Gå til innhold

Au!! Hun får tenner!

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26

Snuppa får nå 2 tenner i overmunnen, og dette merker jo jeg særdeles godt da. Fy fillern så vondt det begynner å bli nå. Jeg synes det er snodig at dette temaet ikke er hyppigere oppe på agendaen her på dol! Er det bare jeg som er pingle!?

Man slutter vel ikke å amme når ungen får tenner, så det må da gå på et vis. Er dette bare en fase vi må igjennom, herde brystene på nytt på en måte (vel.. er bare en igjen som virker), eller bruker man brystskjold eller hva? Hun biter ikke, det er vel bare disse tannstubbene som gnisser.

AUU!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230155-au-hun-f%C3%A5r-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her gikk det bra med 4 tenner, men etter hvert da hun hadde fått 8 begynte hun å ha munnen såpass lukket at det var et jevnt press hele tida som gjorde sykt vondt etterpå. Merket det nesten ikke mens hun sugde, men etterpå hadde jeg jo store tannmerker på brystvorta.

Vi sluttet å amme da hun var 12-13 mnd av mange andre grunner, men tennene hadde jeg vel overlevd med en stund til tror jeg.

Gjest trultemor26

Når ungen biter så kniper du igjen nesen på ungen så den må slippe puppen. Det funker faktisk! Snuppa mi fikk tenner før hun fylte 4 mnd og jeg lo av flere her inne som tipset meg om dette. Men det funker...

Hun har ikke begynt å bite enda da heldigvis, bare når den er tom, hehe.

Men takk for tips!

Det er ikke alltid at det byr på problemer når tennen kommer, men med mine har det gått hull på brystvortene når de to første tennen nede har kommet. Det har grodd igjen etter noen uker, men ellers har det vært problemfritt.

Men nå med minsten varer det lenger enn de andre og er vondere, uten at jeg vet hvorfor. De to fremste tennene oppe er også på vei nå og det virker som om det også kan bli et problem. Foreløpig er de ikke kommet igjennom og det er ikke hull enda, bare vondt, så jeg er spent på hvordan det blir når de bryter igjennom.

Gjest trultemor26

Det er ikke alltid at det byr på problemer når tennen kommer, men med mine har det gått hull på brystvortene når de to første tennen nede har kommet. Det har grodd igjen etter noen uker, men ellers har det vært problemfritt.

Men nå med minsten varer det lenger enn de andre og er vondere, uten at jeg vet hvorfor. De to fremste tennene oppe er også på vei nå og det virker som om det også kan bli et problem. Foreløpig er de ikke kommet igjennom og det er ikke hull enda, bare vondt, så jeg er spent på hvordan det blir når de bryter igjennom.

Beskytter ikke tunga mot tennene i undermunn? Det trodde jeg.

Tror ikke tennene oppe har brutt ut ennå, vanskelig å se, men det ser it som hvite kuler, men gud å vondt!! Jeg også lurer på åssend et skal gå når dem bryter ut for fullt! *grøss*

Annonse

Beskytter ikke tunga mot tennene i undermunn? Det trodde jeg.

Tror ikke tennene oppe har brutt ut ennå, vanskelig å se, men det ser it som hvite kuler, men gud å vondt!! Jeg også lurer på åssend et skal gå når dem bryter ut for fullt! *grøss*

Skulle jo tro at tunga skulle beskytte ja, men det har den ikke gjort for min del i hvertfall. Har blitt skikkelig blødende hakk i brystvortene akkurat like etter at de to nede foran har kommet.

Minsten nå gjør også et eller annet merkelig som jeg ikke helt finner ut av så det blir vondere enn med de andre. Håper på at det gir seg når de to tennene oppe også er kommet, for det virker som om han prøver å lindre smertene i gommen oppe ved å liksom gnage på puppen.

yngstemann her i huset fikk sine to første tenner når han var 2 mnd! de to andre var mye eldre:-)

men yngstemann bet skikkelig og jeg var inne på tanken og slutte amme, men ikke lett når de er så små, helt til helsesøster kom med en genial ide`.... hver gang jeg ammet og han bet så knep jeg igjen nesen hans:-) (høres kanskje ille ut men det virket) etter noen få ganger sluttet han og jeg ammet til han var 11 mnd...

Når ungen biter så kniper du igjen nesen på ungen så den må slippe puppen. Det funker faktisk! Snuppa mi fikk tenner før hun fylte 4 mnd og jeg lo av flere her inne som tipset meg om dette. Men det funker...

skulle visst lest inlegget ditt før jeg svarte:-)

men, men! samme råd skader vel ikke:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...