Gå til innhold

Amming

Anbefalte innlegg

nybakt bestemor

Jeg er så heldig at jeg nylig har fått et barnebarn. Ei nydelig lita jente. Og alt burde være fryd og gammen.

Men jeg er fryktelig bekymret, pga at jeg har mistanke om at moren, som ammer barnet, drikker OG ammer.

Hvorfor jeg tror det er det flere årsaker til, bl.a. vet jeg at hun liker øl, hun drakk gjerne en flaske og to under graviditeten, og har fortalt meg at hun har lest/hørt at det ikke skader verken under svangerskap eller amming. Greit nok? Min bekymring er dog at hun muligens tar mer en dette nå. Jeg synes å merke at barnet er påtakelig sløv/trett i løpet av dagen når jeg ser henne her hos meg. De er ofte på besøk heldigvis!

Hvor tid i løpet av døgnet vil det vise på barnet at min mistanke er rett, noe jeg slett ikke håper, i tilfelle moren drikker om kvelden når hun er alene? Faren til barnet jobber i nordsjøen og har ikke mulighet å følge opp, jeg har heller ikke fortalt ham ennå om min bekymring ennå.

Hvilke tegn utenom at barnet er sløv kan jeg kikke etter?

Bekymret bestemor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230308-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Novemberbarn1365380381

Hei og gratulerer som nybakt bestemor :-)

Aller helst bør man vel holde seg helt unna alkohol når man er gravid og senere når man ammer, men jeg tror ikke det skader om man feks koser seg med en øl i ny og ne. Har lest at om du feks tar et glass rødvin og lar det gå ihvertfall 2 timer innen du ammer så er dette helt ok. Man kan også pumpe seg før man nyter alkohol og gi barnet av dette. Selv har jeg valgt å være helt avholdene. Små babyer sover jo veldig mye så jeg vet ikke hva du mener med at det virker sløvt. Hvis du går inn på sidene til babyverden kan du få svar fra en ammehjelper der, og dette er helt gratis. Da vil du få svar på det du lurer på. Får jo ikke håpe det er så ille da. Kos deg med barnebarnet ditt og lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230308-amming/#findComment-1747137
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...