Gå til innhold

Gress og baby

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Kan man legge en baby ned på gresset? Nå tenker jeg på gresspollen og sånn da. Jeg høres kanskje hysterisk ut, men det er så mye med mat og sånn vedr allergi, så hvorfor ikke pollen også.

Jeg satte snuppa mi ned i gresset her om dagen da denne tanken slo meg. Hun er altså snart 10 mnd gammel. Og gress er forresten skikkelig skumle saker. Hun satt der stiv som en stokk med knyttede never rett opp i luften. Så var det å prøve å åle seg bortover til meg uten å ta på gresset. Hehe.

Skrevet

Sett ungen i gresset, du merker jo fort om hun ikke tåler det.

Vi må ikke bli så hysterisk redde for allergier av alle tenkelige og utenkelige typer at vi ikke tør utsette barna våre vår noe som helst!

Gjest trultemor26
Skrevet

Sett ungen i gresset, du merker jo fort om hun ikke tåler det.

Vi må ikke bli så hysterisk redde for allergier av alle tenkelige og utenkelige typer at vi ikke tør utsette barna våre vår noe som helst!

Nei, det er det jeg tenkte og! Måte på hysteri liksom, men jeg måtte bare få høre med dere, for man vet jo aldri hva som ikke er anbefalt å gjøre før den og den tid.

Skrevet

Frøkna mi lå mye i gresset da hun var 4-6 mnd, men ofte på helseteppe. Nå går hun på gress, men det var nok litt ekkelt de første gangene.

Skrevet

Nei, det er det jeg tenkte og! Måte på hysteri liksom, men jeg måtte bare få høre med dere, for man vet jo aldri hva som ikke er anbefalt å gjøre før den og den tid.

Men pollenet farer vel rundt i lufta overalt, ikke bare nede i gresset? Aner ikke jeg. :o)

Gjest trultemor26
Skrevet

Men pollenet farer vel rundt i lufta overalt, ikke bare nede i gresset? Aner ikke jeg. :o)

En ting er jo å puste i pollen-luft, en annen ting er å stikke ansiktet ned i pollenkilden. Sånn tenkte jeg hvertfall. :)

Skrevet

En ting er jo å puste i pollen-luft, en annen ting er å stikke ansiktet ned i pollenkilden. Sånn tenkte jeg hvertfall. :)

Hei, har aldri hørt noen advarsler om det. Uansett kommer ikke gresspollenet før mye senere på sommeren, nå er det bjørkepollen som gjelder!

Skrevet

He, he - jeg ser henne for meg!!!

Jeg har aldri tenkt på det med gresspollen. Så langt har ingen av dem allergier, men hvem vet hva som kan dukke opp? Jeg tror ikke jeg kommer til å unngå å sette lillebror i gresset heller.

Skrevet

Jeg ville ikke tenkt på pollen i den sammenhengen, nei! Deilig å kjenne noe annet enn bare gulv og teppe under seg om sommeren! Dessuten så er det vel ikke sesong for gress-pollen ennå. Det står pollenvarsel i avisene, og nå er det bjørk, gress kommer senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...