Gå til innhold

hvordan feirer dere voksne bursdagene deres?

Anbefalte innlegg

Gjest hva synes dere?

Inviterer dere alltid øvrig familie på bursdagene deres? Bare venner? Venner og familie? Eller hva gjør dere?

Jeg føler alltid at jeg -må- invitere min familie og svigerfamilie på middag og/eller kake når vi har bursdag, men har egentlig mest lyst til å droppe det. Vi bor veldig nært svigers så det føles alikevel unaturlig å ikke invitere dem. Hva synes dere? Er jeg bitch hvis jeg ikke inviterer dem -f.eks når mannen min fyller år? (han gir blaffen..)

Fortsetter under...

Etter at mine foreldre og bror gikk bort, har jeg valgt å ikke feire min egen bursdag.

Det blir uansett tomt og dumt å sitte der, sammen med mannen og hans foreldre og søsken. De er jo verdens greieste, men jeg ønsker ikke å arrangere selskap da. Mannens og barnas bursdager feires naturligvis.

Men på min bursdag vil jeg gjerne ta med mann og barn ut på en middag på restaurant.

Gjest han er da voksen

Du er selvsagt ikke bitch hvis ikke du inviterer hans foreldre til hans bursdag. Med mindre det er surprise-variant av et selskap, så inviterer han de han vil til sin dag og du de du vil til din dag. Jeg inviterer ikke svigers til min manns bursdag, det gjør han selv hvis han vil (selvsagt snakker vi om det først, og jeg hjelper til med å gjøre i stand).

Gjest kanskje storforlangende?

For noen år siden var det full pakke med middag og kaffe, gjerne slått sammen med feiringen av vår bryllupsdag, (som er bare noen dager unna den enes bursdag). På denne storfesten fylte vi stuen med familie og venner.

Min familie bor etpar timers kjøring unna så det blir nødvendigvis litt ekstra oppvartning.

etterhvert har dette dabbet av, flere og flere har "falt" fra og ikke hatt mulighet til å komme til slike fester, så nå er det rimelig "skralt" oppmøte.

Det toppet seg i vår, på min bursdag. Fikk en pakke, fra svigermor! faktisk. Det kom endel telefoner og meldinger fra familie og venner, men mine nærmeste venner, som jeg "hadde regnet med ville huske meg, sende melding eller stikke innom har ikke latt høre fra seg.... Det føles sårere enn jeg hadde trodd/ønsket.

Litt oppmerksomhet på dagen blir man aldri for gammel til, jeg er av typen som setter meg selv nederst, og vil det beste for alle rundt meg, nå ser det ut som de andre også gjør det...

Fikk en bursdagsgave fra gubben noen dager etter, med det er tanken og oppmerksomheten på dagen som gleder mest, å bli satt pris på. Ikke svindyre gaver som hverken har navnet på eller kort....

Annonse

Mrs. Wallace

For noen år siden var det full pakke med middag og kaffe, gjerne slått sammen med feiringen av vår bryllupsdag, (som er bare noen dager unna den enes bursdag). På denne storfesten fylte vi stuen med familie og venner.

Min familie bor etpar timers kjøring unna så det blir nødvendigvis litt ekstra oppvartning.

etterhvert har dette dabbet av, flere og flere har "falt" fra og ikke hatt mulighet til å komme til slike fester, så nå er det rimelig "skralt" oppmøte.

Det toppet seg i vår, på min bursdag. Fikk en pakke, fra svigermor! faktisk. Det kom endel telefoner og meldinger fra familie og venner, men mine nærmeste venner, som jeg "hadde regnet med ville huske meg, sende melding eller stikke innom har ikke latt høre fra seg.... Det føles sårere enn jeg hadde trodd/ønsket.

Litt oppmerksomhet på dagen blir man aldri for gammel til, jeg er av typen som setter meg selv nederst, og vil det beste for alle rundt meg, nå ser det ut som de andre også gjør det...

Fikk en bursdagsgave fra gubben noen dager etter, med det er tanken og oppmerksomheten på dagen som gleder mest, å bli satt pris på. Ikke svindyre gaver som hverken har navnet på eller kort....

Huff, da. Sånt er sårt.

Men jeg tror nok du selv har løsningen i det du skriver, at du setter deg selv nederst, og nå har andre også begynt å gjøre det. Det kan være du rett og slett har skjemt bort omgivelsene dine.

Kanskje du bør ha som bursdagsforsett for deg selv å bli tydeligere og klarere til å uttrykke dine egne ønsker og behov?

Hos oss ringer de og spør når dagen skal feires. Jeg pleier alltid å servere kaker og kaffe, men det er for barnas skyld. De vil jo så gjerne ha selskap og feire dagene til mamma og pappa.

Jeg ville glatt droppet min egen dag om jeg ikke hadde barn ;)

Synes det er koselig med bursdager jeg! I min familie pleier vi å tromme sammen søsken med barn og foreldre, de som har anledning kommer. Store vennefester har vi ikke pleid, kun på runde dager, men jeg har pleid å be min nærmeste venninne i tillegg da.

Nå har det ikke akkurat flommet med svigerser tidligere, mine kom aldri på besøk og de andre hadde ingen så...

Dere bestemmer jo selv! Vi har tradisjon for å invitere den nærmeste familien til kake og kaffe enten på selve bursdagen eller på en helgedag i nærheten.

Nærmeste familie i vårt tilfelle (da min familie bort langt unna) er: Min svigerinne og hennes familie, mine svigerforeldre og min manns bestemor. Av og til, hvis det passer seg slik, kommer også noen tanter/onkler av min mann.

hadde vi hatt stort hus så hadde jeg bedt både min og hans side samtidig, men det er det ikke plass til. hadde faren min, steemor, svigermor og svogerfar på kaffe og kake selve dagen (min).

Og min familie lørdagen etter. bestilte pizza for å gjøre det enkelt (har pleid å enten lage eller bestille snitter). Hadde øl, vin, boblevann, brus, kaffe og kaker. Ikke sånn at vi sitter å pimper alkohol, men koser oss med en pils eller litt vin... Koselig. jo og min nærmeste venninne kom lørdagen.

Når mannen har fylt år har vi vært ute å spist med mora hans. De to siste åra har jeg funnet på noe (stand up show, musikal, kino etterfulgt av middag og drinker). Har også hatt en stor fest for han med bare venner. Han sier han ikke vil ha famileselskap hvert år, men hver gang jeg fikser det til meg selv sier han at han aldri får det.. Hmmm... Synes man bør ha enten eller. Altkoster, og når man er voksen synes jeg det blir for dumt å ha tre feiringer, noe det blir med to familieselskaper og en ute-feiring.

Jeg pleier aldri å feire min bursdag med kakebesøk (ikke gubbens heller, for den saks skyld). Runde dager hender det vi feirer med vennefest. Vi markerer det oftes bare med en gave og litt oppmerksomhet fra hverandre, gubben og jeg (en bedre middag ute eller hjemme, f.eks.) Gjør som du føler for! Noen syns det er stas å bake og invitere folk hjem. Jeg baker så sjelden som mulig...

Her kommer svigermor innom med gave, ikke noe oppdekning.

Samme med min mor.

Min far og stemor kommer på kakebesøk både til meg og mannen, det er det de ønsker, så da blir det sånn.

Jeg synes det er koselig å få oppmerksomhet på dagen min, men hvis jeg ikke likte det så hadde jeg heller ikke invitert noen.

Annonse

Vi har så og si alltid familiene våre på besøk på bursdagene våre. Det er så sjelden vi treffes alle sammen, og veldig koselig for barnebarna å ha "alle" besteforeldre, tanter og onkler, fetter og kusiner samlet.

Jeg elsker bursdager jeg! Før var det jo venner i fokus, men etter jeg fikk barn har det blitt familie og evnt venner sammen. Og vi har våre faste partyløver blandt jenta vår sin ungeflokk, så man kan si vi fort blir mange ja. Kjempekoselig!

Gjest kanskje storforlangende

Huff, da. Sånt er sårt.

Men jeg tror nok du selv har løsningen i det du skriver, at du setter deg selv nederst, og nå har andre også begynt å gjøre det. Det kan være du rett og slett har skjemt bort omgivelsene dine.

Kanskje du bør ha som bursdagsforsett for deg selv å bli tydeligere og klarere til å uttrykke dine egne ønsker og behov?

Ja noe må da gjøres.

Sårt at de man ser på som nærmeste venner ikke sender så mye som en sms...

At gubben ikke er romantsk får være så

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...