Chinatoo Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 I går sente SVT1 et program som handlet om at det savnes 200 millioner kvinner i asiatiske land. Det handlet om at foreldre satte ut/ drepte sine jentebabyer for at det er press fra andre familie medlemer og samfunet om at de måtte få guttebabyer. Hvet år ble det drept ca 6 millioner jentebabyer/foster. Det var noen ildskjeler som samlet opp forlatte jenter / døde jenter, de fant så mange som 20-40 hver månde bare i slummen i New Deli. De hadde opprettet et barnehjem for forlatte jenter og et eget begravelsebyrå som gå de døde jentefosterene/babyene et verdig liv etter døden selv om de ikke fikk det i dette liv. De sa også at om ca 20 år kom det til å bli ca 20 millioner gutter/menn som ikke har noen jenter å gifte seg med i Kina, det er også nesten like mange i de andre asiatiske landene. Jeg synes at dette bare er veldig trist. Her sitter jeg å venter på mitt lille asiatiske barn og ser at det er så mange barn som blir drept, jeg kunne gjerne adoptert/fjern adoptert noen av disse jenten. Så jeg håper at de heller lever disse jentene til et barehjem i steden for å drepe dem.Og at de kan adopteres å få gode hjem hos nye foreldre. Dette ble karnsje litt rotete men jeg bled bare så TRIST når jeg så dette programmet. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230190-s%C3%A5-trist/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.