Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nesten umulig å si!;-)

Noen går når de er 10 mnd, andre når de er 17 mnd...

Noen krabber aldri, men reiser seg bare opp og går, uten å holde seg fast i noe (det gjorde min minste sønn...)

Etter min mening går de når de uten støtte beveger seg over gulvet, fra A-Å: Altså at de kommer seg dit de har tenkt seg. Om det da er fra stolen og 3 skritt bort til bordet, så går de!

Det mest vanlige er vel at ungene går en gang mellom 12 og 15 mnd alder, tror jeg.

Tuppa mi gikk sine første 2 skritt 1 uke før ettårsdagen. Det gikk omtrent 2,5 uker før hun klarte å gå mer enn 5 skritt, og ca 3 uker (fra første skritt) til hun prioriterte å gå fremfor å krabbe. Sa ikke at hun GIKK før hun gjorde det fremfor å krabbe.

Gjest To hjertebarn

Det varierer veldig! Har to som vi har adoptert og ihvertfall minsten hadde noe forsinket start. Hun var vel 17 mnd før hun tok sine første skritt. Men vikk vite at det var innenfor normalen og at de sjeldent satt inn tiltak (hva nå det måtte være) før de var nærmere 24 mnd.

Onsdag1365380628

Det er nesten umulig å si!;-)

Noen går når de er 10 mnd, andre når de er 17 mnd...

Noen krabber aldri, men reiser seg bare opp og går, uten å holde seg fast i noe (det gjorde min minste sønn...)

Etter min mening går de når de uten støtte beveger seg over gulvet, fra A-Å: Altså at de kommer seg dit de har tenkt seg. Om det da er fra stolen og 3 skritt bort til bordet, så går de!

Det mest vanlige er vel at ungene går en gang mellom 12 og 15 mnd alder, tror jeg.

Min yngste gikk da hun var ni måneder. Reiste seg på to midt på gulvet og gikk dit hun ville.De andre har ventet til 12-13månedersalderen før jeg kan si at de kunne gå skikkelig.

Annonse

Angelica :o)

Det varierer veldig! Har to som vi har adoptert og ihvertfall minsten hadde noe forsinket start. Hun var vel 17 mnd før hun tok sine første skritt. Men vikk vite at det var innenfor normalen og at de sjeldent satt inn tiltak (hva nå det måtte være) før de var nærmere 24 mnd.

"Men vikk vite at det var innenfor normalen og at de sjeldent satt inn tiltak (hva nå det måtte være) før de var nærmere 24 mnd."

Gjelder det for adopterte barn?

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1147416755' post='3109356]

"Men vikk vite at det var innenfor normalen og at de sjeldent satt inn tiltak (hva nå det måtte være) før de var nærmere 24 mnd."

Gjelder det for adopterte barn?

"24mnd-regelen" gjelder uansett adoptert eller ikke :o)

MInstemann gikk 4 uker før 2-årsdagen. Vi var i kontakt med fysioterapeut på helsestasjonen som tok en enkel undersøkelse da han var 21mnd. og bad oss komme tilbake om han ikke gikk ved fyllte 2 år.

Angelica :o)

"24mnd-regelen" gjelder uansett adoptert eller ikke :o)

MInstemann gikk 4 uker før 2-årsdagen. Vi var i kontakt med fysioterapeut på helsestasjonen som tok en enkel undersøkelse da han var 21mnd. og bad oss komme tilbake om han ikke gikk ved fyllte 2 år.

Takk for svar. Det visste jeg faktisk ikke...tror jeg.. hehe

Gjest girasol

I knærten vår sitt tilfelle stod han oppreist og gikk sidelengs og holdt seg til bord og stoler da han car 9 1/2 mnd.gammel, men fra det og til han helt slapp seg tok det 4 mnd! Han tok sitt første skritt, etterfulgt av to,tre skritt første gang på 1 års dagen. men jeg vil ikke si han GIKK før han var 13 1/2 mnd.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...