Gå til innhold

Er dette en myte?

Anbefalte innlegg

Gjest filofax
Skrevet

Mener å ha hørt at om man dobler høyden til barnet ved 2-års alderen, vil man kunne si sånn ca hvor høy barnet vil bli som voksen? Litt bekymret over min sønn som da vil bli rundt 165(Ikke at det er så veldig lavt, men ikke høyt heller til gutt å være)

Skrevet

Merkelig myte.

En diger bjønn ble ikke stort større.

En liten fis ble et langt rekel på 195.

Skrevet

Det stemmer iallfall ikke når det gjelder meg og min søster. Jeg var høyere enn henne som 2-åring, men som voksne er hun 5 cm høyere enn meg. Jeg sluttet å vokse som 15-åring, mens hun vokste til hun ble 17.

Skrevet

Hm.......jeg leste en eller annen plass (kanskje her inne) hvordan man beregnet ca. høyde på barna.

Kunne det være så enkelt som å regne gjennomsnitt på mor og far, og var det sønn, la man på 10 cm og var det datter tok man av 10 cm...............

Skrevet

Har jeg aldri hørt om, og ikke tror jeg noe på det heller! Da skulle jeg vært mange meter! Ihvertfall 2, - og det er jeg ikke!

Skrevet

Hm.......jeg leste en eller annen plass (kanskje her inne) hvordan man beregnet ca. høyde på barna.

Kunne det være så enkelt som å regne gjennomsnitt på mor og far, og var det sønn, la man på 10 cm og var det datter tok man av 10 cm...............

Gjennomsnitt av foreldre + 6 cm for gutter og - 6 cm for jenter, har jeg hørt.

Men jeg kan ikke akkurat gå god for kilden :-)

Skrevet

Det har jeg også hørt og det stemmer +- et par cm på mine søsken og min manns søsken. Det stemmer ikke på meg, men jeg begynte å røyke skremmende tidlig og i tillegg drev jeg med turn, turning hemmer visstnok høydeveksten. Mannen ble diabetiker da han var 13, noe som har hemmet hans vekst, og da han tok røntgen av håndleddene estimerte de samme høyde pluss et par cm.

Håper for mine jenters del at det stemmer og at de dermed slipper å bli lave, som meg.

Skrevet

Det høres veldig rart ut at jeg skal ha vært bare 76 cm da jeg var 2 år... Vel har jeg alltid vært liten, men det var i minste laget.

mumitrollet
Skrevet

Etter den beregningen skulle alle søstre eller alle brødre bli like høyde, da. Det stemmer vel ganske dårlig. Min egen søer er f.eks. nesten 10 cm høyere enn meg.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Vel, de gjorde 2-års måling på meg og den estimerte høyden min ganske korrekt (1 cm feil.

Skrevet

Etter den beregningen skulle alle søstre eller alle brødre bli like høyde, da. Det stemmer vel ganske dårlig. Min egen søer er f.eks. nesten 10 cm høyere enn meg.

Tja, du sier noe der, men skal man ha nøyaktige mål må jo medisinsk ekspertise inn.

Men for å få en liten milepæl, kan jo dette være noe.

Men når det er sagt, får man jo en viss anelse ved å se på foreldrene da. Jeg har enda til gode å finne foreldre på 1,70 og 1,90 med barn under 1,60................ he-he

mumitrollet
Skrevet

Tja, du sier noe der, men skal man ha nøyaktige mål må jo medisinsk ekspertise inn.

Men for å få en liten milepæl, kan jo dette være noe.

Men når det er sagt, får man jo en viss anelse ved å se på foreldrene da. Jeg har enda til gode å finne foreldre på 1,70 og 1,90 med barn under 1,60................ he-he

Min mor er 1,74, min far er 1,94. Jeg er 1,62...

Skrevet

He-he........der røyk den teorien også :0)

Ja, ja, 1-0 til deg *smiler*

Gjest Melkemannen
Skrevet

Postmannen var kanskje ikke så høy?

mumitrollet
Skrevet

Postmannen var kanskje ikke så høy?

I så fall ligner postmannen utrolig mye på pappa...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...