbefalte innlegg

Gjest dsgew

Jeg blir alterert!

Et ektepar, mannen i full jobb (skift) og kona er hjemme. De to små barna skal kjøres i barnehagen hver dag. Dersom bilen er i ustand når far er på jobb, ringer de til familemedlemmer, og spør om de kan kjøre ungene deres i barnehagen/hente. En gang syklet bestemora på 70 år en halv mil bare fordi mora ikke kunne hente barnet selv.

Det ene barnet er gammelt nok til å gå (snart 5 år) og et barn i vogn. Det er nydelig vær ute og vindstilt. Avstanden til barnehagen er knappe 1,5 km vil jeg tro og ingen bakker.

Hvorfor klarer ikke mora og gå og levere barna i barnehagen selv, eller evt ha dem hjemme hos seg akkurat den dagen bilen var i ustand??

Faren er blitt en tøffelhelt av de store og det er vondt å se. Stakkars mann!

Denne mora er mer opptatt av at plantene i huset har det bra, enn mannen sin tror jeg!

*sinna***

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230047-hvor-hjelpel%C3%B8st-er-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

8

• Mrs. Wallace

4

• PieLill

4

• Gemini

3

Mest aktive i denne tråden

Tja, hvis det du skriver er den hele og fulle sannhet, er det selvsagt ganske drøyt.

Men det som slår meg, er vel at her kan det godt være ting vi ikke kjenner til? Som feks at moren har en "usynlig" lidelse av noe slag?

Jeg er helt enig.

Det sto f.eks. en artikkel i Dagbladets lørdagsmagasin for kort tid siden, om en mor som knapt noen gang hadde vært utendørs med de yngste barna sine, pga. angst.

Gjest esr6rd

Tja, hvis det du skriver er den hele og fulle sannhet, er det selvsagt ganske drøyt.

Men det som slår meg, er vel at her kan det godt være ting vi ikke kjenner til? Som feks at moren har en "usynlig" lidelse av noe slag?

Jeg vet at hun har vondt i ryggen, men hun går ikke til behandling eller medisinering etter hva jeg vet. Huset og hagen er alltid på gh. Dersom hun brukte mer av tida på barna, og var i bevegelse, tror jeg både hun og familien ville hatt det bedre.

Gjest uygiuh

Jeg er helt enig.

Det sto f.eks. en artikkel i Dagbladets lørdagsmagasin for kort tid siden, om en mor som knapt noen gang hadde vært utendørs med de yngste barna sine, pga. angst.

Tviler på at hun har angst...Hun er sosial og inviterer gjerne gjester til seg, evt er på besøk selv.

Mine tanker er at dette minstebarnet er bortskjemmet av mor....og at mannen forsetter utskjemmingen av en eller annen grunn (holde familiefred..?)

Annonse

Gjest adffdsaf

Jeg var dagmamma for et barn med hjemmeværende mor. Moren hadde problemer med ryggen så hun kunne ikke løfte noe, inkludert ungen. Noen ganger var jeg med henne plasser så hun skulle få være med ungen. Da måtte jeg ta meg av løfting i og ut av vognen.

Gjest Persille

Tviler på at hun har angst...Hun er sosial og inviterer gjerne gjester til seg, evt er på besøk selv.

Mine tanker er at dette minstebarnet er bortskjemmet av mor....og at mannen forsetter utskjemmingen av en eller annen grunn (holde familiefred..?)

Holde seg til ett nick?

Gjest Shira12

Er du 100 % sikker på at du kjenner hele sannheten?

For jeg vet om flere som mener jeg er "giddalaus" som ikke har kunnet hente/levere i barnehagen. Jeg ser jo sååååå frisk ut. Og når de kommer på kaffebesøk, så sitter jeg jo sammen med dem og prater.

Kan jo ikke være syk da eller?

De har jo aldri sett meg dårlig...

Men jeg er faktisk syk jeg... Men det viser jeg jo ikke til alle.

Derfor får jeg alle pigger ute når folk mener at noen bare bør ta seg i nakken, greitt det om de kjenner hele historien, men vi skal ikke glemme at det kan ligge noe bak også.

For jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne ta meg selv i nakken jeg....

Hvorfor hun ikke gjør det, kan vi ikke vite. Det er mange lidelser som ikke synes.

Hvorfor er DU sint?

Det samme lurte jeg på.

Det er så lett å sette seg til dommer over andre mennesker, og tro vi vet noe om de, når vi egentlig ikke har en aning om hva som foregår. Det er ikke alt av sykdom etc. man vil være åpen om.

Er du 100 % sikker på at du kjenner hele sannheten?

For jeg vet om flere som mener jeg er "giddalaus" som ikke har kunnet hente/levere i barnehagen. Jeg ser jo sååååå frisk ut. Og når de kommer på kaffebesøk, så sitter jeg jo sammen med dem og prater.

Kan jo ikke være syk da eller?

De har jo aldri sett meg dårlig...

Men jeg er faktisk syk jeg... Men det viser jeg jo ikke til alle.

Derfor får jeg alle pigger ute når folk mener at noen bare bør ta seg i nakken, greitt det om de kjenner hele historien, men vi skal ikke glemme at det kan ligge noe bak også.

For jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne ta meg selv i nakken jeg....

Jeg skriver helt enkelt under på det du skriver her.

Annonse

Mrs. Wallace

Jeg er helt enig.

Ja, det finnes mange sykdommer og lidelser man ikke kan se, men som gir utmerket grobunn for spekualsjoner og sladder.

Jeg har ei venninne med leddgikt som er delvis uføretrygdet. Noen perioder er hun relativt frisk og rask, mens andre dager klarer hun så vidt å komme seg ut av senga.

Men ettersom hun ikke er noen stor klager, og alltid gjør så godt hun kan utfra forutsetningene, er det flere som ikke tror helt på at hun er syk. De innbiller seg vel heller at hun er periodelat.

Mrs. Wallace

Jeg vet at hun har vondt i ryggen, men hun går ikke til behandling eller medisinering etter hva jeg vet. Huset og hagen er alltid på gh. Dersom hun brukte mer av tida på barna, og var i bevegelse, tror jeg både hun og familien ville hatt det bedre.

Men er du sikker på at du kjenner hele historien, da?

Og med mindre det påvirker deg direkte, er det vel strengt tatt ikke din sak, heller.

Gjest aweg9u

Det samme lurte jeg på.

Det er så lett å sette seg til dommer over andre mennesker, og tro vi vet noe om de, når vi egentlig ikke har en aning om hva som foregår. Det er ikke alt av sykdom etc. man vil være åpen om.

Jeg blir sinna på mannen sin vegne. Jeg ønsker ikke å legge meg opp i deres affærerer, og heller ikke snakke med dem om dette. Det er oss de spør, og vi sier bare at det ikke passer å kjøre barna hennes i barnehagen når i arbeidstiden vår. Jeg har aldri våget å tilføye at jeg synes at hun bør klare å gjøre det selv.

Kanskje jeg skal spørre mannen selv, hva grunnen er?

Gjest Persille

Jeg blir sinna på mannen sin vegne. Jeg ønsker ikke å legge meg opp i deres affærerer, og heller ikke snakke med dem om dette. Det er oss de spør, og vi sier bare at det ikke passer å kjøre barna hennes i barnehagen når i arbeidstiden vår. Jeg har aldri våget å tilføye at jeg synes at hun bør klare å gjøre det selv.

Kanskje jeg skal spørre mannen selv, hva grunnen er?

"Kanskje jeg skal spørre mannen selv, hva grunnen er?"

God plan! Eller så kan du jo bare spørre henne selv når hun ringer? "Hvorfor kan du ikke bare gå da? Det er jo så nydelig vær?"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...