Gå til innhold

Mykostatin krem.


moskis

Anbefalte innlegg

Jeg har måtter krype til korset og startet med Apocillin for en halsbetennelse. Jeg ba samtidig om resept på Mykostatin krem da jeg har vert plaget med sopp på brystvortene tidligere. Brukte da Canesten krem med ikke altfor god effekt. Soppen blusset opp igjen etter en dag med Apocillin. Det jeg lurer på er om Myko. krem også må vaskes av før amming, eller om det holder å tørke den bort. Fikk ikke noe endelig svar på dette hos legen, hun hadde ikke erfaring med problemet.

Tekknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

Jeg smurte alltid etter amming, og vasket det ikke vekk. Jeg penslet jo også Mycostatin i munnen til vesla, og regnet derfor med at det ikke gjorde noe om litt av salven satt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære moskis. Mykostatin krem behøver ikke vaskes av før amming. Den skal kun smøres på i en tynn film/lag. Det er minimalt som suges opp av barnets tarm, om det skulle få noe i munnen.Dette er også en medisin som brukes til barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

hadde også store problemer med sopp, og mykostatin og canesten hjalp ikke. til slutt sa helsesøster at jeg kunne prøve Daktakort, faktisk en salve mot fotsopp.... men utrolig nok, det ble bra i løpet av 2 dager, og jeg gråt nesten av glede, for jeg hadde så vondt at jeg gruet meg til hvert måltid!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...