Gå til innhold

Libra eller Grete Roede, hva skal jeg velge?


Gjest Else i bergen

Anbefalte innlegg

Gjest Else i bergen

Hei, jeg er fem.seks kilo overvektig og har virkelig lyst å bli kvitt de kiloene. Tidligere har jeg gått på GR, og det funket bra, men ble så møkk lei av å telle kalorier, da...

Vurderer Libra, men kjenner egentlig ikke til opplegget. Tror ikke de teller kalorier..?

Er det noen her som kan anbefale meg noe? Og hvis du har gått på et av kursene, hvor mye gikk du ned, og på hvor lang tid?

Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaloritelling og mosjon er visst det eneste som hjelper..

Neida, kaloritelling hjelper ikke - hvis du ikke har lyst til å slanke deg resten av livet. Hvis dine fem-seks kilo er reell overvekt, kan du sjekke boka til Sten Sture Skaldeman (Spis deg ned i vekt) og vurdere om du skal droppe karbohydrater for en periode. Sitter overvekten i hodet, anbefaler jeg heller at du jobber med å få et bedre selvbilde :-)

Altfor mange som ønsker å gå ned fem-seks kilo ender opp med å jojoslanke seg til en betydelig mye større overvekt.

Glem kaloritellinga! Dropp sukker, og nyt kroppen og sommeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DocPluss

Libra! Det er vanlig kost, hyppige måltider og slik man kan leve etterpå. Og det funker! :-) Grete Roede er altfor fokusert på kalorier, ja-mat og nei-mat og trimpoeng.

Selvfølgelig trenger man å kunne om kalorier, men Grete Roedes opplegg skaper usunn fokusering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amparro...

Jeg har prøvd begge deler og har helt klart mest sansen for Libra. Jeg synes det var enklere å forholde seg til. Jeg gikk like mye ned på begge kursene, men Libra har jeg fulgt etterpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Libra. Du veier maten du spiser, men etterhvert så ser du hvor mye enkelte matvarer veier.

Gikk på kurs Libra, gikk ned 5 kilo uten å trene, bare ved å legge om kostholdet.

Jeg har også fortsatt med Libra i etterkant. Lett å følge og matvarer som man kan leve med :)

Godt fornøyd med Libra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest normal mat og trim

Grete Roede har lagt om opplegget sitt en god del. Du teller ikke kalorier,veier ikke mat. Alt er mer på "cirkamål". De har ikke anbefaling om hvor du bør ligge, annet enn løselig BMI.

Jeg går for kurs som forholder seg til normal mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...