Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går sente SVT1 et program som handlet om at det savnes 200 millioner kvinner i asiatiske land. Det handlet om at foreldre satte ut/ drepte sine jentebabyer for at det er press fra andre familie medlemer og samfunet om at de måtte få guttebabyer. Hvet år ble det drept ca 6 millioner jentebabyer/foster.

Det var noen ildskjeler som samlet opp forlatte jenter / døde jenter, de fant så mange som 20-40 hver månde bare i slummen i New Deli. De hadde opprettet et barnehjem for forlatte jenter og et eget begravelsebyrå som gå de døde jentefosterene/babyene et verdig liv etter døden selv om de ikke fikk det i dette liv.

De sa også at om ca 20 år kom det til å bli ca 20 millioner gutter/menn som ikke har noen jenter å gifte seg med i Kina, det er også nesten like mange i de andre asiatiske landene.

Jeg synes at dette bare er veldig trist. Her sitter jeg å venter på mitt lille asiatiske barn og ser at det er så mange barn som blir drept, jeg kunne gjerne adoptert/fjern adoptert noen av disse jenten.

Så jeg håper at de heller lever disse jentene til et barehjem i steden for å drepe dem.Og at de kan adopteres å få gode hjem hos nye foreldre.

Dette ble karnsje litt rotete men jeg bled bare så TRIST når jeg så dette programmet.

.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230190-s%C3%A5-trist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...